Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@20:54:13 GMT

ایران تاکنون چند سهمیه المپیک توکیو را دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۱۵۵۷

ایران تاکنون چند سهمیه المپیک توکیو را دارد؟

صالحی امیری گفت: تاکنون ۵۰ سهمیه ورزش ایران در المپیک توکیو قطعی شده است.

قدس آنلاین: رییس کمیته ملی المپیک در ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک که با حضور مسعود سلطانی‌فر و اعضای ستاد برگزار شد، گفت: تاکنون پنجاه سهمیه ورزش ایران در المپیک توکیو قطعی شده و مورد تایید کمیته بین‌المللی المپیک قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وزارت ورزش و جوانان، رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک ایران گفت: بدون تردید در شرایط سخت تحریم، وزارت ورزش و جوانان و مسعود سلطانی‌فر برای تامین نیازهای مالی و آمادگی و انجام برنامه‌های کسب سهمیه و حضور شکوهمند کاروان ایران در توکیو کار بزرگی کردند و شایسته تقدیر و تحسین بسیار است.

او افزود: این وحدت و دوستی و برادری دو نهاد بزرگ و اصلی ورزش ایران یعنی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در تاریخ ورزش کشور ماندگار است و ثمره آن به‌خوبی در افکار عمومی دیده می‌شود.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: در سه هفته آینده دستور العمل جدید کمیته بین‌المللی المپیک برای المپیک توکیو صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: شرایط که کرونا بر جهان و ورزش تمامی کشورها حاکم کرده برای همه یکسان است و ما بدون نگرانی منتظر شرایط کنترل این ویروس هستیم.

رییس کمیته ملی المپیک در پایان گفت: تاکنون پنجاه سهمیه ورزش ایران در المپیک توکیو قطعی شده است و مورد تایید کمیته بین‌المللی المپیک قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سیدرضا صالحی امیری المپیک توکیو کمیته ملی المپیک المپیک توکیو ورزش ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیک شگفتی‌ها

  تا این لحظه کاروان ایران با ۳۱سهمیه در المپیک حضور خواهدداشت و کمیته ملی المپیک پیش‌بینی کرده است که تعداد سهمیه‌های ایران به عدد ۳۵ برسد. باید اضافه کرد که هنوز مسابقات کسب سهمیه در رشته‌های مختلف برپاست و باید منتظر کسب سهمیه‌های بیشتر برای کاروان کشورمان باشیم. 
     
تاریخ‌سازی ورزشکاران ایران
اولین تیمی که موفق به کسب سهمیه در سال جدید شد، تیم ملی شمشیربازی ایران بود که در عید نوروز سهمیه تیمی خود را برای حضور در المپیک گرفت و تعداد سهمیه‌های ایران را به عدد ۲۰ رساند. پس از آن اتفاقات خوب پشت‌سر هم افتاد و محمد بیرانوند ۱۵ ساله در رشته تیراندازی تراپ موفق به کسب سهمیه المپیک شد و اولین سهمیه المپیک تاریخ اهداف پروازی را به دست‌آورد؛ اتفاقی که تقریبا هیچ‌کس انتظارش را نداشت. به این شگفتی باید نام مهدی الفتی را هم اضافه کرد. او پس از تاریخ‌سازی خود در بازی‌های آسیایی، در رشته ژیمناستیک باز هم تاریخ‌سازی کرد و اولین سهمیه المپیکی ایران را به نام خود ثبت کرد. شگفتی‌ها اما تمام نشد و ترکیب مهسا جاور و زینب نوروزی اولین سهمیه قایق دو نفره در تاریخ قایقرانی را برای ایران گرفتند. البته قایقرانی توانست دو بار تاریخ‌سازی کند. برای اولین بار در قایق دونفره سهمیه گرفت و برای اولین بار با بیشترین تعداد ورزشکار‌(پنج ورزشکار) در المپیک شرکت می‌کند. به این لیست باید نام شاگردان حسن رنگرز را هم اضافه کرد. تیم ملی کشتی فرنگی حالا به اولین و تنها تیمی در جهان تبدیل شده‌ که شش سهمیه المپیک پاریس را گرفت‌ و با ترکیب کامل به پاریس اعزام می‌شود. سایر تیم‌ها این شانس را خواهند داشت که در استانبول ترکیب خود را کامل کنند. 
     
المپیک بدون ستاره‌ها 
اگرچه تاریخ‌سازی ورزشکاران کشورمان در رشته‌های مختلف، خوشحالی بی‌اندازه‌ای داشت اما نبود برخی ستاره‌هایی که انتظار حضورشان در المپیک را داشتیم، شاید زنگ خطری برای ورزش باشد. تا این لحظه الهه احمدی، جواد فروغی و رضا دهدار، ستاره‌هایی هستند که المپیک امسال را از دست دادند. البته باید اضافه کرد که اوضاع تیم ملی تیراندازی خوب نیست و نجمه خدمتی هم نیم‌نگاهی به کسب سهمیه از طریق رنکینگ دارد؛اتفاقی که البته بعید است. این درحالی است که تیم ملی والیبال ایران نیز شانس بسیار کمی برای حضور در المپیک دارد و بسکتبال ایران نیز شانس حضور در این بازی‌ها را از دست داده است. این اتفاق البته فقط مختص ستاره‌های ایران نیست و نبود دیوید تیلور، کاکس و جردن باروز در پاریس هم از نکات قابل توجه این المپیک است. 
     
انتظار ۳۵ سهمیه داریم
پیش‌بینی کمیته ملی المپیک از سهمیه‌های ایران بیش از ۳۵ سهمیه فردی است. سید مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص سهمیه‌های کسب شده گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم ۱۶ فدراسیون کسب سهمیه کنند مانند کشتی، تکواندو، قایقرانی، وزنه‌برداری، شمشیربازی، تیروکمان و حتی احتمال می‌دهیم والیبال هم کسب سهمیه کند و با تمام توان در کنار رشته‌هایی که هنوز درگیر رقابت‌های انتخابی هستند خواهیم بود و در صورت تداوم موفقیت‌های رشته‌های المپیکی ممکن است تعداد سهمیه‌های ما به بیش از ۳۵ نفر برسد.» همچنین محمدرضا داورزنی، عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک نیز اعلام کرد: «پیش‌بینی ۳۵ سهمیه و بیشتر از آن براساس واقعیت ورزش است و این در حالی است که ورزش در ایران اولویت نیست. اگر می‌خواهیم در المپیک نتیجه بگیریم باید ورزش را در اولویت قرار دهیم.» سی و سومین دوره بازی‌های المپیک پنج تا ۲۱ مرداد به میزبانی پاریس برگزار می‌شود و باید‌ همچنان منتظر شگفتی‌هایبیشتر ماند. 

سهمیه‌های قطعی ایران در پاریس 
ژیمناستیک  
۱ سهمیه
ورزشکار:
 مهدی الفتی اولین ژیمناست ایرانی است که در ۶۰ سال گذشته در المپیک شرکت می‌کند.

 تکواندو  
۴ سهمیه
اسامی ورزشکاران
: مهران برخورداری در وزن ۸۰ کیلوگرم، آرین سلیمی در وزن ۸۰ + کیلوگرم، مبینا نعمت‌زاده در وزن ۴۹ کیلوگرم و ناهید کیانی در وزن ۵۷ کیلوگرم

 وزنه‌برداری  
۲ سهمیه
اسامی ورزشکاران:
 مصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم و علی داودی در دسته ۱۰۲+ کیلوگرم

 دوچرخه‌سواری  
۱سهمیه
در بخش جاده به نام کشور

شمشیربازی  
۴ سهمیه
اسامی ورزشکاران:
 علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر سه نفر در انفرادی شرکت می‌کنند و هر چهار نفر می‌توانند در تیمی شرکت کنند.

کشتی 
۱۱ سهمیه
پنج سهمیه کشتی آزاد:
 اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم شش سهمیه در کشتی فرنگی: اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم

تیراندازی 
۴ سهمیه
دو سهمیه در تفنگ ۱۰ متر زنان، یک سهمیه در تپانچه ۲۵ متر زنان و یک سهمیه در تراپ مردان

قایقرانی 
۴ سهمیه
دو سهمیه در رویینگ: فاطمه مجلل در رویینگ یک‌نفره سنگین وزن و مهسا جاور و زینب نوروزی در رویینگ دونفره سبک وزن دو سهمیه در کانو یک‌نفره ۱۰۰۰ متر و کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰متر به نام کشور 

تعداد سهمیه ایران در ۴ دوره اخیر بازی‌های المپیک:
۲۰۰۸ پکن: ۵۵ سهمیه (۵۲ مرد و ۳ زن)
۲۰۱۲ لندن: ۵۳ سهمیه (۴۵ مرد و ۸ زن)
۲۰۱۶ ریو: ۶۳ سهمیه (۵۴ مرد و ۹ زن)
۲۰۲۰ توکیو: ۶۵ سهمیه (۵۵ مرد و ۱۰ زن) 

رشته‌های به دنبال سهمیه 
شانس گرفتن سهمیه المپیک هنوز برای کاروان ایران وجود دارد، چراکه برخی رشته‌ها در اردیبهشت تا تیر از طریق مسابقه یا رنکینگ جهانی به‌دنبال گرفتن سهمیه المپیک هستند.رشته‌های دوومیدانی، تیروکمان، والیبال، سنگ‌نوردی، بوکس، شنا و تنیس روی میز هنوز سهمیه نگرفته‌اند و به‌دنبال گرفتن سهمیه از طریق مسابقات گزینشی یا رنکینگ هستند، البته در دوومیدانی گفته می‌شود سهمیه المپیک فرزانه فصیحی قطعی است اما هنوز از سمت فدراسیون جهانی اعلام رسمی نشده است.گفته می‌شود مریم بربط در جودو نیز از طریق وایلد کارت سهمیه المپیک گرفته است.

رشته‌هایی به‌دنبال افزایش سهمیه
کشتی آزاد در مسابقات جهانی به‌دنبال گرفتن سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم است. تیراندازی در بخش اهداف پروازی به‌دنبال گرفتن سهمیه است. شمشیربازی در مسابقات زون آسیا به دنبال گرفتن سهمیه المپیک در اسلحه‌های اپه و فلوره مردان و زنان و سابر زنان است.

دیگر خبرها

  • المپیک شگفتی‌ها
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!
  • خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت
  • ورزشکار گلستانی راهی المپیک شد/ تاریخ‌سازی مهدی الفتی در ژیمناستیک
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس
  • واکنش IOC به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس
  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی