Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضع مقررات منع رفت‌وآمد و بسته شدن رستوران‌ها، کافه‌ها و اماکن اجتماعی در انگلیس برای مهار شیوع ویروس کرونا سبب شده تا جمعیت این کشور برای تامین اقلام خوراکی به فروشگاه‌ها هجوم آورده و موجودی انبارها خالی شود.

نتایج تحقیقات انجام شده در انگلیس نشان می‌دهد یک ماه پیش از وضع مقررات منع رفت‌وآمد، هجوم مردم وحشت‌زده برای خرید و احتکار کالاهای ضروری و مواد خوراکی به دلیل نگرانی از شیوع «ویروس کرونا» نزدیک به ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ میلیارد پوند برای خرده‌فروشان این کشور سود داشته است.

پژوهش موسسه « کانتر وورلدپنل » همچنین نشان می‌دهد، فروش خواربار در انگلیس در ماه مارس (اسفند/فروردین) رکورد زده است. براساس تحقیقات این موسسه، میانگین هزینه زندگی خانواده‌های انگلیسی در چهار هفته منتهی به سوم فروردین، ۶۳ پوند افزایش داشته است.

با این حال کاهش ساعت کار فروشگاه‌ها، اجرای سیاست جیره‌بندی و تاکید بر رعایت فاصله ایمنی در دوهفته گذشته، باعث تشکیل صف‌های طولانی، کم شدن آمار فروش و بروز نگرانی‌ها درباره چگونگی تامین نیاز جامعه شده است.

مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای انگلیس اینک با این معما مواجه‌اند که چگونه می‌توان با رعایت فاصله ایمنی و کاهش ساعت کار به نیاز ۶۰ میلیون جمعیت پاسخ داد.  
یکی از مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری رویترز گفته است: اعداد هم‌خوانی ندارند... یا باید ساعت کار فروشگاه را افزایش یا قوانین فاصله ایمنی را تغییر داد.

وی افزود: ما با دو چالش هم زمان مواجه‌ایم؛ یا باید فروشگاه را تعطیل کرد و به تجارت آنلاین پرداخت، یا ساعت کار فروشگاه را افزایش دهیم که مشتری با رعایت فاصله ایمنی فرصت برای خرید داشته باشد.
او گفت؛ از نظر ریاضی، این یک معادله چهار مجهولی است که ما در تلاش برای حل آن هستیم.

هفته پیش فروشگاه زنجیره‌ای سینزبریز پیشنهاد کرد فقط یک عضو از هر خانواده برای خرید وارد فروشگاه شود تا فاصله ایمنی بین افراد رعایت شود.

برخی فروشگاه‌های دیگر به اجرای قوانین سختگیرانه تر اصرار دارند و معتقدند خریداران را باید به پوشیدن ماسک صورت و  دست‌کش وادار کرد.

با افزایش آمار ابتلا به کرونا در انگلیس، بسیاری از مردم این کشور از ترس کمبود کالاهای ضروری و خوراکی دست به خرید و احتکار زده‌اند.

از نزدیک به دو ماه پیش ژل‌های ضدعفونی کننده و ماسک نایاب شد و به تدریج این معضل به سایر مواد بهداشتی و سپس کالاهای خوراکی در انگلیس سرایت کرد.

چندی پیش اعضای کنسرسیوم خرده‌فروشان انگلیس در نامه‌ای سرگشاده شهروندان این کشور را به آرامش فراخوانده و اطمنیان دادند که مشکلی در زمینه تامین و عرضه کالاهای مختلف وجود ندارد.

با این حال وحشت مردم نه تنها کم نشده بلکه ابتلای جانسون به کرونا و وخامت حال او باعث بروز نگرانی عمومی درباره آینده وضعیت کشور شده است.   

جانسون که پیشتر علائم ابتلا به کرونا را برای بسیاری از مردم خفیف توصیف کرده بود، پس از ابتلا به این ویروس، اینک در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است و برای زنده ماندن می‌جنگند.
2023

برچسب‌ها ویروس کرونا تجارت انگلستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تجارت انگلستان ویروس کرونا تجارت انگلستان فاصله ایمنی ویروس کرونا فروشگاه ها ساعت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از فلسطین الان، سخنگوی جمعیت هلال احمر فلسطین در غزه گفت: تعداد زیادی از افراد سالمند وکودک در نوار غزه بر اثر گرسنگی جان باخته اند.
سخنگوی جمعیت هلال احمر غزه با اشاره به اینکه نوار غزه با یک فاجعه واقعی در مورد امنیت عذایی مواجه است، افزود: ورود کمک‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه به کاهش درد رنج‌های فلسطینی‌ها کمک می‌کند.
وی افزود: کمک‌هایی که در حال حاضر وارد نوار غزه می‌شود، پاسخگوی نیاز‌های ساکنان این منطقه نیست وبرای رفع این نیاز‌ها، باید روزانه هزار کامیون حامل کمک‌های انسانی وارد غزه شود.

دیگر خبرها

  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود