Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@22:58:31 GMT

محکومیت قطعی ۶۴۱ مفسد اقتصادی در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۱۴۲۸

سخنگوی قوه قضاییه از محکومیت قطعی ۶۴۱ مفسد اقتصادی در سال گذشته در ۷ استان خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای غلامحسین اسماعیلی در  سومین نشست خبری گفت: سال گذشته شعب ویژه رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی فعالیت مجدانه‌ای داشت و پرونده‌هایی را رسیدگی کرد که احکام مفسدان اقتصادی در آن صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این شعب در تهران رای به محکومیت ۲۶۰ مفسد اقتصادی در خراسان رضوی، ۳۰۳ مفسد اقتصادی در فارس، ۳۱ مفسد اقتصادی در اصفهان، ۳۰ مفسد اقتصادی در هرمزگان، ۱۱ مفسد اقتصادی در گلستان، ۳ مفسد اقتصادی در قم را محکوم کرد که رای قطعی آن‌ها صادر شد.

اسماعیلی ادامه داد: یکی از مشکلات سال‌های اخیر مردم، موضوع تعاونی‌های اعتباری بود که قارچ گونه روئیدند و سپرده‌های فراوانی را اخذ کردند و به بیراهه رفتند و اموال مردم را حیف و میل کردند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: دولت و قوه قضاییه برای ساماندهی پای کار آمدند و ستادی با مشارکت دولت و بانک مرکزی تشکیل شد تا از کار مردم گره گشایی شود و خط اعتباری از بانک مرکزی برای پرداخت مطالبات مردم اختصاص پیداکرد که به مرور هر چه اموال و دارایی از این تعاونی‌ها شناسایی شد به بانک مرکزی برگشت پیدا کرد.

وی با تشکر از اقدام دولت و بانک مرکزی افزود: در پایان سال ۹۸ موفق شدیم ۱۵۰۰ میلیارد تومان از اموال تعاونی افضل توس، ۱۴۵۰ میلیارد تومان از اموال تعاونی وحدت و ۳۰۰ میلیارد تومان از اموال تعاونی فرشتگان را به بانک مرکزی انتقال دهیم.

اسماعیلی ادامه داد:۶۰۰ میلیارد تومان هم از اموال تعاونی ثامن الحجج به بانک مرکزی منتقل شد و ۴۳۵ میلیارد تومان هم به مردم و سپرده گذاران داده شد که به مرور فرآیند فروش و انتقال اموال این تعاونی به بانک مرکزی انجام می‌شود تا تمام یا بخش عمده‌ای از این اعتبارات تامین شده باشد.   جلوگیری از تعطیلی ۹۹۰ واحد تولیدی به همت دستگاه قضا   سخنگوی قوه قضاییه گفت: در سال گذشته با تلاش این دستگاه از تعطیلی بیش از ۹۹۰ واحد تولیدی جلوگیری شد.   آقای غلامحسین اسماعیلی در سومین نشست خبری به نامگذاری امسال بعنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ که هدف نظام و راهبرد تعیین شده مقام معظم رهبری رونق تولید بود خوشبختانه نتیجه تلاش همکاران ما جلوگیری از تعطیلی بیش از ۹۹۰ واحد تولیدی و پیشگیری از بیکار شدن کارگران این واحد‌ها در راستای تحقق رونق تولید بود.
وی افزود: در سال ۹۹ نیز با هدف تحقق جهش تولید سعی خواهیم کرد با کمک و حمایت حقوقی و قضائی از واحد‌های تولیدی، تامین امنیت قضایی تولید کنندگان، کمک به بهبود فضای کسب و کار با اصلاح ساختار‌های فسادساز و دیوان سالاری، اصلاح صدور مجوز و امضا‌های طلایی به ویژه با مبارزه همه جانبه مقتدرانه و قاطع ساز با فساد و قاچاق کالا سهم خود را در انجام این ماموریت مهم ایفا کنیم.
وی گفت: یک سال و یک ماه از آغاز دوره تحول و مدیریت جدید قوه قضاییه سپری شده است در این مدت تلاش کردیم مردم و مخاطبان ما تحول را به خوبی احساس کنند و مراجعان به دستگاه قضایی و عامه مردم طعم شیرین عدالت و خدمت را بچشند.

رشد ۶۲ درصدی بازدید‌های مدیران قضایی
سخنگوی قوه قضاییه گفت: بازدید‌های مدیران قضایی از واحد‌های زیرمجموعه خود در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۷، ۶۲ درصد رشد داشته است.
آقای غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری افزود: رشد بازدید‌های مدیران قضایی در سال گذشته نشان دهنده مدیریت فعال مردمی توام با نظارت میدانی بر عملکرد همکاران است.   وی ادامه داد: در سال گذشته تلاش شد همه نشست‌های خبری سخنگوی قوه قضاییه جز آن‌هایی که در ایام تعطیل بود برگزار شود و در همین راستا ۲۲ نشست سخنگویی در سال گذشته برگزار شد که به ۴۹۵ سوال اصحاب رسانه و مطبوعات پاسخ داده شد در حالیکه در دوره گذشته در هر سال ۱۵ نشست و میانگین هر سال ۳۷۰ سوال پاسخ داده شده بود که بالغ بر ۵۰ درصد از لحاظ تعداد جلسات و سوالات افزایش داشته است.   اسماعیلی تغییر و اصلاح روش‌های مدیریتی در سطوح مختلف قوه قضاییه را از دیگر اقدامات موثر سال گذشته قوه خواند و گفت: این اقدامات با بهره گیری از روش‌های مدیریتی فعال، پویا، میدانی و مردمی شکل گرفته است.   سخنگوی قوه قضاییه افزود: رییس قوه سال گذشته ۱۷ سفر استانی انجام داد و اگر شرایط بیماری کرونا رخ نمی‌داد این سفر‌ها به ۲۰ سفر می‌رسید و علاوه بر این، رییس قوه قضاییه از واحد‌های قضایی و سازمان‌های تابعه بازدید‌های میدانی داشت که ۸ واحد قضایی در تهران و یک واحد در مشهد بازدید شد و رییس دستگاه قضا از ۶ زندان در تهران و استان‌ها بازدید داشتند.    وی گفت: این الگوی مدیریتی به سایر بخش‌های قوه قضاییه نیز تسری پیدا کرد به این ترتیب که بازدید‌های مدیران قضایی از واحد‌های زیرمجموعه خود در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۷، افزایش ۶۲ درصدی داشت.   وی به صدور دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های مسن در نیمه دی ماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در ۴۵ روز مربوط به نیمه دوم دی ماه و یک ماهه بهمن بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های مسن رسیدگی شد، اما وضع شیوع کرونا در کشور مجال استمرار اجرای این دستورالعمل را در اسفند گرفت و تدابیری اتخاذ شد که امسال اجرای این دستورالعمل استمرار پیدا کند و در ۶ ماهه نخست امسال بخش عمده‌ای از پرونده‌های مسن تعیین تکلیف شود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: قوه قضائیه سخنگو نشست خبری بازدید های مدیران قضایی سخنگوی قوه قضاییه اموال تعاونی مفسد اقتصادی میلیارد تومان بانک مرکزی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما مسؤولان قضائی گاهی ناچاریم از یک امر مباح هم اجتناب کنیم

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ ای طی سخنانی در آیین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: آقای دکتر مصدق در طول بیش از ۳۰ سال خدمت در بخش‌های مختلف قوه قضاییه وسع خود را برای پیشرفت امور محوله گذاشتند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول جدید دستگاه قضا بیان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضایی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

رئیس عدلیه بیان داشت: توقعات به حقی از ما مسئولان قضایی وجود دارد لذا باید با صبر و حوصله و بردباری در برابر موانع و مشکلات بایستیم و امور محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.

قاضی‌القضات اظهار داشت: ما در سمت‌ها و مسئولیت‌های قضایی باید بیش از دیگران به حُسن‌خلق توجه داشته باشیم و تمامی همکاران قضایی باید همواره تکریم ارباب رجوع و مراجعان را در زمره اولویت‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ‌ای بیان داشت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آن‌ها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

رئیس قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: تاکید من به مسئولان قضایی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضاییه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

دیگر خبرها

  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • محکومیت مالی قطعی شمس آذر قزوین
  • محکومیت ۴۰ میلیون تومانی قطعی شمس آذر قزوین
  • مسئولان قضایی با متخصصین و اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • ما مسؤولان قضائی گاهی ناچاریم از یک امر مباح هم اجتناب کنیم
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند