Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:05:06 GMT

«دومینیک راب»، سکاندار موقت دولت انگلیس در غیاب جانسون

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۰۹۴۹

«دومینیک راب»، سکاندار موقت دولت انگلیس در غیاب جانسون

جانسون اگرچه هنوز به طور رسمی سکان دولت را واگذار نکرده، اما با توجه به گزارش هایی که درباره مشکلات تنفسی او منتشر شده، احتمال زیادی وجود دارد که بی هوش و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل شود. به این ترتیب او دست‌کم تا چند روز قادر به تصمیم گیری و هدایت دولت نخواهد بود.

وزیر امور خارجه انگلیس در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت که جانسون از وی خواسته تا به نیابت از او اقدامات لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه تیم بسیار قدرتمندی از پزشکان در کنار نخست وزیر قرار دارند افزود؛ در این مدت ما این اطمینان را حاصل خواهیم کرد که تمام برنامه‌هایی که وی دستور آن را داده بود در اسرع وقت انجام شوند.

راب در غیاب نخست وزیر ریاست جلسات و هماهنگی بین اعضای دولت را برعهده خواهد داشت؛ البته جلسه امروز دولت لغو شد و به نظر می‌رسد که جانسون مایل است همچنان در امورهای کلیدی مورد مشاورت قرار گیرد.

در قاموس سیاسی انگلیس، سمتی تحت عنوان جانشین نخست وزیر وجود ندارد. به این ترتیب اختیارات راب تا زمانی که جانسون در قید حیات است محدود و قادر به اتخاذ تصمیمات کلیدی بدون مشورت نخست وزیر و اعضای کابینه نخواهد بود.

به گفته موسسه موسوم به «اندیشکده دولت»، نخست وزیر تا زمانی که در قید حیات است سکان دولت را برعهده خواهد داشت، مگر اینکه استعفا کند.

بی‌بی‌سی گزارش داد اگر جانسون فوت شود انتظار می‌رود که ملکه انگلیس از راب بخواهد تا برگزاری انتخابات درون حزبی و تعیین جانشین، دولت موقت تشکیل دهد. 

با این حال ادامه این وضعیت نگرانی‌هایی را درباره مدیریت برنامه دولت برای مقابله با کرونا ایجاد کرده و فشارها برای کناره گیری جانسون از قدرت بالا گرفته است.

جانسون ۸ فروردین گذشته اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده و یک هفته خود را قرنطینه می‌کند. او در این مدت با ارسال کلیپ‌های ویدیویی تلاش کرد تا اوضاع را آرام نشان دهد. وی پیش از انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه در توییتر نوشته بود که به برای انجام آزمایش های معمول به بیمارستان منتقل شده و حال عمومی‌اش خوب است.

با این حال حوالی ساعت ۸ شب (دوشنبه ۱۹ فروردین) به وقت محلی سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس  اعلام کرد که با وخیم‌تر شدن وضعیت نخست وزیر و طبق توصیه تیم پزشکی، او به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده است. به همین خاطر نخست وزیر از وزیر خارجه که سمت وزیر اول را بر عهده دارد خواسته در هر جا که لازم شد امور دولت را هدایت کند.

جانسون به دلیل سهل‌انگاری و اتخاذ سیاست بدنام ایمنی گله‌ای در مواجهه با کرونا در داخل به شدت مورد انتقاد قرار دارد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا بوریس جانسون انگلستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بوریس جانسون انگلستان ویروس کرونا بوریس جانسون انگلستان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه

«دیوید کامرون» وزیر امورخارجه انگلیس امروز ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) در سفری رسمی وارد تاجیکستان شد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه تاجیکستان اعلام کرد: قرار است دیوید کامرون در بخشی از این سفر با امامعلی رحمان رئیس‌ جمهوری تاجیکستان و سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه این کشور دیدار کند.

وی در این سفر درباره وضعیت کنونی و چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای با رئیس جمهوری این کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

این منبع می نویسد: انتظار می‌رود کامرون در چارچوب این سفر مورد استقبال امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان قرار گیرد.

در آستانه این سفر، دیوید کامرون در مورد آنچه قبلاً در منطقه انجام شده و همکاری های آینده بین انگلیس و کشورهای آسیای مرکزی صحبت خواهد کرد.

دیوید کامرون پیش از این سفر درباره همکاری های آتی انگلیس با کشورهای منطقه آسیای مرکزی گفته بود: در سال ۲۰۱۳ (میلادی)، من اولین نخست وزیر بریتانیا بودم که از آسیای مرکزی بازدید کردم. در شهرهای آستانه و آتیراوی قزاقستان، تعجب کردم که این ملت جوان با فرهنگ کهن با چه سرعتی در حال تغییر اقتصاد و موقعیت خود در جهان است بنابراین تصمیم گرفتم همکاری خود را تقویت کنم.

وی افزود: این هفته نیز من اولین وزیر خارجه بریتانیا خواهم بود که از تمام پنج کشور آسیای مرکزی و مغولستان بازدید می‌کنم - در واقع، معتقدم که اولین وزیر خارجه «جی ۷» خواهم بود که این کار را انجام می دهد. این شش ملت (تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان و مغولستان) میراث منحصر به فرد خود را دارند و به سرعت در حال تغییر هستند. من می خواهم با هر یک از آنها مشارکت قوی تری ایجاد کنم که به نفع همه ما باشد.

وزیر امورخارجه انگلیس گفته بود: همکاری ما در حال حاضر دستاوردهای بسیاری را به همراه داشته است. زبان انگلیسی، حقوق و آموزش در قلب موسسات موفقی مانند مرکز مالی بین المللی در آستانه و دانشگاه بین المللی وست مینستر در تاشکند قرار دارند. سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ توسط شرکت هایی مانند ریوتینتو، شل و BAE به ایجاد و رشد اشتغال کمک کرده است. ما به انتقال برق آبی از کوه های آسیای مرکزی به پاکستان کمک می کنیم.

کامرون گفت: به همین دلیل است که این سفر را انجام می دهم و سرمایه گذاری خود را برای توسعه آسیا مرکزی سه برابر می‌کنیم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی + فیلم
  • در غیاب احمدی‌نژاد
  • وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟
  • نتانیاهو؛ منفور دوست و دشمن
  • جشن خاص استقلالی‌ها در غیاب نکونام (عکس)