Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه اکنون وضعیت خوبی از جهت تجهیزات حفاظتی در بیمارستان‌ها داریم، گفت: ۵ هزار نیروی پرستاری جذب شد و تلاش می‌کنیم ۳ هزار نیروی پرستاری دیگر هم جذب کنیم. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مریم حضرتی، معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به روز جهانی سلامت که به عنوان روز حمایت از پرستاران و ماما‌ها نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: چند ماه پیش دبیر کل سازمان بهداشت جهانی نامه‌ای به روسای جمهور کل کشور‌های دنیا ارسال کرد و به دلیل نقش پرستاران در پوشش سلامت کاهش هزینه‌ها، کنترل و درمان بیماری‌ها از آن‌ها خواست سال جاری را به عنوان سال پرستاری و مامایی نام‌گذاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اشاره به نقش پرستاران در افزایش سطح سلامت، پیشگیری از عوارض بیماری‌ها و درمان، خاطرنشان کرد: اکنون موضوع پرستار خانواده، پرستار مدرسه، پرستار توانبخشی و آموزشی نیز مطرح شده است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت در روز جهانی سلامت، افزود: اکنون با جهانی شدن کرونا رو به رو هستیم و بیش از هر زمانی نقش مؤثر پرستاران آشکار شده و این افراد در کنار تیم‌های سلامت با این ویروس مبارزه می‌کنند.

حضرتی با اشاره به قدردانی رهبر انقلاب و مسؤولان نظام از جامعه پرستاری در روز‌های اخیر گفت: معاونت پرستاری در قالب همکاری ببینابخشی با بخش‌های مختلف وزارت بهداشت اقدامات موثری را قبل از اپیدمی کرونا در کشور انجام داد که شامل بازدید‌هایی از بیمارستان‌های استان‌ها و امکانات آن‌ها بود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط روز‌های اخیر اقدامات موثری توسط معاونت درمان صورت گرفت؛ به شکلی که همه ویزیت‌های غیر اورژانسی و اختیاری مردم لغو شد؛ در نتیجه تعدادی از پرستاران این بخش‌ها نیز به موضوع درمان بیماران کرونا پیوستند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه از نیرو‌های بازنشسته پرستاری، دانشجویان سال آخر کارشناسی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید پرستاری برای کمک به درمان و ارائه مشاوره در خصوص کرونا دعوت شد، گفت: ۵ هزار نیروی پرستاری جذب شد و تلاش می‌کنیم ۳ هزار نیروی پرستاری دیگر را جذب کنیم.

حضرتی با اشاره به تأمین وسایل حفاظتی پرستاران در مراکز درمانی، ابراز داشت: خوشبختانه مردم و خیرین نیز برای تأمین این وسایل به میدان آمدند و با نظارت مدیران پرستاری بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها این موضوع مدیریت شده و کمبود احتمالی نیز به سرعت پیگیری می‌شود و اکنون وضعیت خوبی از جهت وسایل و تجهیزات حفاظتی در بیمارستان‌ها داریم.

وی با اشاره به مراکز مراقبت در خانه، یادآور شد: دستورالعملی تهیه شده که امیدواریم تصویب شود تا مردم بتوانند از این مراکز در نگهداری از بیماران کرونایی در منزل کمک گرفته و خدمات دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرستار بیمار سلامت بیماری معاون پرستاری وزیر بهداشت هزار نیروی پرستاری بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم

محمدتقی جهان‌پورگفت: بر اساس برآوردهای سازمان نظام پرستاری در خصوص نیاز نیروی انسانی در بخش پرستاری با کمبود بیش از  ۱۰۰هزار نفری مواجه هستیم. سازمان نظام پرستاری از «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان برنامه و بودجه» تقاضا دارد موضوع کمبود نیروی انسانی پرستاری را در کانون توجه قرار دهند.

وی از اقدامات انجام شده برای جذب نیروی پرستاری گفت: بنا بر اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، ۱۶هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه شده، در حالی که فقط ۸هزار پرستار به منظور ارائه خدمات در نظام سلامت جذب شده‌اند. جذب ۸۰۰۰ پرستار کافی نیست؛ چرا که فقط پاسخگوی بخش کوچکی از  نیازهای گذشته است.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: سازمان نظام پرستاری کشور بر این باور است که ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی همزمان با افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد. ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که از آسیب دیدن مردم ناشی از کمبود نیرو جلوگیری می‌شود  و با توجه به سختی کار پرستاری، نیروی انسانی نیز دچار آسیب نمی‌شود.

جهان‌پور با بیان اینکه نظرات کارشناسی در ارتباط با جذب نیروی انسانی پرستاری حائز اهمیت است، افزود: «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان نظام پرستاری» با همکاری یکدیگر و بررسی نظرات کارشناسان می‌توانند در جهت جذب نیروی انسانی پرستاری گام بردارند. به طور قطع، سازمان نظام پرستاری به دلیل ارتباط با جامعه پرستاری می‌تواند در خصوص استخدام به سازمان‌های مرتبط با جذب نیروی انسانی کمک کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه تامین نیروی پرستاری بسیار مهم است، افزود: تامین نیروی انسانی پرستاری مورد نیاز نظام سلامت کشور نه تنها سبب ارتقای کیفیت خدمات پرستاری می‌شود، بلکه به تحقق حقوق مردم در امر سلامت نیز کمک می‌کند.

وی درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی پرستاری سال ۱۴۰۲ گفت: حدود ۲۵۰۰۰ نفر در آزمون استخدامی  سال ۱۴۰۲ شرکت کردند. مرحله گزینش افرادی که در این آزمون پذیرفته شده بودند تا حدودی انجام شده است. سهم پرستاران از آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲، حدود ۸هزار  نفر است. سازمان نظام پرستاری نسبت به سهم نیروی انسانی از آزمون استخدامی گلایه دارد؛ چرا که تعداد نیروهایی که توسط آزمون استخدامی جذب شدند کافی نیست و فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیازهای گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم