Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون «الصادقون» در پارلمان عراق ضمن تاکید بر لزوم مقابله با ناقضان قانون اساسی این کشور گفت که دلایلی کافی برای برکناری رئیس جمهور عراق وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد البلداوی» عضو فراکسیون «الصادقون» در پارلمان عراق، امروز (سه‌‌شنبه)، بر لزوم مقابله با ناقضان قانون اساسی تاکید کرد و گفت که « تمام دلایل قانع‌کننده» برای برکناری «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو فراکسیون الصادقون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «المعلومه» در این خصوص گفت: «فراکسیون‌های سیاسی این امکان را دارند که رئیس جمهور را برکنار کنند به شرط آنکه اراده حقیقی برای اتخاذ این تصمیم فراهم باشد بویژه پس از آنکه صالح با مأمور کردن الزرفی او را مأمور تشکیل کابینه کرد».

براساس قانون اساسی کشور عراق، رئیس جمهور موظف است برای تعیین نخست‌وزیر، نامزد فراکسیون اکثریت را به پارلمان معرفی کند. فراکسیون اکثریت در پارلمان عراق هم اکنون ائتلاف البناء است؛ اما با این حال، برهم صالح خود «عدنان الزرفی» را در این کشور مأمور تشکیل کابینه کرده است.

محمد البلداوی در ادامه بر لزوم هماهنگی فراکسیون‌های سیاسی عراق در مقابله با ناقضان قانون اساسی این کشور تاکید کرد.

البلداوی افزود: «تمام دلایل قانع‌کننده برای برکناری برهم صالح موجود است». او در خصوص این اظهار خود توضیح داد که برهم صالح «تنها رئیس‌جمهوری است که مواضعش، موضع فراکسیون‌های سیاسی را  بر هم می‌زند؛ افزون بر تناقض‌های دیگری که در موضع‌گیری‌های او با فراکیسون‌ها وجود دارد».

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: برکناری برهم صالح برای برکناری قانون اساسی رئیس جمهور برهم صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «حسین الکرعاوی» رئیس هیأت اجرایی یک جنبش مردمی در عراق تاکید کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی مسئول هدف قرار گرفتن پایگاه کالسو در استان بابل هستند.

وی افزود: در تمام حمله‌های قبلی آمریکا و رژیم صهیونیستی دست داشته‌اند اما در خصوص این ماجرا حقیقت پوشانده می‌شود.

الکرعاوی اضافه کرد: نیروهای حشد شعبی تنها از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرند و این واقعیت برای همگان آشکار شده است.

وی بیان کرد: آنها به خوبی می‌دانند که نیروهای حشد شعبی آمریکا و رژیم صهیونیستی را دشمن نخست خود می‌دانند. به همین دلیل آمریکا و بازوهای این کشور به دنبال انحلال نیروهای حشد شعبی یا ادغام آنها در نیروهای دیگر هستند. آمریکا به خوبی می‌داند نیروهای حشد شعبی در صف نخست هرگونه جنگ با رژیم صهیونیستی هستند.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق تصریح کرد: در حالی که هیأت عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور در واشنگتن به سر می‌برد آمریکا یک حمله تجاوزکارانه علیه مقرهای وابسته به نیروهای امنیتی و نیروهای حشد شعبی در استان بابل انجام داده است.

وی در ادامه افزود: این تجاوز آمریکا یک وقاحت و گستاخی در حق نیروهای حشد شعبی و نیروهای امنیتی عراق محسوب می‌شود.

الناشی از هیأت عراقی مستقر در آمریکا خواست یک شکایت علیه مقامات آمریکایی تقدیم شورای امنیت کند تا بدین وسیله کرامت عراق و عراقی‌ها حفظ شود.

کد خبر 6084210

دیگر خبرها

  • نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • نماینده مجلس لبنان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، غافلگیر کننده و برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها بود
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند