Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@18:56:19 GMT

بارش‌های پراکنده در البرز تا آخر هفته ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۱۰۸۶

بارش‌های پراکنده در البرز تا آخر هفته ادامه دارد

ایسنا/البرز مدیرکل هواشناسی البرز از کاهش محسوس دما در روزهای پایانی هفته در مقایسه با مدت مشابه هفته قبل خبر داد.

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز سه شنبه (۱۹ فروردین) آسمان البرز ابری و مه آلود گزارش شده و شاهد بارش پراکنده باران در اکثر مناطق استان هستیم.

وی ادامه داد: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد تا پایان هفته شاهد بارش پراکنده باران در مناطق کوهپایه‌ای و بارش برف در ارتفاعات استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی این مدت وزش باد شدید، رعد و برف و ریزش تگرگ در مناطق مختلف استان دور از انتظار نیست.

این مسئول با اشاره به میانگین بیشینه و کمینه دما توضیح داد: تا آخر هفته میانگین بیشینه هوا در استان به ۱۰ درجه بالای صفر و کمینه نیز به صفر می‌رسد.

بهاروند احمدی اضافه کرد: طی این مدت میانگین سرعت وزش باد در استان بین ۵ تا ۱۴ متر در ثانیه متغیر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به وضعیت کیفی هوای استان گفت: تا آخر هفته کیفیت هوای استان در وضعیت سالم قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی البرز هواشناسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سحر تاج بخش مسلمان، رئیس سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: در کنارک ظرف ۲۴ ساعت حدود ۲۴۷ میلی متر باران بارید که ۱۴۰ میلی متر بیشتر از رکورد روزانه قبلی [که حاصل از فعالیت طوفان حاره‌ای گونو در سال ۱۳۸۶ بوده است.

وی تصریح کرد: در زرآباد نیز در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی متر باران بارید که این مقدار ۲۰۰ میلی متر بیشتر از رکورد قبلی در سال ۱۳۷۶ این شهر است.

تاج بخش مسلمان اضافه کرد: این مقدار بارش در یک شبانه روز از زمان تأسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تا کنون بی سابقه است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، ۱۴۶ میلی متر باران ظرف ۲۴ ساعت بارید.

وی گفت: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بارش‌های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است.

تاج بخش مسلمان افزود: آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه‌های قبلی آن متمایز می‌کند، بارش‌های فراتر از ظرفیت‌های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بی شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت‌های اقلیمی یک منطقه باران می‌بارد، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و تأسیسات مختلف وارد می‌شود.

وی در بخش دیگری عنوان کرد: تا صبح امروز از بیش از ۳۸۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آبگرفتگی گسترده، بالاآمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شده است.

کد خبر 6081999 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • رکوردزنی بی‌سابقه بارش‌ها در جنوب کشور در طی نیم‌قرن اخیر!
  • بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان
  • بارش‌های مناطق جنوبی رکورد نیم قرن اخیر را زد
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است
  • رگبار باران و بارش تگرگ اردبیل میهمان عصرگاهی اردبیلی ها
  • بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه
  • شروع بارش ها در غرب استان اصفهان
  • فیروزآباد رکورد دار بارندگی در فارس
  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات