Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی گفت: رانش زمین به واحدهای مسکونی و تأسیسات زیربنایی روستای آق امام مراوه تپه حدود ۱۰ میلیارد تومان خسارت زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» امروز(سه شنبه 19 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت روستای آق امام مراوه تپه پس از رانش زمین اظهار کرد: در 11 فروردین ماه بر اثر بارش شدید نقطه ای در مراوه تپه، روستای آق امام دچار رانش زمین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست بنیاد مسکن استان گلستان ادامه داد: ما در 12 فروردین ماه در روستای خسارت دیده از رانش حاضر شدیم، محله «سعدآباد» در فاصله 500 متری از روستای آق امام قرار دارد و در پی بارش شدید باران طی سال گذشته مطالعاتی در این منطقه انجام شد و نتیجه جابه جایی مردم این محله و انتقال به نقطه امن و جلوگیری از ساخت و ساز جدید بوده است.

 

وی اضافه کرد: وقوع بارندگی شدید نقطه ای در 11 فروردین ماه به پیکر 25 واحد مسکونی روستای آق امام خسارت جدی وارد کرد و ساکنان این واحدهای مسکونی به صورت موقت اسکان داده شدند.

 

حسینی متذکر شد: امر مطالعه و نقشه برداری و توپوگرافی زمین در عرصه جدید آغاز شده است و نقطه جدید و امن برای جابه جایی تا دو روز آینده به مدیریت بحران استانداری گلستان، فرمانداری مراوه تپه و اهالی روستا اعلام می شود.

 

سرپرست بنیاد مسکن استان گلستان با بیان اینکه جبران خسارت به مردم آسیب دیده از رانش روستای آق امام در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: رانش زمین به واحدهای مسکونی و تأسیسات زیربنایی روستای آق امام حدود 10 میلیارد تومان خسارت زد.

 

وی خاطرنشان کرد: براساس مطالعات انجام شده تنها یک محله از روستای آق امام که در فاصله 500 متری از روستا قرار دارد باید جابه جا و به نقطه امنی منتقل شوند و سایر نقاط این روستا مشکلی ندارد و اهالی در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: روستای آق امام رانش زمین در مراوه تپه سیدمحمد حسینی روستای آق امام مراوه تپه رانش زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸۰۰ میلیاردی سیل در جنوب سیستان و بلوچستان

معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تا این لحظه از فعالیت سامانه بارشی در استان هیچ تلفات جانی گزارش نشده است، از خسارت ۱۸۰۰ میلیاردی سیل در جنوب استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، منصور بیجار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان که با استاندار در مناطق سیل‌زده حضور دارند، اظهار کرد: سامانه بارشی شدیدی که از ظهر روز گذشته در استان فعالیت خود را شروع کرده‌ خوشبختانه تاکنون هیچگونه تلفات جانی در بر نداشته و  عمده بارش‌ها در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، نیکشهر، قصرقند و فنوج بوده است.

معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حجم این بارش‌های سیلابی طی سال‌های اخیر در استان بی‌نظیر بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 45 محور روستایی و 12 جاده فرعی در جنوب استان مسدود شده که تلاش ها برای برقراری ارتباط با آنها در جریان است و تلاش داریم تا در گام اول ارتباط تمامی محورهای اصلی مناطق درگیر سیلاب را برقرار کنیم.

بیجار با بیان اینکه قطع ارتباط با شهرستان زرآباد و قطعی آب و برق در برخی از روستاهای جنوبی استان اعلام شده است، عنوان کرد: حجم خسارات اولیه وارد شده به بخش‌های کشاورزی راه و برق جنوب استان تاکنون بیش از 1800 میلیارد برآورد شده است.

وی افزود: تمام تلاش ما بر آن است تا برقراری ارتباط در محورهای مواصلاتی استان به جهت انجام خدمات امدادی برقرار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به راه‌های جنوب کرمان
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان
  • خسارت ۵ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی کنارک براثر بارندگی دو روز اخیر
  • خسارت ۱۸۰۰ میلیاردی سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت باران به مزارع کشاورزی لامرد
  • مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
  • رانش‌زمین در اندونزی قربانی گرفت
  • رانش‌زمین در این کشور قربانی گرفت
  • رانش‌زمین در ابن کشور قربانی گرفت
  • رانش زمین در اندونزی/ دست کم ۱۸ نفر جان باختند