Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، علی محمد سلطانی رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی همگرا معاونت علمی یکی از اولویت‌های این مرکز در سال جاری را شکل‌گیری شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ویژه زیست شناسی مصنوعی دانست و گفت: کاربردهای زیست شناسی مصنوعی در حال گسترش است. اکنون فناوری‌هایی در این حوزه عرضه شده است که فاصله کمی تا بازار دارند و تعداد این محصولات با سرعت در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به این نکات این حوزه همگرا مورد توجه مرکز قرار گرفت تا با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در کشور داریم آن را توسعه دهیم. در نخستین گام نیز امسال در نظر داریم به شکل گیری 2 تا 3 شرکت فناور کمک کنیم تا خدمات ویژه زیست شناسی مصنوعی را ارائه دهند.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی همگرا معاونت علمی با اشاره به اینکه زیست شناسی مصنوعی به دنبال طراحی‌های هدفمند در دنیای زیست‌شناسی است، بیان کرد: این حوزه بازطراحی سامانه‌های زیستی طبیعی موجود برای اهداف قابل‌استفاده را دنبال می‌کند. با توجه به نوظهور بودن آن مطالعه و تحلیل اسناد بالادستی (نقشه‌راه، برنامه‌های استراتژیک) کشورهای پیشرو شامل اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و چین، تحلیل مقالات و پتنت‌های این حوزه و بررسی روندها و شناسایی فناوری‌های توانمندساز این حوزه را در مرکز انجام داده‌ایم. البته مطالعه بازار و کاربردهای بالقوه زیست‌شناسی مصنوعی در دنیا و تهیه پایگاه داده‌ای از شرکت‌‎های حوزه زیست‌شناسی مصنوعی در دنیا نیز از اقدامات انجام شده دیگر در این حوزه است تا با نگاهی روشن فعالیت‌ها در این حوزه را دنبال کنیم.

سلطانی همچنین گفت: نیروی انسانی توانمند و فعال برای توسعه این حوزه امری ضروری است در همین راستا در قالب دوره‌های آموزشی و انجام پروژه‌های کاربردی و بسترساز پرورش این نیروی انسانی را برای سال جاری در نظر داریم تا هسته اولیه‌ای از دانشجویان توانمند در دانشگاه‌های برتر کشور را داشته باشیم. همچنین توسعه فناوری دو تا سه محصول کلیدی در این حوزه نیز از برنامه‌های دیگرمان در سال جدید است.

انتهای پیام/

169 / 336 زیست‌شناسی فناوری راهبردی همگرا سامانه زیستی دانش بنیان دانشگاه دوره آموزشی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: زیست شناسی سامانه زیستی دانش بنیان دانشگاه دوره آموزشی زیست شناسی مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، رحمن دشتی صبح سه‌شنبه در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری محیط زیست و پارک علم و فناوری اظهار کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس آمادگی دارد تا با تمام توان خود در زمینه‌های مختلف زیست‌محیطی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همکاری کند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر اضافه کرد: ما معتقدیم که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک، می‌توانیم راهکارهای نوین و مؤثری برای حل مسائل زیست‌محیطی استان ارائه دهیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و لزوم استفاده از دانش و فناوری در این زمینه، اظهار داشت: امروزه با توجه به چالش‌های متعددی که محیط زیست با آن روبرو است، استفاده از دانش و فناوری نوین در حل این مشکلات ضروری است.

عبدالرحمان مرادزاده اضافه کرد: در این راستا، انعقاد این تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری خلیج فارس می‌تواند گامی مؤثر در جهت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حل مسائل زیست‌محیطی استان باشد.

در راستای توسعه همکاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حل مسائل زیست‌محیطی، تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و پارک علم و فناوری خلیج فارس منعقد شد.

ایجاد بستر مناسب و به‌کارگیری توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طرفین به منظور فراهم کردن زیرساخت‌ها و تمهیدات لازم برای توسعه همکاری‌های مشترک، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حل مسئله محیط زیستی و راه اندازی خانه فناور محیط زیست از جمله اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

کد خبر 6086148

دیگر خبرها

  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • اتصال زیست‌بوم فناوری به عرصه آبادانی با «آبادیران»
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • مسلمی نائینی: ارائه آموزش‌های تخصصی، مهارتی و دانش‌بنیان توسط جهاددانشگاهی
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گروی مسیر فناوری است 
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها