Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-28@21:39:12 GMT

ویروس کرونا ۷ روز روی ماسک زنده می‌ماند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۲۰۰۱

ویروس کرونا ۷ روز روی ماسک زنده می‌ماند

ایران اکونومیست-به گفته محققان دانشگاه هنگ کنگ (HKU) کروناویروس می‌تواند به مدت ۷ روز در لایه بیرونی ماسک‌های صورت باقی بماند.

مطالعه محققان آمریکایی در مورد پایداری کروناویروس در محیط که ماه گذشته در ژورنال Nature منتشر شد، به این نتیجه رسید که ممکن است این ویروس روز‌ها در برخی از سطوح آلوده باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس یک مطالعه، کروناویروس جدید که باعث بیماری کوید_۱۹ می‌شود، می‌تواند تا یک هفته بر روی ماسک‌های صورت، چند روز روی اسکناس، سطوح استیل و پلاستیکی باقی بماند.

به گفته محققان دانشگاه هنگ کنگ (HKU)، این ویروس می‌تواند توسط ضدعفونی کننده‌های خانگی، سفید کننده یا شستشوی مکرر دست با صابون و آب کشته شود.

این مطالعه نشان داد که ویروس کرونا، می‌تواند تا چهار روز بر روی سطوح فولادی ضدزنگ و پلاستیک بماند و این ویروس بر روی لایه بیرونی ماسک صورت به مدت یک هفته باقی می‌ماند.

این گزارش که در مجله Lancet منتشر شده، در حال افزایش تحقیقات در مورد پایداری ویروس کرونا و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از انتقال آن است.
پایداری ویروس کرونا در محیط مطلوب

محققان از جمله لئو پون لیتمن و ملک پیریس، هر دو از دانشکده بهداشت عمومی HKU، گفتند: ویروس کرونا می‌تواند در یک محیط مطلوب بسیار پایدار باشد، اما همچنین می‌توان با روش‌های ضدعفونی استاندارد این ویروس را از بین برد.

این محققان افزودند: ویروس کرونا بر روی کاغذ و بافت مشابه آن کمتر از سه ساعت باقی می‌ماند، در حالی که روی چوب و پارچه به مدت ۲ روز باقی می‌ماند.
ماندگاری ویروس کرونا در شیشه

به گفته این محققان ویروس کرونا در شیشه و اسکناس در روز دوم همچنان مشاهده می‌شد، اما تا روز چهارم از بین رفته، در حالی که روی فولاد ضدزنگ و پلاستیک بین چهار تا هفت روز ماندگار است.

محققان گفتند: به طرز حیرت انگیزی بعد از گذشت ۷ روز هنوز سطح قابل تشخیص عفونت بر روی لایه بیرونی ماسک صورت و ماسک جراحی وجود دارد.

پیریس گفت: ماندگاری ویروس کرونا به مدت ۷ روز بر روی لایه بیرونی ماسک به این دلیل است که شما هنگام استفاده ماسک‌های جراحی به لایه بیرونی آن‌ها دست نمی‌زنید.

این محقق به نقل از SCMP گفت: شما می‌توانید دستان خود را آلوده کرده و اگر چشم خود را لمس کنید، می‌توانید ویروس را به چشم خود منتقل کنید؛ براساس این مطالعه، غلظت ویروس در تمام سطوح به سرعت کاهش می‌یابد.
ماندگاری ویروس کرونا روی پلاستیک و فولاد

این محققان دریافتند که ویروس کرونا تا ۷۲ ساعت روی سطح پلاستیک و فولاد وجود دارد، اما بیش از چهار ساعت روی مس و ۲۴ ساعت روی مقوا دوام می‌آورد.

یافته‌های محققان HKU به اطلاعات بهداشت عمومی اضافه کرده است که چه اقدامات احتیاطی را باید افراد در هنگام آوردن وسایلی مانند مواد غذایی به خانه‌های خود انجام دهند.

پون گفت: شستشوی دست اولویت در مقابله با ویروس کروناست، از نظر تئوری امکان وجود ویروس‌های زنده بر روی کنسرو‌های موادغذایی برای ایجاد عفونت وجود دارد، اما هنوز خطر دقیقی مشخص نشده است.
برای محافظت از خود رعایت نکات بهداشتی ضروری است

او افزود: اگر می‌خواهید از خود محافظت کنید فقط بهداشت فردی و عمومی را خوب حفظ کنید، دستان خود را بشویید و سعی کنید قبل از شستشوی دست‌ها صورت، دهان یا بینی خود را لمس نکنید.

این محقق گفت: افرادی که نگران ابتلا به این ویروس هستند، ترجیح می‌دهند وسایل غیر قابل خراب شدن را در کیسه‌های خرید خود در آشپزخانه به مدت یک روز قرار دهند، این کار می‌تواند غلظت ویروسی را بسیار کاهش دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای شهر کرمانشاه در وضعیت هشدار فرار گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: شاخص کیفی هوا برای شهر کرمانشاه وضعیت هشدار و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد. - اخبار استانها -

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: شاخص کیفی هوا AQi امروز 7 فروردین، برای ایستگاه‌های  استان کرمانشاه نشان می‌دهد هوای شهر کرمانشاه برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: ایستگاه قصرشیرین عدد شاخص 168 رنگ قرمز _ وضعیت ناسالم  یا هشدار، ایستگاه سرپل ذهاب عدد شاخص 134 رنگ نارنجی _ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس یا هشدار، ایستگاه کرمانشاه عدد شاخص 137 رنگ نارنجی _ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس یا هشدار، ایستگاه پاوه عدد شاخص 212 رنگ بنفش _وضعیت بسیار ناسالم و یستگاه کنگاور عدد شاخص 88 رنگ زرد _وضعیت سالم را نشان می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: توصیه می‌شود در شهرهای با وضعیت هشدار، گروه های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند؛ سایر افراد نیز با استفاده از ماسک‌ مناسبو در مواقع ضروری خارج شوند و حضوردر فضای باز را به حداقل کاهش دهند. 

شکیبا بیان کرد: حضور در پارک‌ها و پیاده روی در شرایط آلودگی و  گردوغبار ، صورت نگیرد چرا که مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن است.

وی عنوان کرد: در صورت لزوم  به خروج از منزل یا محل کار، حتماً از ماسک  مناسب استفاده کنید. ماسک مناسب در این شرایط ماسک n95 یا ماسک (ffp2،ffp3 ) است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، مثل پلیس راهور حتما از وسایل حفاظت فردی به ویژه  ماسک با ویژگی‌های فوق استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سی و ششمین سالگردشهادت سردار املاکی
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • چت‌بات Grok فعال می‌شود
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • هوای شهر کرمانشاه در وضعیت هشدار فرار گرفت
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • ادعای جدید ایلان ماسک ؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا