Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-30@07:39:35 GMT

چه مجازاتی در انتظار گرانفروشان است؟

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۳۵۹۴

از گذشته‌های دور گرانفروشان همواره مورد غضب مردم و حکومت‌ها بودند و با آن‌ها مقابله می‌شد.

ماده ۲ قانون تعزیرات حکومتی می‌گوید گرانفروشی عبارت است از عرضه کالا یا خدمات به بهای بیش از نرخ‌های تعیین شده توسط مراجع رسمی به طور علی‌الحساب یا قطعی و عدم اجرای مقررات و ضوابط قیمت‌گذاری و انجام هر نوع اقدامات دیگر که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمات برای خریدار شود و از سوی دیگر قانون نظام صنفی در ماده ۵۷ می‌گوید جریمه گران­فروشی، با عنایت به دفعات تکرار در طول هر سال متفاوت خواهد بود که علاوه بر جبران خسارت وارد شده به خریدار، جریمه نقدی معادل مبلغ گرانفروشی اخذ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این در صورت تکرار (اگر کل مبلغ جریمه­‌های نقدی پس از مرتبه سوم تخلف به بیش از ۲ میلیون ریال برسد) پارچه یا تابلو بر سر درب محل کسب با عنوان متخلف صنفی به مدت ۱۰ روز نصب می‌­شود و اگر کل مبلغ جریمه­‌های نقدی پس از مرتبه چهارم تخلف به بیش از ۲۰ میلیون ریال برسد، پارچه یا تابلو بر سر درب محل کسب با عنوان متخلف صنفی نصب و آن واحد به مدت ۳ ماه تعطیل می‌شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تعزیرات قانون تعزیرات قانون گرانفروشان انتظار مجازاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبال ایران ۵۱ هزار دلار جریمه شد/ از سرمربی گرفته تا سه ملی پوش

به گزارش خبرنگار مهر، کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل اتفاقات رخ داده در جام ملت‌های آسیا جرایمی علیه تیم ملی فوتبال ایران در نظر گرفت.

فدراسیون فوتبال ایران به دلیل تأخیر در خروج از رختکن که موجب شد نیمه اول دیدار ایران و قطر با یک دقیقه و ۴۰ ثانیه تأخیر آغاز شود مبلغ یک هزار و ۲۵۰ دلار جریمه شد. ضمن اینکه فدراسیون فوتبال ایران به این دلیل که علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و امیر قلعه نویی از انجام مصاحبه ممانعت کرده بودند مبلغ ۱۰ هزار دلار دیگر هم جریمه شد.

مهدی طارمی به دلیل ممانعت از انجام مصاحبه مبلغ ۱۰ هزار دلار از سوی AFC جریمه شد.

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی به دلیل ممانعت از انجام مصاحبه مبلغ ۱۰ هزار دلار از سوی AFC جریمه شد.

علیرضا جهانبخش به دلیل ممانعت از انجام مصاحبه مبلغ ۱۰ هزار دلار از سوی AFC جریمه شد.

سعید عزت اللهی به دلیل گزارش داور مسابقه مبنی بر انجام تخلفات مبلغ ۵ هزار دلار جریمه شد.

باشگاه سپاهان هم بابت تأخیر در ورود به زمین در دیدار با نیروی هوایی عراق که منجر به تأخیر دو دقیقه‌ای در شروع مسابقه شد، هزار و ۵۰۰ دلار جریمه شد و به‌خاطر پرتاب اشیای دودزا در پایان مسابقه، باید ۱۰ هزار دلار پرداخت کند. سپاهان همچنین به دلیل کوتاهی در انجام تعهدات خود بابت اجرای قوانین امنیتی، به پرداخت ۵ هزار دلار محکوم شد.

کد خبر 6064606

دیگر خبرها

  • فوتبال ایران ۵۱ هزار دلار جریمه شد/ از سرمربی گرفته تا سه ملی پوش
  • جریمه سنگین امیر قلعه نویی و سه ملی پوش دیگر از سوی AFC
  • افزایش مبلغ جرایم رانندگی
  • تشکیل ۹۰۰ میلیون ریال پرونده تخلف صنفی در بوشهر+ عکس
  • مبلغ جرایم رانندگی به طور میانگین ۵ برابر شد
  • پلمب دو کافی‌شاپ در مشهد
  • پلمب دو کافی‌شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد
  • پلمب ۱۵ واحد صنفی به دلیل گران‌فروشی
  • کشف ۵۶۰ تخلف صنفی در طرح‌های نظارتی نوروزی
  • شناسایی ۴ واحد صنفی گرانفروش در تنکابن