Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@05:45:28 GMT

روند شیوع کرونا در خیلی از استان‌ها کاهشی است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۱۴۳۲

روند شیوع کرونا در خیلی از استان‌ها کاهشی است

خبرگزاری آریا- وزیر کشور در جلسه علنی مجلس اظهار داشت: روند شیوع کرونا در خیلی از استان‌ها کاهشی شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، عبدالرضا رحمانی فضلی؛ وزیر کشور در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی برای بررسی وضعیت کشور با شیوع کرونا ضمن تبریک عید شعبان و سال نو تاکید کرد: وزارت کشور با توجه به جایگاهش در ساختار اداری استانداری و فرمانداری شهرداری و بخشداری‌ها هماهنگی و پیگیری‌ها در سطح استان‌ها انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان روز اول که آقای نمکی در 30 بهمن اولین گزارش را درباره کرونا ارائه کرد، وزارت کشور در یک اسفند ستاد مقابله با کرونا را با توجه به جایگاه سازمان مدیریت بحران تشکیل داد و دستور العمل‌های لازم ابلاغ شد برای رئیس جمهور هم گزارشاتی تهیه شد.
وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: در اوایل امکانات و تجهیزات و شرایط بستری شدن در بیمارستان‌ها و مشکلات احتمالی تخت‌های بیمارستانی دغدغه و نگرانی برای پزشکان و پرستاران ایجاد کرده بود اما اکنون وزارت بهداشت در آمادگی لازم و شناخت مناسب و تامین مقدمات و تجهیزات کامل است. این موضوعات با هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی رخ داده است آگاهی مردم هم افزایش پیدا  کرد و آنها توانستند با خود کنترلی و مدیریت به ما کمک کنند.
رحمانی افضلی خاطرنشان کرد: در روزهای اول اقدامات زیادی در طرح کاهش فاصله اجتماعی از جمله تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز تجمع صورت گرفت. در مرحله دوم که از 7 فروردین شروع شد، این طرح با شدت بیشتری  دنبال شد هماهنگی‌های خوبی بین مردم، مسوولان و دستگاه‌های اجرایی وجود داشت 10 روز از این طرح می‌گذرد و شرایط خیلی مناسب‌تر است لازم است از نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، وزارت بهداشت، فرمانداران، استانداران و شهرداران تشکر کنم.
وی افزود: وزارت کشور و استانداری‌ها علاوه بر موضوعات مربوط به بحث کرونا مسئولیت‌های دیگری از جمله موضوع مواجه با سیل اخیر  یا بحث مرزها که وزارت کشور اقداماتش را انجام داد، ‌بر عهده داشتند.
وزیر کشور ادامه داد: با اجرای طرح جدید فاصله گذاری هوشمند اصناف را به سه دسته ریسک پایین، متوسط و بالا تقسیم کردیم از 23 فروردین اصناف با ریسک پایین به جز تهران شروع به کار کردند پروتکل‌های لازم را به استانداران و فرمانداران دادیم تا نظارت دقیق داشته باشند این طرح برای تهران از  از 30 فروردین خواهد بود. در سایر حوزه‌ها یعنی برگزاری تجمعات و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها هم تا 30 فروردین تمدید شد برای بعد از آن مجددا تصمیم گیری می‌کنیم.
رحمانی فضلی اظهار داشت: جلساتی در قالب کمیته امنیتی و انتظامی برعهده وزارت کشور گذاشته شد این مصوبه‌ای شورای عالی امنیت ملی بود که به تصویب رهبری هم رسیده است مبنی بر این که وزارت کشور عهده دار هماهنگی استان‌ها بوده و آن را تحت سیاست‌های ستاد مبارزه با کرونا انجام دهد. اکنون که جلسات ستاد ملی کرونا به ریاست آقای روحانی برگزار می‌شود پیگیری‌های خوبی صورت گرفت. ایشان جلسات متعددی در سطح ملی و تماس‌های با استانداران وارتباطاتی با  کارخانجات و  واحدهای تولیدی داشته مه موفق هم بوده است. امیدواریم در این مرحله روند کار در کل کشور به خوبی پیش برود ضمن آن که تسلط کافی و کامل و تجربه و آگاهی خوب و امکانات  ومنابع داریم.
وزیر کشور عنوان کرد: روند کرونا در خیلی از استان‌ها کاهشی است مثلا از گیلان پرسیدم که گفتند در ایام عید 2000 نفر در تخت بیمارستانی بستری بودند که الان به 400 تخت رسیده است. وضعیت مازندران وخراسان هم همین گونه است البته این بدان معنا نیست که شرایط به گونه‌ای است که فعالیت‌ها عادی باشد باید  کار را ادامه دهیم؛ از یک طرف نظام حاکمیت و مسوولان هستند و از طرف دیگر مردم که به خوبی مشارکت داشته و باید ادامه دهند. امیدواریم طول عمر بیماری و میزان فوتی‌ها و هزینه‌های انسانی کم شود.
وی در پایان از پرستاران و پزشکان، مسوولان در وزارت بهداشت، بسیج، نیروی انتظامی ، وزارت اطلاعات، شهرداران و استانداران و فرمانداران قدردانی کرد و به خانواده‌های که عزیزانشان را به خاطر بیماری از دست داده‌اند، تسلیت گفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزیر کشور مجلس وزارت کشور وزیر کشور استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۱۶درصدی بارش‌های امسال نسبت به سال‌های نرمال

با ثبت ۱۷۰.۲ میلیمتر بارش در ۲۰۴ روز ابتدایی سال آبی جاری، میزان بارش‌ها نسبت به آمار مدت مشابه سال‌های نرمال (متوسط آمار ۵۵ ساله) کاهشی ۱۶ درصدی داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از ابتدای سال آبی جاری ( شروع مهر 1402) تا 25 فروردین ماه امسال (204 روز ابتدایی سال آبی جاری) در مجموع 170.2 میلیمتر بارش در کشور ثبت شده است.

میزان بارش‌های سال آبی جاری نسبت به بارش‌های 203.1 میلیمتری در مدت مشابه سال‌های نرمال (متوسط آمار 55 ساله) کاهشی 16 درصدی داشته است.

همچنین میزان بارش‌های سال آبی جاری در مقایسه با بارش‌های 178.1 میلیمتری سال آبی گذشته در مدت مشابه، نشان‌دهنده افتی 4درصدی در بارش‌های امسال نسبت به بارش‌های سال آبی قبل از آن که سالی کم‌بارش بوده هست.

تنها استانی که افتی بیش از 50درصدی در میزان بارش‌ها نسبت به سال‌های نرمال داشته استان هرمزگان است که کاهشی 53درصدی در میزان بارش‌های این استان به‌ثبت رسیده؛ بعد از آن، استان‌های بوشهر، فارس و کرمان به‌ترتیب با کاهشی 44درصدی، 42درصدی و 38درصدی بیشترین میزان افت بارش‌ها را داشته‌اند.

همچنین در استان‌های ایلام، گلستان، همدان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رشد بارش‌ها به‌میزان 10 تا 26درصد در سال آبی جاری نسبت به میانگین آمار درازمدت به‌ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • افت ۱۶درصدی بارش‌های امسال نسبت به سال‌های نرمال
  • در سیستم حاکمیتی کشور، وزیر اقتصاد ، هیچکاره است/ سیاست پولی و مالی دولت در جای دیگری تنظیم می‌شود!
  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • روند ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی لاک‌پشتی نیست
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • وزیر کشور: تمام دستگاه‌ها در حال کمک به سیل‌زدگان هستند/ خسارات ناشی از سیل جبران می‌شود
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • قیمت طلا کاهشی شد
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان