Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کنترل های ورودی و خروجی های کرمان در قالب طرح فاصله گذاری اجتماعی در ۶۸ نقطه این استان در حال انجام است.

طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در کرمان و بسته شدن ورودی های استان کرمان از ۱۵ فروردین ماه اجرایی شد و در راستای در این طرح فقط ساکنان شهرها اجازه ورود به شهر خود را داشتند و با در نظر گرفتن تمهیداتی برای شناسایی افراد بومی هر شهر، مسافران و افراد غیربومی، اجازه عبور از کنار گذر شهرها را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح  تمامی سفرهای برون شهری لغو شده بود، البته خودروهای نقلیه باری حامل موادغذایی و سوختی، امدادی، انتظامی، درمانی، اورژانس و آتش نشانی از این موضوع مستثنی بودند.

برچسب‌ها کرونا خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان کرونا خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است

دبیر مجمع کمیسیون‎‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها با اشاره به اینکه بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است، گفت: این بافت‌ها در ۱۱ شهر استان بوشهر اعلام شده و سکونتگاه غیررسمی این شهرها ۷۷۰ هکتار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سلامت هدایتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به قدمت بالای تاریخی استان بوشهر اظهار داشت: بوشهر دارای تمدن دوره ایلامی دارد که نیازمند نگاه ویژه ملی و تخصیص بودجه خاص است.

وی با بیان اینکه جمعیت شهری ایران رو به افزایش است گفت: جمعیت شهری ایران در 50 سال گذشته از 5 میلیون نفر به 60 میلیون نفر رسیده و این مهم سرعت ساخت و ساخت‌ها نسبت به فرسودگی بافت‌های شهری قابل قیاس نیست.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان شهرها و مراکز استان‌ها از افزایش تعداد شهرها در ایران خبر داد و بیان کرد: تعداد شهرها از 100 شهر نسبت به 50 سال گذشته اکنون به یک‌هزار و 400 شهر رسیده و این مهم همچنان در حال افزایش است.

166 هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

هدایتی با اشاره به اینکه 166 هزار هکتار از بافت‌های شهری در استان‌ها فرسوده و ناکارآمد است اضافه کرد: آمار اسکان رسمی در شهرها 59 هزار هکتار اعلام شده است.

وی بافت تاریخی شهرها را 32 هزار هکتار دانست و تصریح کرد: اکنون 74 هزار هکتار از بافت‌های شهری استان‌ها فرسوده و این فرسودگی در حال افزایش است.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها با اشاره به اسکان 70 درصد جمعیت کشور در شهرها خاطرنشان کرد: خدمات شهری افزایش قابل توجهی یافته است ولی به دلیل افزایش حاشیه‌نشینی خدمات شهری متوازن انجام نمی‌شود.

هدایتی سرانه خدماتی در شهر تهران را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اکنون 7 هزار هکتار کمبود سرانه‌های خدماتی در شهر تهران اعلام شده که نقش موثر در کیفیت زندگی دارد.

وی بافت ناکارآمد شهری بوشهر را یک‌هزار و 837 هکتار دانست و گفت: این بافت‌ها در 11 شهر استان بوشهر اعلام شده و سکونتگاه غیررسمی این شهرها 770 هکتار است.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها ادامه داد: با بودجه مصوب شهرداری‌ها امکان بازسازی و ترمیم بافت‌های فرسوده نیست از این نظر بر اساس شعار سال مشارکت بخش خصوصی در این عرصه ضروری است.

هدایتی افزود: از 17 میلیون واحد مسکونی شهری در کشور بر اساس آمار سال 1395 حدود 11 میلیون واحد آن مقاوم و با دوام است و 6 میلیون ساختمان نیاز به طرح‌های مقاوم‌سازی دارد.

70 درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد

شهردار بوشهر نیز بهسازی و مرمت بافت تاریخی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: 70 درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شده و طرح جداره‌سازی بافت بوشهر بر عهده اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

حسین حیدری با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های گردشگری بوشهر بافت تاریخی بوشهر است گفت: ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر دارای قدمت حدود 2 قرن دارند که بازسازی برخی از آنها در دستور کار قرار گرفته شده است.

وی همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک بوشهر در مرمت و بازسازی ساختمان‌های قدیمی و تاریخی یک ضرورت است تصریح کرد: باید این دستگاه‌ها پای کار بیایند تا اهداف مورد نظر محقق شود.

شهردار بوشهر طرح‌های بازسازی و بازآفرینی بافت بوشهر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در محله تنکگ‌ها بافت فرسوده زیادی داریم که اقدامات لازم تدوین و اجرایی شده است.

حیدری طرح‌های عمران شهری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امسال با اجرا طرح‌های مختلف عمران شهری از جمله گذر مناطق جنوبی شهر بوشهر تحول مهمی ایجاد می‌شود.

افزوده شدن 480 هکتار اراضی به محدوده شهر بوشهر

رئیس شورای شهر بوشهر هم از افزوده شدن 480 هکتار اراضی به محدوده شهر بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ساخت 3 هزار و 500 واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در این محدوده آغاز شد.

وحید نیک روش اعتبارات ارزش افزوده شهرداری بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته 700 میلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده به شهرداری بوشهر پرداخت شد که پیش‌بینی 900 میلیارد تومان شده بود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بین یک‌هزار و 100 میلیارد تومان تا 1300 میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده پرداخت شود.

رئیس شورای شهر بوشهر با گلایه از نحو پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر گفت: چرا تنها به سه شهر استان بوشهر اعتبارات آلایندگی پرداخت می‌شود درحالی که شهرهای تحت پوشش مشکلات آلایندگی بیش از این است.

نیک روش با اشاره به طرح نوسازی در بافت تاریخی بوشهر گفت 90 درصد از گذر بافت تاریخی بوشهر اجرا شده است.

وی از برگزاری هفتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی، معاونین شهرسازی شهرداران کلان شهرها و مراکز استان‌ها در بوشهر خبر داد و گفت: این اجلاس 6 و 7 اردیبهشت در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • (ویدئو) بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم
  • بازدید نماینده عالی دولت در خراسان رضوی از پروژه کنترل آب‌های مازاد مرزی
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • جمع‌آوری پلاستیک‌های حاشیه ورودی شهرها و روستاهای استان تهران