Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@07:54:55 GMT

۲هزار کیت تشخیص کرونا به کهگیلویه و بویرامد اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۰۶۷۵

۲هزار کیت تشخیص کرونا به کهگیلویه و بویرامد اختصاص یافت

پرویز یزدانپناه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نتایج ۴۶ نمونه آزمایشگاهی که برای نخستین بار در آزمایشگاه ویروس شناسی یاسوج انجام شده از سوی آزمایشگاه پاستور تهران تایید شده است.

وی بیان کرد: تاکنون سه هزار نمونه آزمایشگاهی مشکوک به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد انجام و برای تست به تهران و شیراز ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تعداد نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا در استان که در روزهای نخست ۴۶ مورد بود هم اکنون به روزانه ۱۶۰ تا ۲۵۰ مورد افزایش یافته که این امر نقش مهمی در کشف بیماران مبتلا به ویروس کرونا دارد.

یزدانپناه عنوان کرد: راه اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی در استان هم از نظرکاهش مدت زمان دریافت پاسخ ها نمونه ها و هم از نقطه نظر کمتر شدن هزینه تمام شده دارای اهمیت است.

وی گفت:براساس بررسی های انجام شده کهگیلویه و بویراحمد از نظر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از مناطق برتر کشور است و در جلسه ویدئو کنفرانسی  از ستاد کرونای استان قدردانی شده است.

براساس این طرح استان ها از نظر تعداد بیماران شناسایی شده،تعداد مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و میزان نمونه گیری های انجام شده ارزیابی شده اند.

وی ابراز داشت: ۹۰درصد از بیماران شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا از خوشه های قدیمی هستند.

وی بیان کرد: به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت ۴۵۰ نمونه گیری برای افراد مشکوک در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: نسبت به افزایش جهشی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در صورت بی توجهی به طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم هشدار داد و افزود: شهروندان باید فاصله ۱.۵ متری را حتما رعایت کنند.

تاکنون ۱۸۸ بیمار مبتلا به بیماری ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد هشت نفر جان خود را از دست داده اند.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان ۵۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته اند.



 

برچسب‌ها کرونا کهگیلویه وبویراحمد دانشگاه علوم پزشکی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کهگیلویه وبویراحمد دانشگاه علوم پزشکی ایران کرونا کهگیلویه وبویراحمد دانشگاه علوم پزشکی ایران کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش به زنان در مقابله با سرطان پیشرفته سینه کمک می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان گزارش دادند که بیماران پس از شرکت در یک برنامه ورزشی منظم، درد و خستگی کمتر و همچنین کیفیت زندگی بهبود یافته‌ای داشتند.

«انوک هینش»، محقق ارشد و استادیار اپیدمیولوژی در مرکز پزشکی دانشگاه اوترخت در هلند، گفت: «یافته‌ها نشان می‌دهد که به بیماران مبتلا به سرطان سینه پیشرفته، باید ورزش را به عنوان بخشی از رژیم درمانی آنها پیشنهاد کرد.»

هینش در ادامه افزود: «بیماران مبتلا به سرطان متاستاتیک اغلب تحت درمان مستمر قرار می‌گیرند که هدف آن افزایش طول عمر است.»

وی افزود: «به لطف این درمان‌ها، بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان متاستاتیک طولانی‌تر عمر می‌کنند، اما بسیاری از آنها نیز کیفیت زندگی خود را با گذشت زمان وخیم گزارش می‌کنند. بنابراین ما به راهکارهای مراقبت حمایتی، مانند ورزش، نیاز داریم که زندگی این بیماران را بهتر کند.»

برای این مطالعه، ۳۵۷ بیمار مبتلا به سرطان سینه پیشرفته در یکی از هشت مرکز سرطان در آلمان، لهستان، اسپانیا، سوئد، هلند و استرالیا انتخاب شدند. میانگین سنی آنها ۵۵ سال بود.

به نیمی از آنها به طور تصادفی یک برنامه ورزشی ۹ ماهه در کنار درمان سرطان اختصاص داده شد، در حالی که نیمی دیگر مراقبت‌های معمول سرطان را دریافت کردند.

گروه تمرین دو بار در هفته، با یک رژیم تمرینی شخصی که شامل تمرینات مقاومتی، هوازی و تعادلی بود، تمرین کردند. بیماران در هر دو گروه نیز تشویق شدند تا حداقل نیم ساعت در روز فعالیت بدنی داشته باشند.

محققان بیشترین پیشرفت را در زنان زیر ۵۰ سال و همچنین زنانی که در ابتدا بیشترین درد را داشتند، مشاهده کردند.

هینش گفت: «ورزش به کاهش التهاب کمک می‌کند از اینرو این میزان بهبود حاصل می‌شود.»

وی افزود: «بر اساس این یافته‌ها، ما ورزش تحت نظارت را برای همه بیماران مبتلا به سرطان سینه متاستاتیک– به ویژه آنهایی که درد دارند– به عنوان بخشی از مراقبت استاندارد توصیه می‌کنیم. بیماران مسن‌تر نیز از ورزش سود می‌بردند. با این حال ممکن است این برنامه نیاز به تنظیم دقیق بیشتری داشته باشد تا آنها به اندازه بیماران جوان‌تر از آن بهره ببرند.»

کد خبر 6062495

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • ورزش به زنان در مقابله با سرطان پیشرفته سینه کمک می کند
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره
  • ابداع روش جدیدی برای تشخیص سموم دارویی در آب
  • مرگ ناگهانی ۲۹ اسب در گراش بر اثر ابتلا به یک ویروس