Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-20@02:53:28 GMT

۲۱ هزار بازرسی از اصناف سمنان انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۱۰۴۲

۲۱ هزار بازرسی از اصناف سمنان انجام شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم شریفی در کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان اظهار کرد: با بازرسی‌های انجام شده ۳ هزار و ۳۰۰ واحدهای صنفی غیرضروری که خلاف قانون ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس عمل کردند، اخطار کتبی دریافت کردند.

او افزود: همچنین با نظارت‌های انجام شده، ۲۴۰ واحد صنفی غیرضروری متخلف استان سمنان که طرح‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس و فاصله‌گذاری اجتماعی را اجرایی نکردند، مُهر و موم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: اجرای نکات بهداشتی برای مقابله با کرونا در واحدهای تولیدی استان بر اساس گزارش‌های ارائه شده مطلوب است، اما افزایش نظارت‌ها و رعایت نکات بهداشتی در سرویس‌های رفت و آمد کارگران این واحدهای تولیدی اجتناب‌ناپذیر به حساب می‌آید.

شریفی اظهار کرد: در بحث مدیریت پسماند، اقدام‌هایی در استان در دست اجرا است تا جمعآوری زباله عفونی و خانگی مطلوب‌تر انجام شود.

حسن سعدالدین، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحول اداری استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: برخی از اصناف در حالی که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای روزهای آینده هم ادامه دارد، خیلی زود به بازگشایی مغازه و فروشگاه‌های خود اقدام کردند که این امر خلاف قانون ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی اضافه کرد:  عادی‌سازی کرونا یک دغدغه اساسی است که باید اقشار مردم نسبت به شیوع این ویروس منحوس هوشیارتر از هر زمان دیگری عمل کنند.

سعدالدین بیان کرد: از ۲۳ فروردین، حداکثر دوسوم کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید در محل کار خود حضور داشته و مدیران باید دقت داشته باشند که بانوان دارای بیماری، افراد سالخورده یا افرادی که دچار بیماری هستند، همچنان دورکاری کنند.

سعدالدین با بیان اینکه مدیران، اولویت حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی را به افراد جوان دهند و افرادی که دارای علائم بیماری هستند، همچنان به صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه دهند، تاکید کرد: بعد از اتمام تعطیلات نوروزی و بازگشت مسافران، طرح تب سنجی و غربالگری از کارمندان و کارگرانی که در محل کار خود در هفته‌های گذشته حضور نداشتند، انجام شود.

کد خبر 498790 برچسب‌ها استان سمنان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سمنان كرونا در ايران مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با تاکید بر افزایش توانمندی‌ها و آگاه سازی خانواده‌ها و جوانان و جدیت نسبت به اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از آسیب‌های سوء مصرف مواد مخدر گفت: گسترش آگاهی در مبارزه با مصرف مواد مخدر نیازمند استفاده از ظرفیت‌ها و مساعدت تمامی مردم و مسئولین در تمامی حوزه‌ها می‌باشد و مبارزه با مصرف مواد مخدر زمینه ساز پرورش استعداد‌ها و توانمندی‌های جوانان است. 

کاک درویشی گفت: معضل اعتیاد در همه زمینه‌ها و موضوعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تأثیرگذار بوده و مقابله با آن به عزم جدی دستگاه‌ها و مبارزه فرابخشی نیازمند است که باید مسؤلان مرتبط با رویکرد دقیق‌تر این موضوع را دنبال کنند.

وی با تاکید بر نقش افرادی که قبلاً در معرض مواد ناشی از مصرف مواد مخدر قرار گرفته و اکنون بهبود یافته اند. نیز گفت؛ استفاده از تجارب این افراد نیز در جهت کاهش و پیشگیری از مصرف مواد مخدر نقش موثری خواهد داشت.

در این جلسه همچنین کمیته‌های تخصصی با هدف مدیریت هر چه بهتر راهکار‌های مقابله و پیشگیری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر با تشریح رویکرد و برنامه‌های پیش رو در سال جاری، با تاکید بر برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی، مسابقات ورزشی، تئاتر خیابانی، برپایی همایش و نمایشگاه‌هایی با این عنوان به بررسی راهکار‌های بازپروری و توانمند سازی جامعه در جهت آگاه سازی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در سطح شهرستان پرداختند.

دیگر خبرها

  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند 
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز