Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:50:21 GMT

احتمال روبه رو شدن با بحران شدیدتر کرونا وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۲۸۱۵

احتمال روبه رو شدن با بحران شدیدتر کرونا وجود دارد

هوشنگ بازوند سه‌شنبه در نشست با روسای اتحادیه ها و اعضای اتاق اصناف در استانداری کرمانشاه اظهارداشت: بحران کرونا در ۱۰۰ سال گذشته در جهان بی نظیر است و هر کشور بر اساس راهکار خود با این بحران روبه رو می شود.
وی با بیان اینکه ۷۵ درصد راهکار ایران برای مقابله با کرونا موفق بوده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با کرونا از روش های اقناع سازی و تبلیعات استفاده می کند و بحران را با مشارکت مردم پیش می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کرمانشاه تصریح کرد: اصلا آینده ما با کرونا مشخص نیست و امکان دارد در روزهای اینده به بحران شدید ترین در رابطه با کرونا برخورد کنیم.
بازوند با بیان اینکه برای رسیدن به دوران پیک و بستری همزمان هزار بیمار برنامه ریزی کرده ایم، گفت: اکنون برای ۳۸۰ بیمار تخت بستری آماده به کار داریم و بستری های ما روزانه حدود ۱۳۰ نفر است.
به گفته وی در صورت اوج گیری بیماری کرونا باید روزانه ۳۵۰‌ هزار ماسک در بین مردم استان توزیع شود، گفت: روزانه ۶۵ تا ۷۰ هزار ماسک مورد تاکید دانشگاه علوم پزشکی در کرمانشاه تولید می شود که ۵۰ هزار عدد ان مورد نیاز مراکز درمانی است.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه ماسک در استان کرمانشاه با اولویت مراکز درمانی توزیع می شود، گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده ظرفیت تولید ماسک استان تا پایان فروردین ماه به روزانه ۹۰ هزار عدد می رسد و در صورت مواجه با پیک‌ بیماری آن را به روزانه ۳۰۰ هزار عدد نیز خواهیم‌ رساند.
بر اساس اعلام بازوند از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار عدد ماسک در کرمانشاه تهیه و توزیع شده است.
وی عنوان کرد: در تهیه و توزیع لوازم بهداشتی و شوینده هیچ مشکلی در استان نداریم علاوه بر داروخانه‌ها در فروشگاه ها نیز محصولات را عرضه می کنم.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اقتصاد جمهوری اسلامی ایران به واسطه تحریم های ظالمانه گرفتاری های شدیدی داشت و پس از شیوع کرونا کاملاً متأثر از این بیماری شد.
بازوند با بیان اینکه کرونا حدود ۹۰ درصد حوزه خدمات را مختل کرده است افزود: پیش از شروع این بیماری هر ۷۲۰ پرواز به کرمانشاه انجام می‌شد اما امروز این آمار به کمتر از ۱۲ مورد رسیده است و تنها پروازهای کرمانشاه به تهران تحت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مشاغل کم خطر از ۲۲ فروردین ماه کار خود را آغاز می کنند گفت: به زودی لیست مشاغل کم خطر که می توانند شروع به فعالیت کنند اعلام می‌شود.
بازوند در پاسخ به موضوع مطرح شده از سوی اعضای اتاق اصناف مبنی بر آزادی برخی از زندانیان و احتمال افزایش سرقت در بازار گفت: پس از شروع بیماری کرونا تاکنون ۱۵۰۰ نفر از زندانیان آزاد شده اند اما قطعاً شورای تامین برای فراهم کردن امنیت اصناف و بازاریان تمام تلاش خود را به کار می گیرد
وی در پایان صحبت های خود با تشکر از بازاریان در زمینه مقابله با بیماری کرونا اظهارداشت: از اصناف و بازاریان می‌خواهیم که همچون بحران‌های قبل برای مقابله با کرونا نیز به کمک مردم آیند و با تعطیل کردن محل کسب خود، زمینه ریشه کن کردن این بیماری را فراهم کنند.

برچسب‌ها کرونا هوشنگ بازوند سازمان مدیریت بحران کشور کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا هوشنگ بازوند سازمان مدیریت بحران کشور کرمانشاه کرونا هوشنگ بازوند سازمان مدیریت بحران کشور کرمانشاه استاندار کرمانشاه بیماری کرونا هزار عدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش در تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی برای تشدید سامانه بارشی در روزهای سوم و چهارم اردیبهشت از آماده‌باش کامل مدیریت بحران در این ایام خبر داد.

به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی در روزهای سوم و چهارم اردیبهشت ماه، گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی این سامانه از عصر فردا دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در شهرستان‌های، فیروزکوه، دماوند، شمیرانات، شمال تهران، پردیس و امامزاده داوود هشدار داد و گفت:‌ منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان تهران به ویژه نیمه شمالی و غربی پیش‌بینی شده است، از این رو به همه شهروندان به خصوص ساکنان نیمه شمالی و غربی استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل ها هشدار می‌دهیم که از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخان‌ ها اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در نیمه جنوبی، نواحی غربی و ارتفاعات، از مردم عزیز می‌خواهیم از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.

وی در ادامه بر عدم پرواز با پاراگلایدر و هواپیماهای سبک نیز تاکید کرد و گفت:‌ با توجه به پیش بینی وزش باد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع، مانند برج‌ها و دکل‌ها وجود دارد و در این خصوص ضروری است که متولیان نسبت به استحکام و ایمنی این موارد تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

یزدی مهر به احتمال لغزندگی و کاهش دید جاده‌ها و محدودیت دید به ویژه در گردنه‌های کوهستانی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و کولاک امکان لغزش سنگ از ارتفاعات و ریزش بهمن از قله‌ها وجود دارد، توصیه اکید مدیریت بحران در این خصوص، احتیاط در تردد خودروها به ویژه در مسیرهای کوهستانی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت پاکسازی دهانه پل، ها لایروبی کانال‌ها و آب روها نیز تاکید و اظهارکرد: با صدور هشدار نارنجی مدیریت بحران به حالت آماده باش کامل در آمده این هشدار به تمام دستگاه های اجرایی و امدادی برای کسب آمادگی های لازم ابلاغ شده است.

tags # بارش باران ، تهران سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • هشدار: پیشبینی بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا در تهران
  • آماده باش تهران برای بارش های ۲ روز آینده
  • آماده باش مدیریت بحران در تهران
  • آماده باش در تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • ‏سامانه بارشی تشدید می‌شود
  • سخنگوی یونیفل: احتمال آغاز درگیری روبه‌افزایش است