Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:49:28 GMT

عاملان حیوان آزاری در فریدون‌شهر دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۲۴۴۷

عاملان حیوان آزاری در فریدون‌شهر دستگیر شدند

مرتضی جمشیدیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ روز پیش  فیلمی از به دار آویخته شدن یک قلاده سگ در یکی از روستاهای شهرستان فریدون‌شهر در فضای مجازی منتشر شد که تأثر عموم مردم از این اقدام غیراخلاقی را در بر داشت.
وی گفت: پس از انتشار این فیلم با پیگیری دوستداران محیط زیست، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریدون شهر، دستور دادستان و اقدام سریع پلیس اطلاعات امنیت عمومی و یگان حفاظت محیط زیست سرنخ‌های موجود رهگیری و با قاطعیت دستگاه قضایی سرانجام کمتر از سه ساعت عاملان این اقدام، شناسایی و دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حیوان آزاران دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به دادگستری معرفی شدند گفت: بر اساس قانون هر فردی که به حیوانی ضرر برساند و موجب آزار شود، باید مجازات قانونی را طی کند.

در قانون مجازات اسلامی آمده است که هر شخص خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به حیوان آزاری و شکار یا صید حیوانات یا جانوران حفاظت شده کند به حبس از ۲ تا ۱۰ سال محکوم می‌شود.

شهرستان فریدون‌شهر در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان حیوان آزاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان حیوان آزاری سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان حیوان آزاری فریدون شهر محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۲۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران