Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در جمع خبرنگاران در نشستی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: سال گذشته همین موقع ها بود که سیل استان های لرستان و خوزستان و گلستان پیش آمد و مدارس این استان ها آسیب دید و ناچار بودیم که برنامه ریزی کنیم برای برگزاری هر چه سریع تر کلاس های درس برای مدت زمان باقیمانده وبرای دوره های آموزشی باید برنامه ریزی می کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای همین برای تخریب و بازسازی و انجام تعمیرات اساسی و جزئی برای آماده کردن مدارس برای مهرماه همان سال بلافاصله کار شروع شد و مدارسی که قابل تعمیرات جزئی بود و می توانستند به چرخه آموزش برگردند را سریعتر به این چرخه بازگرداندیم و موتورخونه ها و تجهیزات آسیب دیده را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دادیم.

وی ادامه داد: برخی مدارس نیز درگیر تعمیرات اساسی بودند و انباشت گل و لای فراوان در برخی کلاس ها را داشتیم و خوشبختانه با تشکیل گروه های جهادی توانستیم بخشی از مشکلات را برطرف کنیم. کانکس برای این سه استان آماده شد و ارسال شد و همچنین تجهیزات کمک آموزشی نیز ارسال شد.

وی بیان کرد: اتفاق خوبی که در اردیبهشت ۹۸ رخ داد این بود که یک روز به یادماندنی در حوزه مدرسه سازی رخ داد و گردهمایی خیرین برای کمک به این سه استان سیل زده برگزار شد و در همان شب ۲۱۰ میلیارد تومان، خیرین برای بازسازی کمک کردند و همه این رقم تخصیص پیدا کرد و در حال هزینه کرد در پروژه هاست.

رخشانی مهر ادامه داد: در لرستان به طور خاص در مجموع به ۳۷۲ مدرسه با ۲۰۲۵ کلاس درس خسارت وارد شد که تا مهر ماه سال ۹۸ تعمیرات اساسی و جزئی و کلی مدارس به اتمام رسید و ۱۱ مدرسه که باید مجدداً تخریب و بازسازی می شدند در بازگششایی مدارس به بهره برداری رسیدند.

تکمیل می شود....

کد خبر 4894496 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: نوسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شیوع کرونا شورای شهر تهران نیروی انتظامی فاصله گذاری اجتماعی شهر تهران سیدابراهیم رئیسی آموزش مکمل روز طبیعت قوه قضاییه ضدعفونی دستگیری سارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه مدرسه خیّرساز شاه‌حسینی فشافویه، مدرسه را مزرعه آینده برشمرد و اظهارکرد: مدرسه هر کشوری، مزرعه آینده است و نشاط امروز، نوید یک آینده پرنشاط است. مدرسه‌ها آیینه آینده هستند و اگر این بچه‌ها بانشاط، سالم، قوی، مؤمن، بااخلاق و کارآفرین بار بیایند، جامعه آینده ما سالم، قوی، ماهر، مؤمن، بااخلاق و بانشاط خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش به فعالیت‌های دولت سیزدهم اشاره و اذعان کرد: کار مدرسه‌سازی، یک سنت حسنه متفاوت نسبت به کارهای دیگر است. افتخار دولت سیزدهم این است که امر مدرسه‌سازی را به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار داد. نزدیک به ۳ سال است که از دولت سیزدهم گذشته و طی این مدت حدود ۷۰۰۰ مدرسه در کشور ساخته شده و این سندی است که نشان می‌دهد دولت مردمی سیزدهم فقط به زمان حال توجه نکرده بلکه به آینده و ساختن آینده کشور نیز توجه کرده‌اند.

صحرایی با بیان اینکه وجه متمایز این اقدام بزرگ در این بین، حضور مردم در قالب مجامع خیری است، افزود: مردم عزیز، خشت‌خشت این بناها را پایه‌گذاری کردند و از ما جلو افتادند. بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های بسیاری از مدارس سراسر کشور را خیرین پرداخت کردند و آن‌ها نشان دادند چقدر به آینده کشور اعتماد دارند. خیّر از مال و دست‌رنج خویش هدیه می‌کند و این کار، کار بسیار نیکویی در وصف خیرین است.

وی ادامه داد: در یکی از فرازهای قرآنی آمده که «لَا خَوۡفٌ عَلَیۡهِمۡ وَلَا هُمۡ یَحۡزَنُونَ» به معنی اینکه «آن‌ها خوفی ندارند و نگرانی در وجودشان نیست.» گاهی خبر داریم که خود را به مضیقه می‌اندازند تا آینده فرزندان کشور را بسازند. دست‌های این خیرین عزیز بوسیدنی است و افتخار ما این است که همکار آن‌ها در این اقدام بزرگ هستیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خیّری که این مدرسه را ساخته، یک خیّر نام‌آشنا و دارای خانواده اصیل به معنای خانواده اعلای یک ایرانی، متدین و وطن‌دوست است. خانواده استاد شاه‌حسینی که تا امروز ۳۹ مدرسه توسط ایشان ساخته شده در حالی که آن‌ها پرهیز می‌کنند از اینکه دیده شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال