Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@07:47:58 GMT

۹۴ درصد خانوارهای خوسف غربالگری کرونا شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۱۹۰۶

۹۴ درصد خانوارهای خوسف غربالگری کرونا شدند

احمدی گفت: تا ساعت ۱۰ امروز سه شنبه (۱۹ فروردین)، ۹۳ درصد افراد و ۹۴ درصد خانوارهای شهرستان خوسف غربالگری کرونا شدند.

«جمیله احمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار داشت: تا ساعت 10 امروز سه شنبه (19 فروردین)، 93 درصد افراد و 94 درصد خانوارهای شهرستان خوسف غربالگری کرونا شدند.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خوسف افزود: مرکز بهداشت شهرستان خوسف در سامانه http://salamat.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

gov.ir/ درصد قابل قبول پیگیری و غربالگری (بالای 97.5 درصد) را کسب کرده است که این رقم بالاتر از متوسط استانی است.

 

احمدی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان خوسف در مسیر جاده ترانزیتی سایر استان ها قرار دارد، لذا بازرسی از اماکن حساس بین راهی، جایگاه های عرضه سوخت، مراکز عرضه مواد غذایی، نانوایی ها، بقاع متبرکه و مساجد تشدید شده است.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خوسف افزود: برای هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی در راستای مقابله با شیوع کرونا ویروس، تاکنون جلسات منظم و مستمری برگزار شده و هر دستگاه بنا بر تجهیزات و امکانات موجود پای کار آمده است.

 

وی از ضد عفونی و گند زدایی روزانه معابر و اماکن عمومی در شهر و روستاهای خوسف خبر داد و گفت: تاکنون دستگاه های مختلفی مانند سپاه، بسیج، هلال احمر، شهرداری و دهیاری ها در کار ضد عفونی با این مرکز همکاری کرده اند.

 

احمدی از لغو تمام مرخصی های پرسنل و کادر بهداشتی در شهرستان خوسف خبر داد و افزود: واحدهای بهداشت شهرستان با تمام ظرفیت و نیرو در راستای قطع زنجیره شیوع کرونا ویروس به کار گرفته شده اند.

 

وی یادآور شد: ماندن در خانه یک اصل مهم برای شکست کرونا است، لذا توصیه می شود مردم برای خروج از این بحران همچنان در خانه هایشان بمانند.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خوسف با بیان اینکه مردم باید خودشان همسو با کادر پرتلاش بهداشت ودرمان، موارد بهداشتی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: با همکاری مردم و جهادگران در مقوله پیشگیری و با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری و رعایت الزامات بهداشتی، امکان شکست این ویروس فراهم می شود.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: غربالگری کرونا شهرستان خوسف خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌نامه غربالگری SMA سال جاری عملیاتی می‌شود

مدیرکل بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از عملیاتی شدن شیوه‌نامه غربالگری SMA در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، کورش اعتماد با اشاره به بیماری SMA به عنوان یک بیماری وابسته به ژنتیک اظهار کرد: کار مطالعاتی در راستای غربالگری بیماری SMA در کشور انجام و سه سناریو در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر این اساس غربالگری بیماری SMA در سه گروه شامل جمعیت عمومی کشور، افرادی که ازدواج فامیلی دارند و افراد دارای فرزند SMA انجام خواهد شد.

مدیرکل بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اقدامات لازم پس از شناسایی بیماران گفت: شیوه‌نامه غربالگری SMA در حال تدوین است و این برنامه سال جاری عملیاتی می‌شود.

کاظم وطن‌خواه، رئیس آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت نیز اظهار کرد: در زمینه آزمایشگاهی و تشخیص آزمایشگاهی SMA اقدام خوبی صورت گرفته است و یکی از کیت‌های تولید داخل در کارگروه مربوطه مصوب شده و به اداره کل تجهیزات سازمان غذا و دارو اعلام شده است و تشخیص این بیماری با کیت تولید داخل خواهد بود.

کد خبر 746195

دیگر خبرها

  • تورم فروردین ماه؛ تورم سالانه وارد کانال ۳۰ درصد شد
  • تورم فروردین ماه اعلام شد
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • همایش سلامتی را قدم بزن در زارچ
  • اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مراکز درمانی کبودراهنگ
  • پیشنهاد مرکز پژوهش‌ها برای ساماندهی تعطیلات
  • شیوه‌نامه غربالگری SMA سال جاری عملیاتی می‌شود
  • غربالگری بیماری SMA در کشور/ جزئیات برنامه وزارت بهداشت
  • ۴۱ درصد مرگ و میر در قزوین ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی