Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضائیه گفت: کسانی که در زندان ها هستند، مجرم اند اما حق حیات و سلامت دارند که با کمک وزارت بهداشت و کمک بخش های مختلف تمام اقدامات بهداشتی در زندان ها انجام شده و ما امروز نگرانی در امنیت و سلامت زندان‌ها نداریم.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو مبنی بر وضعیت سلامت زندانیان و ادر ناآرامی‌های اخیر در زندان‌ها گفت: اقدام قوه قضائیه در خصوص اعطای مرخصی و رسیدگی به سلامت زندان‌ها در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، یک الگو در جهان شد و تامین سلامت زندانیان و اعطای مرخصی همچون ایران به یک مطالبه در بخش های مختلف و کشورهای مختلف تبدیل شد و این سوال که چرا آمریکا با داشتن بیشترین تعداد زندانی، همچون ایران اقدام نمی‌کند؟

 

اسماعیلی اظهار داشت: دستگاه قضایی به بیش از 50 درصد زندانیان امنیتی مرخصی اعطا کرد و ما مدعی اعطای مرخصی به صدرصد و تمام زندانیان نیستیم اما هم در عفو و هم در مرخصی، زندانیان امنیتی‌ را نیز مشمول قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: انتقاداتی وارد شد که چرا به برخی از اشخاص این مرخصی و عفو اعطا نشد که باید گفت تصمیم ما در این موضوع فردی نبود و برای این کار شاخص و معیار تعیین کردیم و هروز فردی تصمیم نگرفتیم.

 

اسماعیلی گفت: هر کدام از افراد که منطبق بر معیار های تعیینی بودند مشمول عفو و مرخصی شدند در این میان برخی از زندانیان منطبق نبودند که مشمول استفاده نشدند؛ لذا انتقادات مطرح شده را وارد نمی‌دانیم زیرا درست عمل کردیم و همچنین برای دیگر کشورها، الگو بودیم  و از همه مهم‌تر هم زندانیان، هم خانواده زندانیان و هم مجامع و نخبگان با سلایق مختلف از این اقدام قوه قضاییه تقدیر کردند و ما قطعا این مسیر را ان‌شاالله ادامه خواهیم داد.

 

اسماعیلی تاکید کرد: امنیت و هم سلامت در زندان ها برقرار است. کسانی که در زندان ها هستند، مجرم اند اما حق حیات،سلامت و بهداشت عمومی دارند که با کمک وزارت بهداشت و کمک بخش های مختلف تمام اقدامات بهداشتی در زندان ها انجام شده و ما امروز نگرانی در امنیت و سلامت زندان‌ها نداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضائیه زندانیان کرونا در ایران سلامت زندان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد

زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری و حوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار میله‌های زندان شده‌اند.

علی اکبری در خصوص انگیزه این کار خود به خبرنگاران گفت: زندانیان جرایم غیرعمد کسانی هستند که به دلیل مشکلات مالی در زندان به سرمی برند و نیازمند کمک های ما برای بازگشت به آغوش خانواده های خود هستند.

وی افزود: نشان طلای خود را که در رقابت های جهانی کره جنوبی کسب کرده بودم به منظور کمک به آزادی این زندانیان به ستاد دیه شهرستان اهدا کردم تا مردم برای کمک بیشتر به این افراد نیازمند ترغیب شوند.

به گزارش ایرنا، کسب نشان برنز وزن منفی ۸۱ کیلوگرم در مسابقات جهانی کوراش در سال ۲۰۱۵، نشان طلای کوراش در مسابقات آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ و کسب عنوان بهترین کوراش‌کار در سال ۲۰۱۸ برخی از افتخارات ورزشی «الیاس علی اکبری» است.

 تعداد زندانیان خراسان شمالی حدود ۲ هزار نفر است که در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • بیش از ۶۰۰ مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
  • جشن گلریزان خیران فریدنی برای آزادی زندانیان
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند
  • مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز منصوب شد
  • منوچهر رحمانی مدیرعامل انجمن حمایت زندان مرکز شد
  • کار و مهارت‌آموزی ۲ هزار زندانی در زندان‌های خوزستان