Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اعطای مرخصی به زندانیان در ماه گذشته، یک الگو در جهان شد به گونه‌ای که به یک مطالبه در کشورهای مختلف تبدیل شده است. ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در ادامه نخستین نشست خبری خود در سال 99 که به صورت پخش زنده از شبکه سیمای عدالت برگزار شد در پاسخ به سوالاتی مبنی بر ورود برخی انتقادات در اعطای مرخصی به زندانیان اظهار کرد: در این ایام آنهایی که اقدام مدبرانه قوه قضائیه را تحسین کردند به مراتب بیش از اندک مواردی بود که از این اقدام انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام یک الگو در جهان شد به گونه‌ای که یک مطالبه در کشورهای مختلف شده است. سوال می شود که این اقدام ایران در دیگر کشورها مانند آمریکا که زندانیان زیادی دارد چرا انجام نمی‌شود؟ چرا مانند ایران نسبت به اعطای مرخصی اتباع بیگانه اقدام نمی‌شود؟ چرا به زندانیان امنیتی مانند ایران که به بیش از 50 درصد این زندانیان مرخصی داده شده، مرخصی داده نمی شود.

وی افزود: یکسری انتقادات مصداقی می شود که چرا به فلانی مرخصی ندادید. در این موضوع ما اصلا تصمیم فردی نگرفتیم بلکه شاخص و معیار گذاشتیم. برخی زندانیان رفتارشان با این شاخص ها انطباق کرد و برخی زندانیان انطباق نداشت که استفاده نکردند. انتقادها را وارد نمی‌دانیم و الگوسازی برای کشورهای مختلف کردیم و خوشبختانه هم زندانیان و خانواده آنان و هم مجامع و نخبگان با سلایق مختلف از این اقدام قوه قضائیه تقدیر کردند.

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره آخرین وضعیت فرار زندانیان از زندان سقز گفت: در این ایام متاسفانه چند حادثه در برخی زندانها از جمله سقز داشتیم که با یک برنامه‌ریزی و توطئه از ناحیه تعدادی از زندانیان و در کنار آن سهل‌انگاری و احتملا تبانی برخی کسانی که در زندان خدمت می‌کردند انجام شده است.

وی گفت: بلافاصله اعلام کردیم که حتما هم باید این زندانیان دستگیر و هم با افراد مقصر برخورد شود. برای برخی عواملی که قصور کرده بودند پرونده تشکیل شد و برخی از آنها بازداشت هستند و با همکاری نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سپاه و مجموعه زندانبانی، اکثر قریب به اتفاق این زندانیان دستگیر شدند و تعدادی از آنها نیز به صورت خودمعرف به زندان برگشتند و انگشت شماری در بیرون هستند. هم عامل اصلی و محرک و طراح این توطئه دستگیر شد و هم بین فراریان تمام کسانی که جرایم خشن انجام داده بودند، به موقع دستگیر شدند و کسانی که باقی ماندند کسانی هستند که جرایم سنگین ندارند و ما نیز در اولویت دستگیری کسانی که دارای جرایم سنکین بودند را قرار داده بودیم.

زندانیانی که به مرخصی رفته‌اند با گواهی سلامت به زندان برمی‌گردندحمایت بیش از 1000 حقوقدان از اقدامات رئیس قوه قضائیه در عفو و مرخصی زندانیان در پی شیوع کرونامره‌صدق: مرخصی‌های گسترده نقش مهمی در جلوگیری از شیوع کرونا در زندان‌ها داشتپورمختار: اعطای مرخصی به بیش از 100هزار زندانی اقدامی منطقی و قابل تقدیر استفیلم/ عفو و مرخصی 110 هزار زندانی چگونه اجرایی شد؟فوت بیش از 600 نفر و مسمومیت 3 هزار نفر بر اثر مصرف الکل در کشورانتقاد سخنگوی قوه قضائیه از اظهارات رئیس پلیس تهران درباره افزایش سرقت‌ها پس از آزادی زندانیاناسماعیلی: اقدامات اخیر آمریکا جنایت علیه بشیریت استسخنگوی قوه‌قضائیه: سال گذشته 260 مفسد اقتصادی در تهران محکوم شدندحذف امضاهای طلایی و حمایت از تولیدکنندگان در سال جهش تولید در دستور کار قوه‌قضائیه

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT11 واژه های کاربردی مرتبط قوه قضائیه سازمان زندانها

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه سازمان زندانها قوه قضائیه سازمان زندانها اعطای مرخصی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه شب‌های قدر حرم امام خمینی(س)؛ رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهوری در شب‌های نوزدهم و بیست یکم سخنرانی می کنند

برنامه‌های شب های قدر در حرم مطهر امام خمینی(س) هر شب از ساعت 23 برگزار خواهد شد و  رییس قوه قضاییه و رییس جمهوری در شب‌های نوزدهم و بیست یکم در حرم امام سخنرانی می کنند.

به گزارش جماران، برنامه شب‌های قدر در حرم مطهر امام خمینی(س) به شرح زیر است:

 

شب نوزدهم ماه مبارک رمضان

قرائت دعای جوشن کبیر توسط مداح اهل بیت(ع) حاج حمید رمضان‌پور

مداحی توسط مداح اهل بیت(ع) سیدعلی محمد سادات رضوی

سخنرانی رئیس قوه قضائیه حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای

مراسم احیاء توسط جناب حجت‌الاسلام و المسلمین ادیب یزدی

 

شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان

قرائت دعای جوشن کبیر توسط مداح اهل بیت(ع) حاج اسدلله عرب‌سرخی

مداحی توسط مداح اهل بیت(ع) حاج احمد زمانی

سخنرانی رئیس جمهوری حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی

مراسم احیاء توسط جناب حجت‌الاسلام و المسلمین ادیب یزدی

 

شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان

قرائت دعای جوشن کبیر توسط مداح اهل بیت(ع) حاج احمد خلف‌زاده

مداحی توسط مداح اهل بیت(ع) حاج مهدی منصوری

مراسم احیاء توسط جناب حجت‌الاسلام و المسلمین ادیب یزدی

دیگر خبرها

  • ثبت۵۸۸ تقاضای مردمی در سامانه سامع قوه قضائیه
  • اقدامات دولت در توجه به راه‌آهن و ترانزیت بی‌سابقه بوده است
  • مرخصی ۱۷۱ نفر از زندانیان استان بوشهر با مراقبت پابند الکترونیک
  • کدام کشورها در طول جنگ برای صهیونیست‌ها نفت و گاز تامین کردند؟
  • مرخصی اوسمار ویه‌را به دو ستاره پرسپولیس
  • مرخصی به ۱۷۱ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی در بوشهر
  • برنامه شب‌های قدر حرم امام خمینی(س)؛ رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهوری در شب‌های نوزدهم و بیست یکم سخنرانی می کنند
  • رسانه پایداری گزینه‌های معاون اولی محسنی اژه‌ای را معرفی کرد
  • کاهش نرخ باروری در اکثر کشورها در دهه های آینده
  • مرخصی وینگر پرسپولیس در اولین تمرین سرخ‌ها