Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@19:12:48 GMT

وقوع ۵ خورشیدگرفتگی و ماه گرفتگی در سال جدید

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۲۴۹۲

وقوع ۵ خورشیدگرفتگی و ماه گرفتگی در سال جدید

خبرگزاری میزان- طبق تقویم نجومی امسال یک خورشیدگرفتگی و یک ماه گرفتگی از آسمان ایران قابل مشاهده خواهد بود. تاریخ انتشار: 13:03 - 19 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۰۶۹۸

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، در سال جدید ۵ گرفت (خورشید و ماه) رخ خواهد داد؛ دو خورشیدگرفتگی و سه ماه‌گرفتگی. از این گرفت‌ها، یک خورشیدگرفتگی و یک ماه‌گرفتگی از ایران قابل مشاهده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه گرفتگی ۱۶ خرداد به صورت نیم‌سایه‌ای بوده و از ایران قابل مشاهده است. همچنین یکم تیرماه، خورشیدگرفتگی حلقوی رخ می‌دهد که از ایران به صورت جزئی مشاهده می‌شود، اما از پاکستان و عمان می‌توان گرفت حلقوی را دید.

۱۵ تیر ماه گرفتگی نیم‌سایه‌ای، ۱۰ آذر ماه‌گرفتگی نیم‌سایه‌ای و ۲۴ آذر خورشیدگرفتگی کلی (آمریکای جنوبی) به وقوع می‌پیوندد.

بیشتر بخوانید: آتشفشان‌های فعال در سیاره زهره

منبع:مهر
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خورشیدگرفتگی نجوم سیاره ماه گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایه باران کماکان بر سر تهران

آفتاب‌‌نیوز :

بنابر اعلام اداره‌کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان طی امروز و فردا با نفوذ سامانه بارشی، آسمانی نیمه‌ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

از فردا به تدریج شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و از روز پنج‌شنبه تا اوایل هفته آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

گفتنی است از روز پنج‌شنبه روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار می‌باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم
  • سایه باران کماکان بر سر تهران
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد
  • آمار خوبی از میزان موالید و جوانی جمعیت در کشور مشاهده نمی‌شود
  • همسایه سایه‌ات به سرم مستدام باد...
  • در خورشیدگرفتگی ۲۰ فروردین چه چیزهای عجیبی مشاهده شد؟
  • بیماری زنگ زرد بلای جان غلات
  • دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید
  • بارش شهابی Lyrid 2024 را از دست ندهید
  • اگر سریع و تیزبین هستید، 8 تفاوت را برایمان پیدا کنید!