Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:58:03 GMT

پروازهای خارجی فرودگاه اصفهان در ایام نوروز لغو شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۲۳۷۴

پروازهای خارجی فرودگاه اصفهان در ایام نوروز لغو شد

حسن امجدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال گذشته ۸۲۵ پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه اصفهان انجام شد اما اکنون کلیه پروازهای خارجی این فرودگاه لغو شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲۴ پرواز ورودی داخلی و ۱۲۴ پرواز خروج داخلی در ایام تعطیلات نوروزی برای انتقال مسافران انجام شد افزود: شمار پروازهای داخلی این فرودگاه از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پانزدهم فروردین سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال در پی شیوع بیماری کرونا ۷۰ درصد کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان ادامه داد: سال گذشته ۵۶ پرواز ورودی خارجی و ۵۶ پرواز خروج خارجی در ایام تعطیلات نوروزی برای انتقال مسافران انجام شد.

وی یادآور شد: کارشناسان و ماموران بهداشت در تمامی پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان مستقر بوده و تمامی مسافران را از نظر سلامتی کنترل می‌کنند و از ورود هر فرد مشکوک به بیماری به پرواز جلوگیری می‌شود.

امجدی با بیان اینکه سلامتی مردم برای ما مهم است و پروازها با تمهیدات خاص انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: کلیه ساختمان‌ها، اماکن و دستگاه‌های فرودگاهی در داخل هواپیما، فرودگاه،  ترمینال و اتوبوس روزانه در چندین مرحله ضدعفونی می‌شوند.

وی مهمترین راهکار موثر در مقابله با ویروس کرونا را ماندن در خانه عنوان کرد و از مردم خواست تا از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان با تاکید بر خودداری از سفرهای غیرضروری به منظور کاهش و به صفر رساندن  شیوع ویروس کرونا گفت: پس از برگشت  وضعیت به حالت عادی، این فرودگاه آماده خدمت رسانی و پذیرش مسافران به بهترین نحو ممکن خواهد بود.

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان در حالت عادی به شهرهای نجف و بغداد عراق،  کویت، دُبی امارات عربی متحده،  استانبول ترکیه ،  تفلیس گرجستان و دوحه قطر پرواز مستقیم دارد.
همچنین علاوه بر شرکت های هواپیمایی فعال داخلی، شرکت های العراقیه، ترکیش، فلای دوبی و قطر ایرویز در جا به جایی مسافر با این فرودگاه همکاری دارند.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

وزارت بهداشت هجدهم فروردین اعلام کرد که تاکنون ۶۰ هزار نفر در کشور بطورر قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۷۳۹ نفر رسیده است.

برچسب‌ها کرونا فرودگاه بین‌ المللی شهید بهشتی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان کرونا فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان المللی شهید بهشتی فرودگاه بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی

تین نیوز

آمار حمل و نقل هوایی حاکی است تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین المللی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۲۳۹ هزار فروند و ۲۵ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن (پرواز داخلی ۲۴۵ هزار فروند و بین المللی ۲۱ هزار فروند)، به ترتیب ۲ درصد کاهش و ۱۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، با بررسی روند ۱۰ ساله نشست و برخاست هواپیما مشخص می شود که بیشترین میزان نشست و برخاست پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب در ۱۱ ماهه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۳۶۹ و ۲۹ هزار فروند ثبت شده است.

در این مدت، بیشترین تعداد نشست و برخاست در فرودگاه های مهرآباد و مشهد به ترتیب به میزان ۱۰۰ و ۵۱ هزار فروند و کمترین مربوط به فرودگاه های سمنان و شاهرود به میزان هشت و ۱۱ فروند است.

در ۱۱ ماهه پارسال بیش از ۵۷ درصد (۱۵۱ هزار فروند از مجموع ۲۶۴ هزار فروند) نشست و برخاست ها در ۲ فرودگاه مهرآباد و مشهد (از ۵۲ فرودگاه تحت مالکیت و نظارت شرکت فرودگاه ها) انجام شده است. به عبارت دیگر ۴۳ درصد (۱۱۳ هزار فروند) از نشست و برخاست ها در ۵۰ فرودگاه باقی مانده انجام شده است. همچنین ۹۰ درصد پروازها در ۱۲ فرودگاه انجام شده است.

میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و بین المللی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۲۷ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر و ۲ میلیون و ۹۱۶ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۲۸ میلیون و ۲۶۹ هزار نفر و بین المللی ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار نفر) به ترتیب ۲ درصد کاهش و ۱۴ درصد افزایش داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله اعزام و پذیرش مسافر مشخص می شود که بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب در ۱۱ ماهه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۴۴ میلیون و ۴.۴ میلیون نفر ثبت شده است.

همچنین مقایسه عملکرد ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ با مدت مشابه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به ترتیب کاهش ۳۷ و ۳۴ درصدی را نشان می دهد.

بیشترین تعداد اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه های مهرآباد و مشهد به ترتیب به میزان ۱۲ و هفت میلیون نفر و کمترین مربوط به فرودگاه های سمنان و شاهرود به میزان ۵۲۸ و ۵۳۹ نفر است.

در ۱۱ ماهه سال گذشته بیش از ۶۰ درصد (۱۹ میلیون نفر از مجموع ۳۱ میلیون نفر) اعزام و پذیرش مسافر در ۲ فرودگاه مهرآباد و مشهد (از ۵۲ فرودگاه تحت مالکیت و نظارت شرکت فرودگاه هاا که در آنها پرواز انجام شده است) انجام شده است. به عبارت دیگر ۴۰ درصد (۱۲ میلیون نفر) اعزام و پذیرش مسافر در ۵۰ فرودگاه باقی مانده انجام شده است. همچنین ۹۰ درصد پروازها در ۱۰ فرودگاه انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام
  • پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی
  • آغاز پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه بعد از گذشت ۹ سال
  • پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه آغاز می‌شود
  • فراهم شدن شرایط برقراری پروازهای خارجی در یاسوج
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ یک شنبه دوم اردیبهشت