Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالکریم گراوند روز سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان بوشهر با قدردانی از تلاش کارکنان بانکی در استان و تسلیت به جامعه بانکداران کشور به دلیل فوت شماری از کارکنان بانکی کشور به دلیل بیماری کرونا افزود: بعد از کادر درمانی، کارکنان بانکی در معرض ابتلا به کرونا هستند و این مهم موجب شده تا رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در بانک‌ها ضروری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: نظر به اهمیت فعالیت بانکی در استان بوشهر در شرایط مقابله با کرونا، نشست امروز با حضور مدیران بانک‌های استان تشکیل شد تا راهکارهای لازم برای خدمات بانکی در استان اندیشیده شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: فاصله‌ گذاری اجتماعی در سیستم بانکی استان رعایت شود و برای تحقق این امر شورای هماهنگی بانک‌ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، نسبت به اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌ها اقدام کنند.

گراوند اضافه کرد: اجرای دورکاری در شعبه‌های بانکی استان ضروری و مدیران بانکی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند و کارمندانی که بیماری زمینه ای دارند، بانوان باردار و جانبازان شیمیایی در اولویت استفاده از ظرفیت دورکاری قرار گیرند.

استاندار بوشهر گفت: ضدعفونی کردن شعبه‌های بانکی و تب سنجی از کارکنان بانک همچنان طبق روال گذشته با جدیت انجام شود.

گراوند اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی و حوزه اقتصادی استانداری، نسبت به تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی بانک های استان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: در این شرایط مقابله با کرونا که مشاغل مختلفی دچار ضرر و زیان شده‌اند، سیستم بانکی در استان از ارسال پیامک‌های پرداخت اقساط و جریمه دیرکرد خودداری کنند.

برچسب‌ها کرونا عبدالکریم گراوند پروندهٔ خبری کرونا و کسب‌وکارها: از دورکاری تا رونق آنلاین‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا عبدالکریم گراوند کرونا عبدالکریم گراوند بانکی در استان کارکنان بانک بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، روند کاهشی نرخ بین بانکی که از ابتدای فروردین ماه آغاز شده در سومین هفته از ماه نخست سال جاری نیز ادامه داشته تا جایی که این نرخ در هفته منتهی به ۲۲ فروردین ماه با کاهش نیم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۴۸ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: تعطیلی «پنجشنبه» شامل بانک‌ها خواهد شد؟

نرخ بهره بین بانکی که در هفته نخست فروردین ماه سال جاری ۲۳.۶۲ درصد شده بود در دومین هفته از نخستین ماه سال جدید با کاهش ۴ صدم درصدی همراه شد و به ۲۳.۵۸ درصد رسید.

این نرخ در هفته پایانی اسفندماه سال ۱۴۰۲ به ۲۳.۶۶ درصد رسیده بود که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از آبان‌ماه به بعد محسوب می‌شود. بیشترین رکورد این نرخ در هفته نخست مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است. نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته منتهی به ۵ مهرماه سال ۱۴۰۲ با رکوردشکنی ۱۰ سال به ۲۳.۸۰ درصد افزایش یافته بود؛ البته بعد از آن روند کاهشی نرخ سود بین بانکی آغاز شد و در هفته نخست آبان‌ماه به ۲۳.۷۱ درصد کاهش یافت و بعد ان آن وارد کانال‌های پایین‌تر شد.

نرخ سود بین بانکی چیست؟

ممکن است بانک‌ها در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند. اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به حالت تعادل برسد. برای اینکه بانک‌ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی نیاز نداشته باشند، بازاری را به نام بازار بین بانکی تشکیل داده‌اند که در آن به یکدیگر وام دهند. اکثر وام‌های بین بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای یک نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین بانکی گفته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227210 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران
  • بانک‌هایی که بیشترین سود سپرده را می‌دهند
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • برخورد قاطع با هنجار شکنان ضروری است
  • راه‌اندازی محل ملاقات خانوادگی عمومی در شهر آلمانی
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • حفظ آرامش واتخاذ تصمیمات هماهنگ میان دستگاه‌ها در تنش‌های خارجی‌ ضروری‌ست
  • برخورد قاطع با کارکنان بدحجاب دستگاه‌های دولتی/ استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی ممنوع است
  • فراخوان برای تداوم اعتصاب‌ها در پست بانک آلمان
  • نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش یافت