Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: ١٩٧ هزار تن محموله گندم در ۱۶ روز نخست سال جاری در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شد.

عادل دریس با یادآوری این‌که از ابتدای امسال تا 16 فروردین در بندر امام خمینی (ره) 6 فروند کشتی حامل 196 هزار و 704 تن محموله گندم در عملیات شبانه‌روزی تخلیه شده است، اظهار کرد: تاکنون ١١6 هزار تن از محمولات گندم به وسیله ناوگان ریلی و جاده‌ای به اقصی نقاط کشور حمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تخلیه 690هزار تن کالای اساسی در 16 روز ابتدایی سال جاری، بیان داشت: تخلیه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ١5 درصد رشد را نشان می دهد که حکایت از مجموعه تلاش‌های بی‌وقفه، امکانات‌ و تجهیزات پاسخگوی این مجتمع بزرگ بندری برای تخلیه و بارگیری انواع کالاها دارد.

وی افزود: به دنبال بارگیری 2 هزار و 324 دستگاه واگن تا شانزدهم فروردین ماه سال جاری حجم بارگیری ریلی انواع کالا در مجتمع بندری امام خمینی(ره) با 13درصد رشد نسبت به مدت مشابه به بیش از 159 هزار و 763 تن رسید.

دریس با اشاره به افزایش ورود کشتی‌های حامل کالای اساسی از جمله گندم در نیمه فروردین ماه سال جاری به بندر امام(ره)، تصریح کرد: با فعال سازی تمام امکانات و توان ریلی موجود و همکاری و هماهنگی بین بخشی با راه‌آهن جنوب، 74 هزار و 490 تن کالای اساسی در پایانه های ریلی بندر امام خمینی(ره) بارگیری و از شبکه ریلی در اقصی نقاط کشور توزیع شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تسهیل سازی در بهره گیری از ظرفیت های ریلی در مجتمع بزرگ تجاری را از اهم اقدامات طی سال گذشته اعلام کرد و افزود: با افزایش باسکول های ریلی از 5 به 11 دستگاه همچنین افزایش ایستگاه های بارگیری ریلی از 5 به 10 نقطه در کنار 24 ساعته کردن فرآیند بارگیری تمهیدات مؤثری برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی فراهم شد.

وی با اشاره برخورداری بندر امام خمینی(ره) از 140 کیلومتر راه‌آهن داخلی، این بندر را از مهم ترین بنادر ریل پایه کشور و پیشگام در حمل و نقل ریلی توصیف کرد و افزود: در دوازده ماهه سال گذشته افزون بر 3 میلیون تن کالا از طریق بارگیری نزدیک به 53 هزار واگن به نقاط مختلف شبکه گسترده ریلی کشور ارسال شد.

تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بندر امام خمینی ره سال جاری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی

تین نیوز

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: میزان تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی در سال۱۴۰۲، یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مجتبی نظری با بیان اینکه رکورد تخلیه و بارگیری مجتمع بندری انزلی پس از ۶ سال شکسته شد، افزود: در سال گذشته حدود ۲ میلیون تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری صورت گرفت که رشدی ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است.

نظری با بیان اینکه در سال گذشته ۷۱۹ کشتی وارد مجتمع بندری انزلی شده است، خاطرنشان کرد: نسبت به سال ۱۴۰۱، رشدی بیش از ۳۵ درصد را تجربه کردیم.

وی با اشاره به میزان واردات کالا در بندرانزلی، گفت: سال گذشته واردات کالاهای نفتی و غیرنفتی از این مجتمع بندری یک میلیون و ۶۰۸ هزار تن بود که رشد ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ را به خود اختصاص داد.

نظری در مورد فعالیت های شاخص معاونت امور بندری در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: ارتقای توان تجهیزات غیر استراتژیک جهت عملیات باربری غلات از روش  برون سپاری به شرکت  ثالث از طریق پورت اپراتور بندر، جذب نیروی انسانی عملیاتی شرکت پورت اپراتور با توجه به کمبود نیروی انسانی در قسمت عملیات بندری، انعقاد قرارداد در زمینه احداث مخازن روغن خام خوراکی به ظرفیت ۴۰ هزار تن، انعقاد تفاهمنامه احداث مجتمع ساخت و تعمیرات کشتی و همچنین انعقاد تفاهم نامه احداث سیلوی غلات ۴۰ هزارتنی از اهم این موارد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • تخلیه و بارگیری بیش از ۲۴۷ هزار تن کالا در راه آهن زاگرس
  • اهدا بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی(ره)
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک