Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@18:50:38 GMT

اجرای طرح نسیم انتظار در استان هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۱۴۹۵

اجرای طرح نسیم انتظار در استان هرمزگان

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان از اجرای طرح نسیم انتظار در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدیان،مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان اظهار داشت: طرح نسیم انتظار با هدف تبیین و ترویج فرهنگ انتظارمهدوی،ایجاد نشاط معنوی در جامعه و حمایت از اقشار ضعیف در10 بقعه شاخص  بصورت ویژه برگزار میگردد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدیان  اظهار کرد:با عنایت به ایجاد محدودیت‌ها در برگزاری مراسم مذهبی و تجمعات دینی به‌منظور قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس و ضرورت برنامه‌ریزی جهت یک اقدام مناسب فرهنگی اجرای ویژه‌برنامه نسیم انتظار در دستور کار قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: یکی از وظایف سنگین ما به عنوان رهروان امام، گسترش یاد ونام حضرت است که بعنوان امام حی و حاضر و ناظر براعمال ما می باشد

مدیرکل اوقاف امور خیریه استان هرمزگان یکی از اهداف مهم این طرح را  ایجاد نشاط معنوی دانست وگفت: با توجه به فضای سنگین و محدودیتی که این بیماری منحوس در جامعه ایجاد کرده است، با توکل به خداوند و امام زمان(عج) و ائمه معصومین (ص) بتوانیم با ایجاد فضای جشن وشادی آن را از جامعه  دور کنیم.

حجت الاسلام مهدیان گفت :ترویج و تبیین اندیشه مهدویت و انتظار حقیقی، گسترش یاد و نام امام زمان علیه‌السلام و تعمیق ارتباط با ایشان، ایجاد نشاط معنوی و طراوت در شرایط کنونی جامعه ، حمایت و پشتیبانی از اقشار ضعیف از مهم‌ترین اهداف برنامه است.

وی گفت :  هدف دیگر طرح نسیم انتظار حمایت از اقشار ضعیف جامعه است که در راستای این برنامه در حوزه بقاع متبرکه و موقوفات، با توجه به نیات واقفین خیراندیش بتوانیم هر کاری در جهت حمایت از این قشر انجام دهیم.

حجت الاسلام مهدیان بیان داشت: راه اندازی کاروان شادی با همیاری سازمان تبلیغات اسلامی،هئیت رزمندگان ،حوزه مقاومت بسیج و مجموعه فرهنگی استان با هدف تشکیل یک فضای معنوی شاد در شهر با توجه به ولادت امام زمان(عج) در قالب مداحی،سرودهای معنوی و انقلابی ومتناسب با ولادت در محلات بندرعباس و شهرهای استان برگزار میگردد.

وی افزود: برنامه استغاثه به امام زمان(عج) ، توسل به ائمه معصومین(ص) و پخش دعا  ومناجات در اوقات مناسب که راهگشای احیای شب نیمه شعبان است   با هماهنگی صدا وسیما همراه با پخش مراسمات امامزاده سید مظفر به صورت فردی توسط مداح یا سخنران از شبکه استانی پخش خواهد شد.

مدیرکل اوقاف امور خیریه استان هرمزگان بیان کرد: در حوزه اجتماعی در قالب طرح تبرکات  مهدوی  تهیه بیش از 200 بسته حمایتی و نیز 3000 بسته بهداشتی برای خانواده های ضعیف جامعه  توزیع خواهد شد.

وی گفت : طرح نسیم انتظار به صورت حضوری و مجازی انجام می شود

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خیریه استان هرمزگان طرح نسیم انتظار مدیرکل اوقاف حجت الاسلام امام زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین محفل قرآنی در ورزشگاه آزادی در حال برگزاری است + عکس

هم‌خوانی، اجرای سرود، نور افشانی، اهدای هدایای بسیار ویژه و اجرای برنامه‌های مفرح و متنوع، بخشی از برنامه‌های جشن بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی مرکز هنری رسانه‌ای نهضت، همزمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، بزرگترین اجتماع قرآنی در استادیوم صدهزار نفری آزادی با عنوان «محفل قرآنی امام حسنی‌ها» در حال برگزاری است.

در روز‌های گذشته اقدامات لازم پیرامون سهولت در ورود و خروج عموم مردم، چگونگی تردد از طریق تونل‌ها به استادیوم آزادی، محل استقرار پارکینگ خودرو‌ها انجام شده است تا این مراسم قرآنی به نحو مطلوب در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شود.

در ابتدای برنامه با دعوت از میزبانان، تلاوت حامد شاکرنژاد و تلاوت انشاد رضوان، اجرای گروه سرود نجم الثاقب و در ادامه با دعوت و تمرین همخوانی قرآن شروع می‌شود.
در قسمتی دیگر از برنامه با دعوت از حسین طاهری و اجرای نماهنگ حسن مولا ادامه می‌یابد. تلاوت تک آیه میزبانان با موضوع غزه و رجز خوانی حاج آقا قاسمیان نیز بخشی از برنامه‌های جشن بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها خواهد بود.

در آخر برنامه جشن بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها با قرائت همگانی دعای فرج و همخوانی اسماء الحسنی به پایان می‌رسد.

اجتماع بزرگ محفل امام حسنی‌ها روز سه شنبه ۷ فروردین ماه از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷ با حضور پرشور خانواده‌ها در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.

گفتنی است این برنامه در راستای نهضت زندگی با آیه‌ها است که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شد. در این پویش که توسط جمعی از اندیشمندان قرآنی کشور طراحی شده، ۳۰ آیه محوری قرآن کریم انتخاب شده‌اند که تسلط به آن‌ها می‌تواند مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم‌تر کند.

دیگر خبرها

  • آنچه از ما دریغ شده است خود ماییم/جغرافیا و جماعت تصوری ما چیست؟
  • «محفل امام حسنی‌ها» طرحی نو در برنامه‌های قرآنی ایجاد کرد
  • محفل قرآنی امام حسنی ها نمایش دینداری جامعه ایرانی بود
  • اجرای آهنگ «دین مارتین» توسط ببعی در شبکه نسیم + فیلم
  • محفل قرآنی «امام حسنی‌ها» مصداق بارز تعظیم شعائر الهی است
  • «محفل امام حسنی ها» توطئه ها و تبلیغات دشمن را خنثی کرد
  • جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در روستای سرمازغ هرمزگان
  • اجرای آهنگ عباس قادری در شبکه نسیم (فیلم)
  • بزرگ‌ترین محفل قرآنی در ورزشگاه آزادی در حال برگزاری است + عکس
  • (ویدیو) اجرای آهنگ «خوش به حالت تکه سنگ» در شبکه نسیم