Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نادیا میرشجاع روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نفوذ توده هوای سرد شمالی به استان سمنان، افزود: احتمال سرمازدگی شکوفه‌های باغی و سردرختی‌ها با توجه به کاهش محسوس دما به ویژه به هنگام شب و رسیدن دمای هوا به زیر صفر درجه سانتیگراد وجود دارد.

وی بیان کرد: عشایر و دامداران استان سمنان، با توجه به احتمال وقوع صاعقه در ارتفاعات، تا ۷۲ ساعت آینده از تردد در این مناطق خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خسارت به محصولات باغی و زراعی با توجه به احتمال جاری شدن سیلاب و رواناب، تگرگ و وزش باد شدید و خطر وقوع صاعقه در نواحی مرتفع دور از انتظار نیست.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور آگاهی‌های جوی هواشناسی استان سمنان ادامه داد: کشاورزان، محافظت از مزرعه‌ها و باغ‌ها و اطمینان از استحکام سازه‌ها، سالم بودن پوشش‌های پلاستیکی و بسته بودن در و پنجره‌های گلخانه‌ها را برای جلوگیری از خسارت احتمالی وزش باد شدید و تگرگ در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه باغداران از آبیاری مزارع گندم و جو با توجه به وقوع بارش ها خودداری کنند، خاطرنشان کرد: لایروبی کانال‌ها و زهکش های مزارع و باغ ها به منظور خروج آب‌های سطحی ناشی از باران و هدایت رواناب ها به نهرهای آبیاری برای تغذیه سفره های زیرزمینی انجام شود.

میرشجاع ابرازداشت: کندوداران، با هدف جلوگیری از آبگرفتگی، کندوهای زنبور عسل را بالاتر از سطح زمین مستقر کنند و برای پوشش مناسب روی کندوهای زنبورعسل از برزنت‌های روغن‌اندود برای محافظت در مقابل بارش باران به کار گیرند.

وی تاکید کرد: دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌های فصلی و حاشیه دره‌ها با توجه به احتمال سیلابی شدن آن‌ها خودداری کنند.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور آگاهی‌های جوی هواشناسی استان سمنان یادآور شد: کشاورزان و باغبانان نسبت به تخلیه آب سیستم‌های آبیاری تحت فشار و سم پاش‌ها برای جلوگیری از یخ زدگی در مناطق مرتفع اقدام کنند.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار اراضی باغی، ۱۱۰ هزار هکتار اراضی زراعی  است.

کارشناسان هواشناسی استان سمنان برای ۴۸ ساعت آینده براساس الگوهای پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای اعلام کردند که با نفوذ سامانه بارشی قوی به استان سمنان، بارش باران، رگبار و رعد و برق، در برخی نقاط تگرگ، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف، مه آلودگی و احتمال کولاک و کاهش هفت تا ۱۲ درجه سانتیگرادی دما پیش‌بینی می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا رعد و برق زمین ماهواره محصولات کشاورزی وزش باد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی در استان سمنان+ فیلم

بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی، از اواخر وقت دوشنبه تا چهارشنبه، باران، رگبار و رعدوبرق و تگرگ، در نواحی کوهستانی و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه باران و برف و احتمال کولاک، باد شدید، کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه در استان سمنان پیش بینی می شود .

 از روز سه شنبه تا پنج شنبه، احتمال رواناب و سیلاب، احتمال خسارت سرمازدگی و تگرگ در بخش کشاورزی وجود دارد و به همین منظور در این مدت هشدار نارنجی هواشناسی در بخش کشاورزی هم اعلام شده است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی در استان سمنان+ فیلم
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان
  • هواشناسی اصفهان درباره بارش‌های همرفتی هشدار نارنجی صادر کرد
  • هواشناسی ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد