Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، سپهر خرمی در شرق نوشت:  تقابل امیر قلعه‌نویی در لیگ برتر ایران مقابل پرسپولیس همیشه یکی از جذابیت‌هایی بوده که این موضوع به خارج از مستطیل سبز هم کشیده و حتی اخیرا تبدیل به کدورت شده است. ژنرال سابق آبی‌ها رکورد 12 سال بی‌شکستی با تیم‌های مختلف را مقابل پرسپولیس تجربه کرد تا از این حیث در برهه‌ای از زمان خیال استقلالی‌ها راحت باشد که هربار ژنرال مقابل سرخ‌ها قرار می‌گیرد، هر نتیجه‌ای رقم می‌خورد جز پیروزی پرسپولیس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان اما قلعه‌نویی بارها در مصاحبه‌های خود عنوان کرده که یک‌بار در زمان بازیگری و دوبار در دوران مربیگری، پیشنهاد بزرگ پرسپولیس را رد کرده است؛ بررسی این ادعا می‌تواند نشان دهد که طرف دیگر ماجرا هم آیا این مسئله را تأیید می‌کند یا خیر.

قلعه‌نویی – محرمی و مشت معروف

تقابل قلعه‌نویی با پرسپولیس، از دربی 15 دی‌ماه 1373 آغاز شد. پرسپولیس بعد از برکناری علی پروین، با حمید درخشان به‌عنوان سرمربی کارش را ادامه می‌داد و در آن‌سو استقلال نیز نمی‌خواست پرسپولیس بار دیگر به مقام قهرمانی برسد. در این مسابقه پرسپولیس با دو گل فرشاد پیوس و بهزاد داداش‌زاده از استقلال پیش افتاد، اما اخراج رضا شاهرودی ورق را برگرداند و در دقایق 80 و 86 استقلال دوبار دروازه عابدزاده را باز کرد تا کار به تساوی بکشد. در دقایق پایانی اما مجتبی محرمی با مشتی که به صورت قلعه‌نویی در وسط زمین خواباند باعث شد تا بازیکنان نیز به جان هم بیفتند تا احمد ابهران، داور مسابقه، رأی به نیمه‌تمام‌ماندن این دیدار جنجالی بدهد. بعد از این اتفاق بود که تقابل قلعه‌نویی با سرخ‌پوشان آغاز شد.

عامل تساوی‌های پی‌درپی؛ «قلعه‌نویی»؟

این اتهامی است که همیشه از سوی پرسپولیسی‌ها به سمت قلعه‌نویی نشانه رفته است که او حاضر است تمام دربی‌های تاریخ مساوی شود، اما شکست نخورد. قلعه‌نویی در شش تساوی یک بر یک استقلال و پرسپولیس که از سال‌ 1386 تا 1389 رقم خورد، در دو بازی روی نیمکت استقلال حضور داشت. او همچنین در چهار تساوی بدون گل استقلال و پرسپولیس در لیگ دوازدهم و سیزدهم هم روی نیمکت استقلال تهران حضور داشت تا در 60 درصد از این 10 تساوی به‌دست‌آمده دو تیم، یکی از مربیان حاضر در میدان باشد. پرسپولیسی‌ها برای اینکه بتوانند تیمی را با هدایت قلعه‌نویی شکست دهند 12 سال انتظار کشیدند؛ از لیگ دوم تا لیگ چهاردهم و پیروزی جالب با مربیگری حمید درخشان! در دیدار برگشت هم پرسپولیس موفق شد از سد قلعه‌نویی با هدایت برانکو عبور کند تا تابوی ژنرال در داربی برای سرخ‌ها شکسته شود؛ شکسته‌شدن تابویی که البته 12 سال طول کشید.

سه پیشنهاد که برای یکی از آنها سند وجود دارد!

با شرایطی که طی 20 سال تقابل قلعه‌نویی مقابل پرسپولیس رخ داده، پیشنهاد حضور در این تیم به ژنرال برای مربیگری کمی عجیب به نظر می‌رسد. درواقع این دو همیشه مسیرشان از هم جدا بوده و در دو سمت میدان حضور داشتند نه در یک کفه ترازو. اما قلعه‌نویی بارها در مصاحبه‌های مختلف عنوان کرده که پرسپولیس در سه برهه به دنبال او بوده و پیشنهادهای بالایی هم داده است؛ یک‌بار در دوران بازیگری و دوبار در دوران مربیگری. البته قلعه‌نویی با زیرکی از زمان این پیشنهاد در دوران بازیگری خود طفره می‌رود، اما نسبت به دو پیشنهاد در دوران مربیگری‌اش به صراحت می‌گوید که محمد رویانیان و حبیب کاشانی دو مدیرعاملی بودند که به او پیشنهاد دادند تا به پرسپولیس برود؛ پیشنهادی دومیلیون‌دلاری از سوی سرخ‌‎ها به او که طبق گفته قلعه‌نویی تا روزی که حتی یک استقلالی هم او را دوست داشته باشد به پرسپولیس نمی‌رود که دل همان یک نفر نشکند. ماجرای دو پیشنهاد اما چه بود؟ در دوران مدیریت محمد رویانیان که پرسپولیس روزهای کم‌فروغی را پشت‌سر می‌گذاشت، نیاز داشت تا با یک مربی کارکشته و کاربلد در لیگ برتر باز هم عرض‌اندام کند، پس چه کسی بهتر از امیر قلعه‌نویی، پرافتخارترین مربی لیگ برتر؟ البته این ادعایی است که قلعه‌نویی دارد. محمد رویانیان اما نسبت به این موضوع در دو برهه واکنش نشان داده است؛ یک‌بار در سال 1393 در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، رویانیان مدعی شد به قلعه‌نویی فقط به شوخی چنین موضوعی را مطرح کرده و او خوشش آمده و جدی گرفته: «فیلم بود! به شوخی به او گفتم به پرسپولیس می‌آیی؟ او هم خوشش آمد و گفت که پرسپولیس او را خواسته، می‌خواستم لج فتح‌الله‌زاده را دربیاورم!». رویانیان اما در جدیدترین ادعای خود درخصوص پیشنهاد به امیر قلعه‌نویی برای حضور در پرسپولیس، دو روز پیش در گفت‌وگو با میزان این موضوع را طور دیگری روایت می‌کند: «بله این ماجرا درست است و بنده در آن زمان به ایشان پیشنهاد همکاری دادم. در زمانی که قلعه‌نویی بی‌‌کار بود، با او تلفنی تماس گرفتم و گفتم اگر به تیم ما بیایی، تنوعی در فوتبال ایران به وجود می‌آید و از ماجرای رنگی‌بودن فوتبال، خارج می‌شویم. در آن روز، من فقط به ایشان پیشنهاد کار دادم، اما اصلا بحثی در مورد قیمت قرارداد در میان نبود».

حبیب کاشانی اما هیچ‌گاه درباره پیشنهادش به امیر قلعه‌نویی در دوران مدیریتش در پرسپولیس صحبت نکرد. هرچند کاشانی همیشه اعتقاد عجیبی به مربی ایرانی داشت و با آوردن افشین قطبی و کارکردن با علی دایی و حمید استیلی، این موضوع را تأیید کرد، اما حاضر نشد نسبت به این پیشنهاد جنجالی صحبت کند. در هر صورت قلعه‌نویی که طی سالیان اخیر، به‌خصوص یکی، دو فصل گذشته با مصاحبه‌هایش و اتهام مهندسی‌شدن لیگ برای یک تیم خاص، به نوعی ناکامی هفت‌ساله خود را در کسب جام توجیه می‌کند، نه‌تنها ناراحتی هواداران پرسپولیس را دربر داشته، بلکه با مطرح‌کردن این ادعا، در روزهای کرونایی، باعث می‌شود تا ثابت شود این جاده قرار است همیشه یک‌طرفه باقی بماند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پرسپولیس فوتبال قلعه نویی امیر قلعه نویی قلعه نویی قلعه نویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایلی کهن: قلعه نویی به خاطر کلمه «مردک» شکایت کرده؛ معنی‌ بدی ندارد، یعنی مرد کوچک!

محمد مایلی کهن معتقد است حرف بدی به امیر قلعه نویی نزده است!

طرفداری | محمد مایلی کهن درباره شکایت امیر قلعه نویی از خودش صحبت هایی را انجام داده است.

صحبت های محمد مایلی کهن را می خوانید:

آقای مایلی کهن در دادگاه شکایت آقای قلعه نویی حاضر شدید؟

بله، دیروز (دوشنبه) رفتیم، بالاخره باید می‌رفتیم.

تصور می‌کردیم این ماجرا ختم به خیر شده؟

به هر حال هست هنوز، دیگر چه بگویم؟ انگار ایشان در اروپا به دنیا آمده بودند و ما نمی‌دانستیم. چون به خاطر کلمه «مردک» شاکی شده در حالی که مردک حرف بدی نیست و معنی‌اش می‌شود مرد کوچک(!)

یعنی به خاطر همین یک کلمه شکایت کرده؟

نه، یکی از حرف‌هایی که در آن مصاحبه ویدئویی گفتم این بود.

چطور وکیل همراه ‌تان نبود در دادگاه؟

نه، اتفاقا باجناقم وکیل است اما من همیشه خودم به این جلسات می‌روم.

در جلسه دادگاه چه گذشت؟

بالاخره مسائلی مطرح شد و چیزهایی که قاضی پرسید را ما هم جواب دادیم. گفتیم در شرایط فعلی هر چیزی گفتیم از صدا و سیمای خودمان یاد گرفتیم. چطور وقتی به ایشان می گویند ژنرال خوشش می آید و حالا باید به خاطر این حرف ها ناراحت شوند؟

ظاهرا همراهان‌تان را هم به جلسه دادگاه راه ندادند؟

بله آقا نادر (فریادشیریان) آمده بودند علی رغم اینکه من از ایشان خواستم نیایند و پسرم هم بود که نگذاشتند هیچ کدام شان وارد اتاق شوند.

حالا چه حکمی صادر می‌شود؟

(با خنده) آخر چه حکمی می‌خواهند بدهند؟ ما که همیشه تابع قانون بوده و هستیم.

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • پاسخ مثبت ۲ مربی سرشناس به قلعه نویی
  • پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی
  • مایلی‌کهن: مشکلی با زندان رفتن ندارم!
  • دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
  • مایلی کهن: قلعه نویی به خاطر کلمه «مردک» شکایت کرده؛ معنی‌ بدی ندارد، یعنی مرد کوچک!
  • این بازیکن برای حضور در تیم ملی تغییر چهره داد!
  • واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
  • صحبت‌های مایلی‌کهن پس از دادگاه شکایت قلعه‌نویی
  • قطبی: نمی‌توانم جزئیات همکاری با قلعه‌نویی را اعلام کنم
  • موافقت سرمربی پرسپولیسی برای پیوستن به تیم ملی | با قلعه نویی به دور بعدی جام جهانی می رویم