Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@22:00:47 GMT

زالی: تهران یکی از نقاط داغ ابتلا به ویروس کرونا است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۳۷۱۱

زالی: تهران یکی از نقاط داغ ابتلا به ویروس کرونا است

به گزارش جماران، علیرضا زالی روز سه شنبه در حاشیه دویست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران تاکید کرد: کماکان تهران یکی از نقاط داغ ابتلا به ویروس کرونا است.

وی در خصوص جلسه امروز شورای شهر نیز تصریح کرد: جلسه مفیدی بود و دغدغه های اعضا در خصوص کرونا مطرح و به دلیل پیچیدگی‌های بحران کرونا در شهر تهران قرار شد از ظرفیت‌های حمایتی و پشتیبانی شورا برای مهار و مقابله با ویروس کرونا در استان تهران استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی افزود: برای پیگیری پیشنهاداتی که مطرح شد نیاز به جلسات بعدی است که مجموعه ستاد ملی مبارزه با کرونا در تهران این پیشنهادات را اجرایی کند و از ظرفیت مدنی و قانون گذاری شورای شهر تهران استفاده کند.  

به گفته این مقام مسئول، هر گونه مداخله در شهر تهران نیازمند همراهی همه بخش‌های شهری است و این فرصتی است که مطالبات ستاد مبارزه با کرونای تهران با کمک شورای شهر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل حجم ترددهای درون شهری تقریباً هیچ نقطه پاکی نداریم، گفت: با توجه به بالا رفتن مناطق آلوده با همراهی و کمک شهرداری و ردیابی تلفن همراه مبتلایان و افراد فوتی و طراحی برخی از نرم افزارها که بر اساس تراکنش‌های بانکی است، مناطقی که بیشتر در معرض خطر هستند شناسایی شده تا در این مناطق فعالیت‌های بهینه‌تری انجام شود.

زالی تصریح کرد: ۲ قشر بیشتر در شهر تهران تردد دارند؛ قشر فرودستی که به خاطر مشکلات اقتصادی و کسب و کار و گرفتن وام نیازمند حضور در شهر هستند که با استفاده از برنامه جامع حمایتی با واکنشی سریع باید از حضور این افراد پیشگیری کرد و دولت و مجلس باید هر چه سریع‌تر بسته حمایتی خود را به این افراد برسانند و گروه دوم افرادی هستند که بدون ضرورت در شهر حضور دارند که باید تلاش شود با سیاست‌های مدیریتی با حضور این افراد مقابله شود.

وی با اشاره به مبتلایان شهر تهران و نوسانات سینوسی آن گفت: شهر تهران یکی از نقاط داغ کرونا محسوب می‌شود و هر مداخله‌ای باید با اصل راهبردی فاصله گذاری اجتماعی باشد و ما باید برای رفتن از هر فازی به فاز دیگر شتاب زده عمل نکنیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا علیرضا زالی کروناویروس کرونا در تهران بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا بیماری‌های غیرواگیر در کشور افزایش چشمگیر داشته است؟

علیرضا زالی، رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر را در کشور ناشی از سبک غیرصحیح زندگی افراد ذکر کرد که باعث افزایش بروز بیماری‌های غیرواگیر به خصوص سندرم متابولیک می‌شود.

به گفته وی، سندرم متابولیک شالوده بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر است و بر اساس آخرین پیمایش‌های صورت گرفته بخش زیادی از شهروندان تهرانی امروز به درجاتی از سندرم متابولیک (دیابت، فشارخون بالا، چاقی، افزایش وزن، تغذیه نامطلوب، چربی خون بالا) مبتلا هستند.

زالی، انجام فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی منظم را یکی از معتبرترین و بهترین راهکارها برای کاهش عوارض و فاکتورهای خطر در سندروم متابولیک برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نظم، انسجام، استمرار، پیوستگی و ثبات فعالیت‌های فیزیکی را از اصول مهم در این خصوص ذکر کرد و افزود: بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی برای کاهش عوامل خطر هر فرد حداقل باید پنج روز متوالی در هفته به ورزش منظم بپردازد.

وی، انجام فعالیت‌های ورزشی را از ضروریات اجتناب ناپذیر برای ارتقای سلامت به خصوص در افراد مسن عنوان کرد.

به گفته زالی، ورزش باعث افزایش کارآیی فیزیکی و ذهنی افراد می‌شود به ویژه برای دانشجویان گروه علوم پزشکی که دوران طولانی را برای تحصیل طی می‌کنند و ممکن است دچار خستگی ناشی از فعالیت‌های حرفه‌ای شوند.

وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته خاطرنشان کرد: میان بسیاری از بیماری‌های فرسایشی و اضمحلالی جسمی و مغزی با انجام فعالیت‌های ورزشی ارتباط معکوس وجود دارد؛ به تازگی مشخص شده که انجام فعالیت‌های ورزشی منظم در میانسالی احتمال ابتلا به برخی بیماری‌ها نظیر پوکی استخوان، آرتروز پیشرونده، آلزایمر و…، را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • رگبار شدید باران در استان تهران/ افزایش دما در تمام نقاط کشور
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور چیست؟
  • چرا بیماری‌های غیرواگیر در کشور افزایش چشمگیر داشته است؟
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور