Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به افزایش حمایت‌ها از بخش تولید در استان مرکزی گفت: برنامه‌های اقتصادی حمایت از تولید در استان مرکزی به زودی تدوین و ابلاغ می‌شود. ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

سعید فرخی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به نحوه حمایت از اصناف و واحدهای تولیدی به سبب آسیب‌های وارده ناشی از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: متاسفانه آسیبی که شیوع ویروس کرونا بر جامعه تحمیل کرد در قدم نخست شامل حال بسیاری از اصناف شد، چون برای کنترل تردد، اعمال قرنطینه‌های محدود یا طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی باید به طور حتم برخی از مشاغل بسته می‌شدند که متاسفانه به تبع آسیب دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سوی دولت اقداماتی در رابطه با بعضا امهال پرداخت وام‌ها و پرداخت تامین اجتماعی و بحث‌های مالیاتی و موارد اینچنین ابلاغ شد، اما به نظر ما این اقدامات هنوز کافی نیست و در گام بعدی باید به صورت‌های مختلف این حمایت همچنان انجام شود.

ارائه یک بسته پیشنهادی از سوی استان مرکزی به دولت در راستای حمایت از بخش تولید و اصناف

معاون اقتصادی استاندار مرکزی تصریح کرد: یک بسته پیشنهادی را در بندهای مختلف به معاون اول رئیس جمهور و نهاوندیان(معاون اقتصادی رئیس جمهور) و وزرای مربوطه ارسال کردیم و در آن پیشنهاد داده‌ایم که در رابطه با اعطای برخی از تسهیلات سریع‌تر اقدام و در رابطه با اشتغالی که داشتند و درحال از بین رفتن در بسیاری از موارد است تمهید بیشتری اندیشیده شود.

فرخی بیان کرد: در حوزه حمایت و برگشت به وضعیت فعلی به نظر می‌رسد که باید در نوع و روش فروش هم تغییراتی نظیر فروش به صورت اینترنتی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در مجموع یک بسته حمایتی را دولت اعلام کرده که درحال اجراست و بسته‌ای هم در رابطه با حمایت‌های تسهیلاتی 75 هزار میلیارد تومانی مطرح است که رئیس جمهور اعلام کرده و هنوز در جریان نحوه اجرای آن در استان قرار نداریم اما در صورتی که اجرایی شود بسیار کمک‌کننده است و امیدواریم که با اقدامات دیگر اصناف یک مقدار از شرایط فعلی فاصله بگیرند.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به وضعیت تولید در سال 98 عنوان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری هم در پیام نوروزی فرمودند شعار سال 98 که رونق تولید بود به طور قطع محقق شد، آن هم به واسطه تلاش و کوششی که تمام تولیدکنندگان داشتند و تمهیداتی که دولت در این زمینه برای بهبود فضای کسب و کار داشت.

شاخص‌های استان مرکزی بیانگر تحقق رونق تولید در سال گذشته است/ایجاد حداقل 15000 فرصت شغلی

فرخی افزود: در استان مرکزی هم این شعار محقق شد، شاخص‌های مختلف بیانگر این است که ما توانسته‌ایم به این شعار تحقق ببخشیم، سال گذشته به صورت کاملا رسمی و مستند ایجاد حداقل 15 هزار شغل در استان را داشتیم.

وی تصریح کرد: به لحاظ تولید و میزان تولید در عرصه‌های مختلف از جمله صنعتی، معدنی و کشاورزی شاهد رشد بودیم که شاخص‌های آن به تفکیک مشخص است.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی بیان کرد: به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی روند بسیار خوبی را داشتیم و این نشان می‌دهد که سال گذشته علی‌رغم تمام سختی‌ها و فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه سال خوبی بود هرچند به واسطه پیشی گرفتن نرخ تورم شیرینی این اتفاقات خوب اقتصادی خیلی به ذائقه مردم ننشست اما می‌توان گفت شعار سال خوشبختانه محقق شد.

تحقق رونق تولید در شرایط سخت سبب خودباوری در کشور شده است

فرخی ادامه داد: اکنون به یک خودباوری رسیده‌ایم که در یک شرایط سخت هم می‌توان رونق تولید داشت و به کمیت و کیفیت تولیدات خود افزود.

وی عنوان کرد: اینکه امسال مقام معظم رهبری می‌فرمایند اقدامات گذشته کفایت نمی‌کند یعنی باید یک نگاه و تفکر دیگری به تولید داشته باشیم، بنابراین اگر همین خودباوری را تقویت کنیم و شرایط را بتوانیم محقق کنیم امکان جهش تولید که همان کنده شدن از وضعیت موجود و برداشتن گام بزرگ است وجود دارد.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی افزود: مخاطب شعار «جهش تولید» به طور قطع تنها نظام، حکومت و دولت نیست بلکه مخاطب این شعار همه هستند، نظام و حاکمیت به طور کلی شامل تمام قوا، دولت و همه یک وظیفه اصلی دارند که شاید مهم‌ترین آن رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار است.

تولیدکنندگان نگاه خود به تولید را با تکیه بر دانش موجود تغییر دهند

فرخی تصریح کرد: بخشی از مخاطبان این شعار، تولیدکنندگان هستند و شاید مهم‌ترین عامل باشند و باید نگاه خود به تولید را تغییر دهند و با استفاده از ابزارهای جدید و با تکیه بر دانش موجود در کشور به سمت اقدامات اساسی‌تر به ویژه هم به لحاظ میزان و هم کیفیت تولیدات حرکت کنند.

رادیو تسنیم یزد| ضرورت تحقق جهش تولید در حوزه ماشین آلات و مواد اولیه + صوت

تحقق جهش تولید با میدان دادن به جوانان و رفع مشکلات تولیدکنندگان

"جهش تولید" ابزار قوی برای مقابله با جنگ اقتصادی؛ حرکت در مسیر شعار سال به نظام جمهوری اسلامی اعتبار می‌بخشد

توجه بسیار ویژه به بحث ایجاد بازارهای جدید ضروری است

وی بیان کرد: بنابراین برای تولیدکنندگان توجه هر چه بیشتر به افزایش تغییر جدی در کیفیت تولیدات، تغییر جدی در کاهش هزینه‌های تولید، تغییر جدی در نوع نگاه مدیریتی و توجه بسیار ویژه به بحث ایجاد بازارهای جدید ضروری است هر چند اکنون در رابطه با مسائل صادراتی با محدویت‌هایی مواجه هستیم و نقل و انتقال پول مشکلاتی را به وجود آورده است.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی ادامه داد: اما ان‌شاءالله با رفع این مسائل باید نگاهی به بازارهای جدید داشته باشیم و با افزایش کیفیت و کم کردن هزینه، تولیدکنندگان باید جای خود را حتی در همین بازار 80 میلیونی داخلی هم باز کنند به طوری که در همه تولیدات رقابت‌پذیری را شاهد باشیم.

فرخی عنوان کرد: مصرف‌کنندگان هم به عنوان حامیان تولید باید بیش از پیش به استفاده از کالای ایرانی توجه داشته باشند.

وی افزود: بار اصلی تحقق رونق تولید در سال گذشته را فعالان اقتصادی برعهده داشتند که با رفتار غیورانه خود نشان دادند که تعهد خوبی نسبت به این سرزمین دارند و تلاش آنها ستودنی است.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی تصریح کرد: برای سال 99 هم برنامه‌های مفصلی با همکاری دستگاه‌ای اجرایی استان درحال تدوین است که به زودی آماده و ابلاغ می‌شود.

فرخی خاطرنشان کرد: سال جهش تولید را سال تغییر بزرگ، سال برداشتن گام‌های متفاوت از سال قبل می‌بینیم و به نظر می‌رسد که هدف از انتخاب این نام از سوی مقام معظم رهبری این است که باید از شرایط قبل به طور کامل جدا شویم و با تکیه به خودباوری که هم در سال گذشته و هم سنوات گذشته بوده در راستای میزان و کیفیت، تغییر اساسی در تولید داشته باشیم.

احصاء 35 پروژه دارای قابلیت کمک به تحقق جهش تولید در استان مرکزی تاکنون

وی افزود: بر مبنای ابلاغی که از سازمان برنامه و بودجه انجام شده ستادی در این سازمان تشکیل شد تحت عنوان ستاد جهش تولید که از استان‌ها خواسته شده پروژه‌هایی که می‌تواند منجر به جهش تولید در استان شود را در قالب فرمت خاصی مشخص کنند.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی تصریح کرد: بنابراین با کمک دستگاه‌های اجرایی و بررسی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، 35 عنوان پروژه را که می‌تواند به جهش تولید کمک کند مشخص کردیم، اینها را معرفی می‌کنیم البته تعدادی پروژه هم درحال بررسی است و بعد از مشخص شدن به این تعداد افزوده می‌شوند.

انتهای پیام/712/ ع

R7980/P1494/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون اقتصادی استاندار مرکزی تولید در استان مرکزی رونق تولید جهش تولید سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید فصل دوم «چرخ گردون»، به زودی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  فصل نخست این مجموعه بهمن و اسفند سال گذشته پخش شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ‌تدوین برنامه تحول شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص با رویکرد تحقق شعار سال 
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم
  • تولید فصل دوم «چرخ گردون»، به زودی
  • موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود/ واحد‌های تولیدی با مشکلات تأمین ارز و نقدینگی مواجه اند؛ بانک مرکزی برای این وضعیت تدبیری بیندیشد
  • با سخت گیری های بانک مرکزی، جهش تولید مقدور نخواهد بود
  • رشد اقتصادی و ارتقاء بهره‌وری مهمترین اهداف آذربایجان شرقی در۱۴۰۳
  • جهش تولید با مشارکت مردم
  • اجرای ۱۰۰ برنامه اجتماعی و فرهنگی در استان مرکزی هدفگذاری شد
  • گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای رشد اقتصادی
  • تأمین آب پایدار از اولویت برنامه‌های وزارت نیرو است