Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-03-28@08:16:41 GMT

چگونه تنش های در خانه ماندن را کاهش دهیم؟

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۱۶۸۴

در این روز‌های در خانه ماندن، شاید تنش‌های بیشتری بین اعضای خانواده رخ دهد. با توجه به ۴ نکته کاربردی می‌توانیم این تنش‌ها را به راحتی رفع و دلخوری‌ها را کم‌تر کنیم.در این روز‌های در خانه ماندن، شاید تنش‌های بیشتری بین اعضای خانواده رخ دهد. با توجه به این ۴ نکته کاربردی می‌توانیم تنش‌ها را به راحتی رفع و دلخوری‌ها را کم‌تر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به فشار‌هایی که در این روز‌ها بر اعصاب هر یک از اعضای خانواده وارد می‌شود راه‌هایی گردآوری شده است که بیشتر یکدیگر را درک کنیم و در خانه ماندن‌ها را سخت‌تر نکنیم.۱- کنترل تلویزیون را بدهید دست کسی که انتخاب دیگری نداردبا توجه به کار‌هایی که می‌توانیم در خانه انجام بدهیم و حوصله‌مان هم سر نرود تلویزیون را بگذاریم برای کسی که راه دیگری برایش وجود ندارد مانند کودکان و سالمندان. ما می‌توانیم هر فیلمی را در گوشی، لپ‌تاپ و تبلت نگاه کنیم، کتاب بخوانیم، کار‌هایی مانند نویسندگی و نقاشی انجام دهیم.حالا اگر بین سالمندان و کودکان در خانه صلح برقرار نشد ترجیح بر این باشد که کنترل را به دست بزرگ‌تر بدهیم و سر کودک را به یک مورد دیگر گرم کنیم؛ چرا که او بیشتر با تکنولوژی ارتباط برقرار می‌کند. پدربزرگ و مادربزرگ‌های خانه با تکنولوژی راحت نیستند و حوصله‌ای برای درک آن ندارند علاوه بر اینکه به شدت روحیه حساسی دارند و باید مراقب غرور و عزت آن‌ها بود.۲- به دنبال اخبار منفی نگردیدحدود چند سال پیش صفحه‌ای در روزنامه به نام اخبار حوادث چاپ می‌شد که بعد‌ها از صفحه‌های روزنامه‌ها حذف شد، می‌دانید چرا؟ زیرا میل به خواندن اخبار منفی زیادتر از خواندن اخبار مثبت است و این صفحه بعد از مدتی برای افرادی که به طور مرتب پیگیری می‌کردند اعتیادآور بود و افسردگی به وجود می‌آورد. حالا جدای از این مورد که بعضی‌ها عادت به خواندن اخبار منفی دارند، این اخبار فشار‌های روانی‌ای بر ذهن می‌آورد که ناخودآگاه موجب مشاجرات و دعوا‌های کوچک تا بزرگ می‌شود. خیلی از مشاجرات و بحث‌هایی که خانه صورت می‌گیرد به دلیل ساده لحظه‌ای که آن زمان اتفاق افتاده است بر نمیگردد؛ بلکه پیش زمینه‌ای طولانی در پس ذهن ما دارد. همان عصبانتیت و ناامیدی‌ای که در وجود خود احساس می‌کنیم و نمی‌دانیم از کجا آب می‌خورد.۳- خانواده دشمنان ما نیستند و خانه زمین جنگ نیستگاهی اوقات افراد به دنبال راهی می‌گردند که به دیگری ثابت کنند اشتباه می‌کند. حال بیایید درست فکر کنیم، اگر این ثابت کردن در زندگی ۱۰ سال آینده شما اثری دارد به روش درست این کار را انجام دهید و اگر اثری ندارد پس لطفا اوقات خود و دیگران را تلخ نکنید و با کنترل کردن خود، دل کسی را نشکانید. اگر در خانه مشکلات زیادی با اعضای خانواده دارید مطمئن باشید ۵۰ درصد این مشکلات به خود شما بر می‌گردد. پس جواب را در خودتان پیدا کنید و مطمئن باشید اگر چیزی در دنیا ارزش وقت گذاشتن و فکر کردن‌های طولانی و مکرر را داشته باشد، آن تنها خانواده است و این را متوجه نمی‌شویم تا زمانی که از دست‌شان بدهیم. تا قبل از آن که دیر شود به خودمان کمک کنیم.۴- گذشت داشته باشید و مراقب پدر‌ها و مادر‌ها باشیدپدر‌ها و مادر‌ها خود را حافظ خانواده می‌دانند و از منفعل بودن چندان خوش‌شان نمی‌آید. فرقی نمی‌کند که آیا در این ایام سخت در خانه هستند یا مجبور به کار. به هرحال آن‌ها می‌دانند خطری خانواده‌شان را تهدید می‌کند و این بزرگ‌ترین دغدغه هر سرپرست خانواده است. فرقی نمی‌کند چه کسی سرپرست خانواده شماست به هر حال او در حال تحمل چنین استرس‌هایی است. سرپرست خانواده ممکن است مادر، برادر، خواهر یا عمو و دایی باشند. اگر در این دوران مشاجره‌ای صورت گرفت سعی کنید آن‌ها را درک کنید و از ادامه بحث بپرهیزید. این دوران در خانه ماندن تمام و فراموش می‌شود، ولی احترامی که شکسته شده یا دلی که از شما شکسته باشد، ترمیم آن‌ها کار ساده‌ای نیست.منبع : ایرنا زندگی

منبع: ساتین

کلیدواژه: امید به زندگی روانشناسی زندگی شیرین سبک زندگی اعضای خانواده خانه ماندن تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان خبر داد و گفت: در این راستا یکی از مهم‌ترین رویکردهای دستگاه قضایی استان، حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مهدی مهرانگیز صبح امروز در سرکشی از چند خانواده زندانی نیازمند در بوشهر با تبریک میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام و ایام نوروز، رسیدگی به خانواده‌های مددجو زندانی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های زندانی ناشی از عدم توجه به رسیدگی و حل مشکلات این خانواده‌ها در ابعاد گوناگون است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر که به همراه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری، مدیرکل زندان‌ها و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با خانواده‌های زندانیان نیازمند استان دیدار و گفت‌وگو می‌کرد، افزود: به همه قضات و دادستان‌ها و مسئولین دادگستری استان درخواست شده که ضمن سرکشی از زندان‌ها و خانواده‌های زندانیان نیازمند، نسبت به رفع مشکلات این اقشار آسیب‌پذیر از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی از تداوم خدمت‌رسانی، سرکشی مستمر، بازدید و حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند استان خبر داد و بیان کرد: در سال جاری نیز با برنامه‌ریزی صورت گرفته هر شب در ماه مبارک از 3 خانواده زندانیان نیازمند سرکشی و مشکلات آنان بررسی می‌شود.

مهرانگیز با اشاره کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای دستگاه قضایی استان، حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که به همین منظور پالایش و بررسی مستمر پرونده‌های زندانیان در دستور کار قضات، مسئولان دادگستری‌ها و دادستان‌ها قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، استفاده از پابند‌های الکترونیکی، مجازات‌های جایگزین حبس و تخفیفات ارفاقی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها ضمن کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از میزان آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های زندانیان به‌صورت چشمگیری کاهش می‌دهد.

وی با قدردانی از مدیرکل زندان‌ها، انجمن‌های حمایت از زندانیان و دیگر مسئولین و خیرین در حمایت از خانواده زندانیان نیازمند دستور آزادی یکی از این زندانیان واجد شرایط با ارفاقات قانونی را صادر کرد.

مهرانگیز در این دیدارها ضمن تحویل بسته‌های حمایتی و هدایای نقدی به این خانواده‌ها و فرزندان آنان، یک دستگاه کولر گازی و یک تخته فرش نیز به یکی از این خانواده‌های نیازمند اهدا کرد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ستاره بایرن: به جدایی فکر هم نمی‌کنم
  • گرامیداشت نوروز در خانه محلّه شهرداری بوکان
  • کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده‌اش در غزه
  • سرنوشت تلخ فراری دادن دختر ٢٠ ساله از خانه پدری!
  • پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد
  • شکوفایی اقتصاد روستاهای خدابنده با ایجاد خانه های بوم گردی
  • پیغام هولناک مقابل خانه ستاره نامدار فوتبال؛ خانواده ات را می کشیم اگر به این تیم برگردی!
  • حمله مسلحانه یکتا ناصر به خانه مادر ۸۱ ساله منوچهر هادی!