Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گزارشی از وضعیت بازسازی مدارس در مناطق سیل زده ارائه کرد و گفت: کارگروهی تشکیل شده که در حال رصد برنامه‌هاست تا مهر ۹۹ بتوانیم پروژه‌ها را به اتمام برسانیم؛ عمده نگرانی ما شر ایط خاص کشور به علت کرونا است. از ابتدای اسفندماه کلیه پروژه‌های عمرانی و بویژه پروژه‌های نوسازی مدارس تعطیل شده‌اند و اجازه فعالیت به پیمانکاران داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ما هم منتظریم هرچه سریعتر از این وضیت نابسامان خارج شده و پروژه‌ها را آغاز کنیم.

به گزارش ایسنا، مهرالله رخشانی مهر در ارتباطی مجازی و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اوایل سال گذشته وقوع سیل در سه استان لرستان، خوزستان و گلستان رخ داد و آموزش و پرورش جزو دستگاه‌هایی بود که مدارسش دچار آسیب شد گفت: ناچار بودیم برای برگزاری و دایر شدن هرچه سریعتر کلاس‌های درس برنامه ریزی کنیم و زمان باقی مانده سال تحصیلی را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: باید برای تخریب، بازسازی و نوسازی مدارس و آماده شدن کلاس‌های درس برای مهر ۹۸ نیز برنامه ریزی می‌کردیم. بنابراین در هر دو حوزه فعال شدیم و اقدامات بخوبی انجام شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه تعمیرات جزئی در کوتاهترین زمان ممکن انجام شد گفت: در این میان برخی مدارس ما نیازمند تعمیر اساسی به علت آسیب‌های ناشی از تخریب محوطه و کلاس‌های درس و انباشته شدن گل و لای فراوان در کلاس‌ها بودند.

رخشانی مهر ادامه داد: خوشبختانه با حضور تیم‌های جهادی توانستیم بخشی از مشکلات را برطرف کنیم. کانکس و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی سریعا ارسال شدند و اتفاق خوبی که افتاد و روز به یادماندنی در حوزه مدرسه سازی را رقم زد، گردهمایی خیرین برای کمک به این سه استان سیل زده بود. نهم اردیبهشت ۹۸ همایشی برگزار و در همان شب خیرین ۲۱۰ میلیارد تومان برای بازسازی مدارس کمک کردند که همه این مبلغ تخصیص یافت و در پروژه‌ها هزینه شد.

وی با بیان اینکه در استان لرستان ۳۷۲ مدرسه با ۲۰۲۵ کلاس درس خسارت دیدند که تا مهر ۹۸ تعمیرات جرئی و اساسی به اتمام رسید و ۱۱ مدرسه که باید تخریب و مجدد ساخته می‌شدند نیز تخریب شدند و در زمان بازگشایی مدارس به بهره برداری رسیدند گفت: ۱۴ مدرسه نیز تا پایان سال بهره‌برداری شدند و برای انجام همه این اقدامات ۴۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۹۷.۵ میلیارد تومان از محل کمک خیرین و ۲.۵ میلیارد تومان از سایر منابع هزینه شد. در مهرماه سال جاری نیز پروژه‌هایی را در این استان افتتاح خواهیم کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در استان گلستان به ۳۲۶ مدرسه با ۲۱۵۳ کلاس درس آسیب وارد شد اظهار کرد: تعمیرات جزئی و اساسی مدارس تا مهر ۹۸ به اتمام رسید و تا پایان سال گذشته ۵ مدرسه که تخریبی بودند ، تخریب و بازسازی شده و به بهره برداری رسیدند. بخش دیگری نیز تا مهر ۹۹ تحویل می شوند. برای این استان  نیز ۲۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۳۲ میلیارد تومان توسط خیرین هزینه شد.

رخشانی مهر افزود: در استان خوزستان نیز ۱۱۴ مدرسه با ۴۵۸ کلاس درس آسیب دید و برای تعمیرات اساسی و جزئی و ساخت مدارس  جدید ۱۷.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، ۲.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و حدود ۸۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات خیری هزینه شد و ۵۰ میلیارد تومان نیز وزارت نفت تخصیص داد و خوزستان بسیار زود ساماندهی شد و وضعیت بهتری نسبت به دو استان دیگر داشت.

وی با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی برای بازسازی مناطق سیل زده هزینه کردیم اظهار کرد: همچنین حدود ۲۱۰ میلیارد تومان از محل منابع خیری و استانی هزینه شد. 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: کارگروهی را در سازمان نوسازی برای رصد مدارس مدارس مناطق سیل زده تشکیل دادیم و هفته گذشته ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان تامین اعتبار کردیم و تخصیص دادیم و اکنون در اختیار استان‌هاست که کار را شروع کنند. خیرین نیز بویژه در استان سیستان و بلوچستان حضور پررنگی داشتند و برای مهر ۹۹ در این استان‌ها برنامه‌هایی داریم. نیازهای اولیه را تامین کردیم و کانکس و تجهیزات برای این استانها که اخیرا سیل زده شدند ارسال شده است.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدارس سیل زده وزارت آموزش و پرورش کروناویروس نوسازی مدارس میلیارد تومان از محل اعتبارات توسعه و تجهیز مدارس کشور ۵ میلیارد تومان از محل رئیس سازمان نوسازی مناطق سیل زده پروژه ها هزینه شد کلاس ها تا مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمد هادی‌زاده گفت: پروژه‌های مصوب جهاد کشاورزی در سال 1402با اعتبار 19 میلیارد و 150 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای اجرا می شودمدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: تملک دارایی سرمایه‌ای در واقع ساخت فضاهای جدیدی است که در آینده تبدیل به سرمایه‌های ملی می‌شوند و منابع تازه‌ای برای دولت‌ها فراهم می‌آورند.

هادی‌زاده افزود: پروژه‌های پیشنهادی جهاد کشاورزی در کمیته برنامه ریزی این شهرستان، شامل احداث سردهنه زراعی، ایستگاه پمپاژ، شن ریزی جاده دسترسی بین مزارع، لایروبی آببندان و کانالهای لاینینگ انتقال آب است.

وی گفت: تاکنون 108 میلیارد و 275 میلیون ریال از این اعتبارات تخصیص یافت و تعدادی از پروژه‌ها به ‌بهره برداری رسید و تعدادی نیز در مرحله انعقاد قراداد و انتخاب پیمانکار برای اجرا است.

دیگر خبرها

  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر