Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در پی ایجاد محدودیت تردد کارکنان در این منطقه، تعداد پروازهای ورودی به فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس در عسلویه نسبت به سال پیش ۷۵ درصد کاهش یافته است.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سیدپیروز موسوی در نشست شورای مدیران این سازمان افزود: در بازه زمانی ۲۰ اسفندماه پارسال تا ۱۲ فروردین‌ماه امسال، تعداد پروازهای ورودی به فرودگاه خلیج فارس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد کاهش یافته و ۶۹ پرواز ورودی به منطقه نیز لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیشگیری از ابتلا به کرونا دغدغه اصلی مسئولان و ملت است، گفت: کارکنان صنعت نفت در چارچوب پروتکل‌های تعیین‌شده باید با مشارکت عمومی و توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی به حفظ سلامت روانی جامعه کمک کنند، زیرا در صورت بی‌توجهی به این موضوع و عدم مشارکت عمومی در زمینه رعایت بهداشت فردی، عملیات مقابله با ویروس کرونا با مشکل مواجه خواهد شد.

محدودیت تردد کارکنان در پارس جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس محدودیت حضور کارگران، کنترل‌های بهداشتی و جلوگیری از حضور افراد متفرقه (میهمانان، گردشگران و ...) را از مهم‌ترین اقدام‌های سازمان منطقه ویژه پارس در مدت زمان تعیین شده عنوان کرد و گفت: تا اطلاع بعدی این محدودیت‌ها ادامه خواهد یافت.

موسوی درباره حضور نیروها و کارکنان از استان‌ها و مناطق پرخطر در شرایط حساس کنونی به منطقه اظهار کرد: تصمیم‌هایی اتخاذ و به کارکنان درباره برنامه‌ریزی حضور در محل کار اعلام شد. در این خصوص مقرر شده بنا به صلاحدید مدیریت شرکت‌های منطقه، تا اطلاع ثانوی از حضور کارکنان ساکن در استان‌های با آمار بالای ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری شود و در صورت نیاز مبرم به حضور این دسته از کارکنان، اقدام‌های کنترلی مطابق با دستورعمل اجرایی بهداشت و درمان انجام شود.

فرمانده ارشد مدیریت شرایط اضطراری منطقه ویژه پارس ادامه داد: ایستگاه‌های تب‌سنجی و کنترل ورود و خروج افراد در سطح منطقه (گیت‌های مستقر حراست ارشد) و همچنین ایستگاه‌های ایجادشده توسط مسئولان و گروه‌های مردمی در ورودی شهرهای عسلویه و نخل تقی از دیگر برنامه‌ها به‌منظور پیشگیری از ویروس کرونا در سطح منطقه بوده که خوشبختانه به‌خوبی انجام‌شده است.

راه‌اندازی بیش از ۲۰ تیم واکنش سریع

موسوی با بیان اینکه تشکیل و راه‌اندازی بیش از ۲۰ تیم واکنش سریع در پارس جنوبی از دیگر اقدام‌های سازمان منطقه ویژه پارس و شرکت‌های گاز و پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی در راستای پیشگیری از ویروس کرونا بوده است، افزود: در راستای اجرای مصوبات چهارمین نشست کمیته عالی شرایط اضطرار مقابله با ویروس کرونا در منطقه ویژه پارس، تیم‌های واکنش سریع برای کنترل شیوع بیماری کرونا مطابق با دستورعمل ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل و راه‌اندازی شد. بر همین اساس، دو تیم واکنش سریع (یک تیم برای مناطق عملیاتی پارس یک و پارس کنگان و یک تیم برای منطقه پارس سه) در منطقه ویژه پارس، دو تیم در شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی، دو تیم در شرکت نفت و گاز پارس (یک تیم مستقر در تأسیسات خشکی و یک تیم هم در سکوهای گازی)، یک تیم در شرکت پایانه‌های نفتی ایران (پایانه میعانات گازی پارس جنوبی) تشکیل شده است. در دیگر پتروشیمی‌های مستقر در منطقه نیز تیم‌های جداگانه واکنش سریع راه‌اندازی شد که با تشکیل آنها، تعداد تیم‌های واکنش سریع به بیش از ۲۰ تیم افزایش یافت.

تجهیز ۳۰۰ تخت در سطح منطقه ویژه پارس

وی افزود: مجتمع بندری پارس، فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس و دیگر مبادی جاده‌ای ورودی و خروجی به پارس جنوبی از جمله نقاط لازم برای شناسایی تعیین شده بود که گیت‌های اسکن پزشکی خاص به‌منظور کنترل ورود و خروج مسافران‌ و کارکنان مستقر شدند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس همچنین درباره استقرار تیم قرنطینه گفت: از نخستین روز اعلام بحران و خطر گسترش ویروس کرونا در محیط‌های صنعتی، تیم قرنطینه بهداشت و درمان سازمان منطقه ویژه پارس به‌منظور کنترل مسافران ورودی مبتلا به ویروس کرونا در فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس عسلویه مستقر شد.

موسوی تأکید کرد: با توجه به حجم بالای جابه‌جایی مسافر در فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس عسلویه، دقت نظر و انجام عملیات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود این بیماری به پارس جنوبی از محل این فرودگاه که خود مهم‌ترین دروازه ورودی به پایتخت انرژی کشور است بسیار حیاتی است.

وی افزود: تجهیزات لازم برای مراقبت و درمان کارکنان و ساکنان و مردم عزیز محیط‌های پیرامونی در منطقه فراهم و برای شرایط اضطرار طبق دستور وزیر نفت ٣٠٠ تخت آماده و مستقر شد.

آموزش و هماهنگی تیم‌های ضدعفونی اماکن

موسوی همچنین با اشاره به آموزش و هماهنگی اعضای تیم‌های ضدعفونی اماکن پارس جنوبی گفت: افزون بر عملیات ضدعفونی ساختمان‌های اداری، آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها از سوی تیم‌های آموزش‌دیده، ضدعفونی و شست‌وشوی کمپ‌های مسکونی کارکنان نیز به‌طور روزانه از سوی نیروهای خدمات پشتیبانی انجام می‌شود، ضمن اینکه کارکنان نیز با رعایت بهداشت فردی در جلوگیری از آلودگی محیط‌های اقامتی خود مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به دوره‌های آموزشی برای تیم‌های ضدعفونی افزود: آموزش‌های موردنظر از سوی سرپرست بهداشت اچ‌اس‌یی ارشد منطقه ویژه پارس در قالب دستورعمل‌ها و پروتکل‌های بالادست، تجهیزات عملیاتی و حفاظت فردی مرتبط با فعالیت اجرایی هر تیم نیز از سوی اچ‌اس‌یی ارشد توزیع شده تا هر یک از تیم‌ها در قالب برنامه‌ریزی انجام‌شده اقدام‌های اجرایی را پیاده‌ کنند.

فرمانده مدیریت شرایط اضطراری منطقه ویژه پارس به تهیه و تحویل اقلام بهداشتی و تجهیزات از سوی صنعت نفت به جوامع پیرامونی هم اشاره کرد و افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تهیه اقلام بهداشتی و امکانات مورد نیاز برای پیشگیری از ویروس کرونا در دستور کار صنعت نفت مستقر در پارس جنوبی قرار گرفت که در این راستا تهیه ماسک‌های N95، ماسک سه‌لایه، گان بهداشتی، تب‌سنج، گیت CRP و... در دستور کار قرار گرفت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فرودگاه خلیج فارس فرودگاه بین المللی خلیج فارس سازمان منطقه ویژه پارس ویروس کرونا پارس جنوبی راه اندازی واکنش سریع تیم ها یک تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا

افراد بسیاری همه گیری مرگبار جهانی اخیر به واسطه ویروس کرونا را با همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ مقایسه می‌کنند.

به گزارش عصر ایران، در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی‌کند، اما موارد مشابه را می‌توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می‌کنند.

در سه موج از مارس ۱۹۱۸ تا بهار ۱۹۱۹، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان ۵۰ میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می‌کرد. به نظر می‌رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می‌دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس ۱۹۱۸ در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن‌ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش‌های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده‌ها و محدودیت تجمعات عمومی می‌شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می‌شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش‌هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های صداوسیمای مرکز خلیج فارس در شب قدر
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • ۱۴ فروردین‌ماه؛ دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • سواحل جنوبی استان بوشهر میزبان گردشگران نوروزی + تصویر
  • تأمین امنیت مطلوب در نوروز ۱۴۰۳ / افزایش ۲۳ درصدی پروازهای خارجی
  • اشتغال بوشهری‌ها در پارس‌جنوبی به ۴۲ درصد رسید
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • بیمارستان تخصصی وزارت نفت در استان بوشهر ساخته شود
  • پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی بوشهر