Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@21:11:50 GMT

زندان‌های انگلیس در هراس شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۲۹۷۴

زندان‌های انگلیس در هراس شیوع کرونا

به گزارش روز سه شنبه شبکه خبری الجزیره، این گروه از زندانیان در انگلیس و ولز در حالی در سلول‌های خود محبوس شده‌اند که برخی از آنها در بندهایی که مخصوص یک نفر ساخته شده است نگهداری می شوند و واقعیت زندگی در قرنطینه افرادی را که پشت میله‌های زندان بسر می برند،  با خطرات «بی‌سابقه‌ای» مواجه کرده است.

کارشناسان هشدار می‌دهند: فاصله گذاری اجتماعی در اماکن پرازدحام غیرممکن است و اجرای اقدامات بهداشتی دشوار است و زندان‌ها را به «ظرف کِشت میکروب» برای این ویروس تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که زندان‌ها به شکل فزاینده‌ای مجبور هستند با نیروهای کمتری فعالیت کنند که این امر حفظ ایمنی زندانیان در خارج از بندهای خود را دشوار می‌کند.

آندرو آلبوت رئیس انجمن ماموران زندان‌های های انگلیس (PGA) به شبکه الجزیره گفت: ما درصد بالاتری از افرادی را داریم که نسبت به جمعیت عمومی جان خود را از دست می‌دهند.

دفتر ممیزی ملی انگلیس ماه گذشته فاش کرد زندانیان در شرایط ناامن و پر ازدحامی نگهداری می‌شوند و بسیاری از آنها مجبورند در سلول‌هایی که مخصوص یک نفر است، نگهداری شوند.

این گزارش نشان داد که زندانیان همچنین به خدمات مورد نیاز دسترسی ندارند. این نگرانی وجود دارد که این وضعیت با توجه به محدودیت‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹ تشدید شود.

آلبوت گفت: اکنون در مقطعی قرار داریم که دولت باید تصمیم بگیرد. ویروس در حال چیره شدن بر زندان‌های ما است اگر جمعیت زندان‌ها را از طریق طرح‌های زودهنگام آزادسازی در این هفته کاهش ندهیم موارد بسیاری خواهیم داشت.

وزارت دادگستری انگلیس اعلام کرده که زنان باردار زندانی که خطری جدی برای جامعه محسوب نمی‌شوند در روزهای آینده از زندان‌های انگلیس و ولز مرخض می‌شوند و تا ۴۰۰۰ زندانی با خطر پایین‌تر نیز با مجوز موقت آزاد می‌شوند.

این اقدام به دنبال درخواست روسای زندان‌ها و سازمان‌های حامی اصلاحات در زندان‌ها و تلاش‌ها برای کنترل شیوع ویروس در زندان‌های انگلیس انجام شده است.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا قاره اروپا لندن انگلستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا قاره اروپا لندن انگلستان کرونا ویروس کرونا قاره اروپا لندن انگلستان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منوچهر رحمانی مدیرعامل انجمن حمایت زندان مرکز شد

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز عصر امروز (۲۶ فروردین) با حضور رئیس سازمان زندان‌ها برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، غلامعلی محمدی در این نشست با اشاره به اقدامات تحولی سازمان زندان‌ها در سال اخیر تأکید کرد: یکی از اقدامات روبه جلوی سازمان زندان‎‌ها در سال گذشته بی‎ شک رشد اقدامات حمایتی به ویژه درباره زندانیان و خانواده آنان بوده است که در گستره کشوری و توسط ۲۳۷ انجمن حمایت زندانیان صورت گرفت.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین با تقدیر از دوره مدیریتی مظفر الوندی در انجمن حمایت زندانیان مرکز خاطرنشان کرد: در دوسال گذشته خوشبختانه شاخص‌ها و آمارها در کمک به خانواده زندانیان، آموزش آنان، اشتغال زندانیان، جلب مشارکت‌های مردمی به نحو شایانی افزایش یافت که این امر مایه مباهات است.

وی همچنین با اشاره به معارفه منوچهر رحمانی به عنوان مدیرعامل جدید انجمن از وی به عنوان فردی صاحب تجربه و آشنا به امور نام برد که می‌تواند منشأ خدمات به زندانیان و خانواده آنان باشد.

در این نشست که با تکریم مظفر الوندی و معارفه منوچهر رحمانی به عنوان مدیرعامل انجمن حمایت زندان مرکز همراه بود، برخی مدیران ستادی سازمان و استان تهران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • جشن گلریزان خیران فریدنی برای آزادی زندانیان
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز منصوب شد
  • منوچهر رحمانی مدیرعامل انجمن حمایت زندان مرکز شد
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟