Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه با ۴۹۱ مقاله در چهار سال اخیر در موضوع تولید مقالات پیشروترین دانشگاه کشور است.

بابک نگاهداری در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پیشروترین دانشگاه کشور در تولید مقالات است، اظهار کرد: این دانشگاه در چهار سال اخیر ۴۹۱ مقاله تولید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی همواره در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده است و به‌تازگی در مسیر تبدیل شدن به کارگزار اصلی بیانیه گام دوم انقلاب، گام‌های موثری برداشته و این موضوع به‌راحتی با دنبال کردن منویات رهبر انقلاب و بروندادهای علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهود است.

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: با توجه به تعیین سیاست‌های کلی نظام اسلامی از سوی مقام معظم رهبری در قالب نامگذاری سال‌های اخیر پیرامون موضوع‌های تولید، دانشگاه آزاد اسلامی پیشروترین دانشگاه کشور در این زمینه بوده است.

نگاهداری ادامه داد: طبق اطلاعات پایگاه استنادی جهان اسلام ISC در چهار سال اخیر، دانشگاه آزاد اسلامی با ۴۹۱ عنوان مقاله در زمینه تولید مقام اول را بین دانشگاه‌های کشور دارد؛ دانشگاه تهران با ۲۲۶ مستند علمی، دانشگاه فردوسی مشهد با ۱۷۵ مستند علمی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با ۱۵۱ مستند علمی و دانشگاه تربیت مدرس با ۱۱۳ مستند علمی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد مستندات علمی کشور در باب تولید، در سال‌های اخیر کاهش یافته است؛ به‌طوری که تعداد آن‌ها از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ به ترتیب برابر ۷۷۶، ۸۰۵، ۶۸۶، و ۳۲۸ بوده است، به همین دلیل، شایسته است در سال جهش تولید اساتید و محققان اهتمام جدی در ارتقای تولیدات علمی و کیفی خود در باب چالش‌ها و راهکارهای جهش تولید داشته باشند.

انتهای پیام/۴۱۱۸/

منبع: آنا

کلیدواژه: پژوهش مقاله تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی مستند علمی سال اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمدرضا ولیلو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی از امضای توافق‌نامه تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی آذربایجان غربی  در حوزه محیط‌زیست خبر داد و اظهار کرد:‌ این توافق‌نامه که به امضای رؤسای دانشگاه‌های استان، رئیس پارک علم و فناوری و مدیرکل محیط‌زیست استان رسید گام مهمی در انجام فعالیت‌های علمی پژوهشی در حوزه محیط‌زیست است.

وی هدف از تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی – پژوهشی استان آذربایجان غربی را استفاده بیش‌تر از ظرفیت دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع چالش‌های زیست‌محیطی کشور برشمرد و افزود: مراکز علمی-پژوهشی می‌توانند در دستیابی به توسعه پایدار و زیست‌بوم مناسب و ارزش‌آفرینی در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی در بخش‌های جامعه و صنعت نقش مهمی را ایفا کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی کمک به وظیفه نظارتی سازمان حفاظت محیط‌زیست و ارتقای جایگاه مرجعیت علمی دانشگاه‌های استان و به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در سطح استانی، ملی و منطقه‌ای در زمینه محیط‌زیست را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه بیان کرد.

ولیلو عنوان کرد: این توافق‌نامه همچنین گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی در انجام پژوهش‌های کاربردی با هدف حل مشکلات زیست‌محیطی استان در حوزه‌های مختلف مدیریت و کنترل آلودگی آب، هوا، خاک و پسماند، بومی‌سازی ساخت تجهیزات سنجش و پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در بیش از یک سال گذشته با انعقاد قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های مختلف ارتباط با جامعه، در زمینه حل مشکلات و مسائل استان و صنایع فعالیت‌ها و پژوهش‌های بسیاری انجام داده است.

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • زلفی گل: دانشگاه هیچ کسی را بیخود اخراج نمی‌کند
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • پذیرش ۲۸۳ مقاله در اولین کنفرانس ملی مهارت
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد