Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  محمدجواد غاضی مدیر تیم‌های مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی فارس با اشاره به ساخت نمونه اولیه سیستمی مخصوص ضدعفونی دستگاه‌های خودپرداز و با حمایت جهاد دانشگاهیگفت: تیم فنی این گروه متشکل از ۴ متخصص است که در مرکز نوآوری و شتاب دهی جهاد دانشگاهی استان فارس شروع به فعالیت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، بیان کرد: با راهنمایی مدیر سفتا و حمایت رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس و با توجه به نیاز امروز، برنامه طراحی و تولید دستگاهی برای ضدعفونی سیستم‌های خودپرداز در دستور کار قرار گرفته است.

غاضی با اشاره به اینکه تولید این دستگاه با توجه به محدودیت‌های دوران تحریم و شرایط حاکم بر جهان به واسطه شیوع کروناویروس، با تلاشی جهادی انجام و محقق شده است، تصریح کرد: این دستگاه با حداقل هزینه ممکن و با استفاده از توان تخصصی بومی، طراحی و تولید شده است.

مدیر تیم‌های مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی فارس با یادآوری این نکته که تیم فنی تحت مدیریت او، در حوزه برق، الکترونیک و تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: دستگاه تولید شده نمونه اولیه محسوب می‌شود که با موفقیت تست شده است.

او، افزود: دستگاه تولید شده، قابلیت استفاده در اماکن مختلف از جمله جایگاه‌های عرضه سوخت، ورودی فروشگاه‌ها، ادارات و گیت‌های قطار شهری  را دارد.

غاضی با تاکید بر نامگذاری سال به نام جهش تولید از سوی رهبر مقام معظم رهبری اضافه کرد: این اقدام  را گامی مهم برای رفع نیاز داخلی به تجهیزات مختلف دانست که با حمایت جهاددانشگاهی فارس برداشته شده است.

مدیر تیم‌های مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی فارس اظهار کرد: برای تولید انبوه این دستگاه نیازمند حمایت سرمایه‌گذاران در بخش‌های دولتی و خصوصی از جمله بانک‌ها هستیم.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی سیستم خودپرداز جایگاه های عرضه سوخت جهاد دانشگاهی دانشگاهی فارس مرکز نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینتل و چند شرکت دیگر متعهد به ساخت ابزارهای سازمانی هوش مصنوعی مولد باز شدند

ایتنا - بنیاد لینوکس از راه‌اندازی «پلتفرم باز برای هوش مصنوعی سازمانی» (OPEA) خبر داد، که پروژه‌ای برای کمک به توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی مولد باز، چند ارائه‌دهنده‌ای و ترکیب‌پذیر (یعنی ماژولار). آیا هوش مصنوعی مولد طراحی شده برای سازمان‌ها (به عنوان مثال، هوش مصنوعی که گزارش‌ها، فرمول‌های صفحه‌گسترده و غیره را به صورت خودکار تکمیل می‌کند) می‌تواند قابلیت همکاری داشته باشد؟ بنیاد لینوکس – به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی که از تعداد فزاینده‌ای از تلاش‌های منبع‌باز پشتیبانی و نگهداری می‌کند - قصد دارد این موضوع را همراه با مجموعه‌ای از سازمان‌ها از جمله کلاودرا و اینتل مورد کنکاش قرار دهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از تک‌کرانچ، بنیاد لینوکس از راه‌اندازی «پلتفرم باز برای هوش مصنوعی سازمانی» (OPEA) خبر داد، که پروژه‌ای برای کمک به توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی مولد باز، چند ارائه‌دهنده‌ای و ترکیب‌پذیر (یعنی ماژولار).
 
ابراهیم حداد، مدیر اجرایی LF AI and Data، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که زیر نظر LF AI and Data (متعلق به بنیاد الینکوس)، که بر ابتکارهای پلتفرم مرتبط با هوش مصنوعی و داده‌ها تمرکز دارد، هدف OPEA هموار کردن راه برای انتشار سیستم‌های هوش مصنوعی مولد «سخت‌شده» و «مقیاس‌پذیر» خواهد بود که بهترین نوآوری منبع باز در اکوسیستم را امکانپذیر کند.
 
حداد گفت: «OPEA با ایجاد یک چارچوب دقیق و قابل ترکیب که در خط مقدم پشته‌های فناوری قرار بگیرد، امکان‌های جدیدی را در هوش مصنوعی فراهم خواهد کرد. این ابتکار گواهی بر ماموریت ما برای هدایت نوآوری منبع باز و همکاری در هوش مصنوعی و جوامع داده تحت یک مدل حکومتی بی‌طرفانه و باز است».
 
درباره اینکه این همکاری بین‌سازمانی می‌تواند منتج به چه محصولی شود، حداد به چند احتمال اشاره کرد، مانند پشتیبانی «بهینه‌شده» از زنجیره‌های ابزار و کامپایلرهای هوش مصنوعی، که این امکان را فراهم می‌آورد که بار کاری هوش مصنوعی در اجزای سخت‌افزاری مختلف اجرا شود، و همچنین خط لوله‌های «ناهمگن» برای تولید تقویت‌شده با بازیابی (RAG).
 
RAG به طور فزاینده‌ای در کاربردهای سازمانی هوش مصنوعی مولد محبوبیت پیدا کرده است و فهمیدن دلیل آن دشوار نیست. پاسخ‌ها و اقدامات بیشتر مدل‌های هوش مصنوعی مولد به داده‌هایی محدود می‌شود که با استفاده از آنها آموزش دیده‌اند. اما با RAG، پایگاه دانش یک مدل را می‌توان به اطلاعات خارج از داده‌های آموزشی اصلی گسترش داد. مدل‌های RAG به این اطلاعات خارجی ارجاع می‌دهند.

دیگر خبرها

  • اینتل و چند شرکت دیگر متعهد به ساخت ابزارهای سازمانی هوش مصنوعی مولد باز شدند
  • مرگ مرد ۷۰ ساله با سقوط در چاله آسانسور
  • جهش ۲۲ پله‌ای فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد
  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس
  • طراحی و ساخت الکتروموتورهای توان بالای نیروگاهی بومی‌سازی شد
  • اهداف ايران خودرو در سال جهاد اقتصادي
  • راه‌اندازی محل ملاقات خانوادگی عمومی در شهر آلمانی