Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیوید کلارک، وزیر بهداشت نیوزیلند، روز سه‌شنبه با رفتن به ساحل به همراه خانواده، قوانین قرنطینه را نقض کرد. وی از این اقدام خود ابراز تاسف کرد.

او اعلام کرد پس از حضور به همراه خانواده در ساحلی که ۲۰ کیلومتر با محل سکونت وی فاصله داشت، در حالی که با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا از دو هفته پیش در سراسر این کشور قرنطینه اعلام شده است، استعفای خود را به نخست وزیر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت نیوزیلند اعتراف کرد که قوانین قرنطینه را نقض کرده است. کلارک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در زمانی که ما از مردم نیوزیلند می‌خواهیم از خود گذشتگی کنند من به تعهدات خود پایبند نبودم. من احمق بودم و درک می‌کنم که مردم از من چه انتظاری دارند.

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند، اعلام کرد: اگر شرایط عادی بود کلارک برکنار می‌شد. اما وی تنها تصمیم گرفت کلارک را از نقش معاون امور مالی برکنار کند و رتبه وی را در میان اعضای کابینه تنزل دهد.

او گفت: کاری که وی انجام داد اشتباه بود و هیچ بهانه‌ای در این زمینه وجود ندارد. اما در شرایط کنونی اولویت من مبارزه جمعی با کووید-۱۹ است. ما نمی‌توانیم اجازه بی‌ثباتی در حوزه سلامت یا سیاست‌های خود را بدهیم. به همین دلیل و تنها به همین دلیل دکتر کلارک در سمت خود باقی می‌ماند.

روز یکشنبه کاترین کالدروود، رئیس خدمات بهداشتی اسکاتلند، هم به دلیل نقض توصیه‌های خود برای ماندن در خانه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا استعفا داد. وی اعتراف کرد دو بار به خانه دوم خود سر زده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزیر بهداشت خانواده ویروس معاون سلامت اسکاتلند خانواده معاون وزیر بهداشت ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: برای سکوهای اینترنتی تحویل دارو کد رهگیری صادر می‌شود

بهرام عین الهی افزود: از آنجایی که مردم انتظار دارند خدمات را بصورت غیرحضوری دریافت کنند، برای اینکه داروها را درب منزل و به روز تحویل بگیرند سکوهای اینترنتی ایجاد شد.

وی ادامه داد: در واقع سکوهای اینترنتی از چگونگی دارو خبر دار نمی شوند کد رهگیری به آن‌ها داده می شود دارو را در داروخانه دریافت می کنند و در اختیار بیمار قرار می دهند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: البته بیماران در این زمینه مختار بوده و می توانند دارو را نیز بصورت حضوری از داروخانه تحویل بگیرند.

عین اللهی گفت: این کار بصورت آزمایشی در برخی مناطق انجام می شود و در صورت رضایتمندی سراسری خواهد بود.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه درمان کودکان زیر هفت سال بصورت رایگان در مراکز درمانی دولتی کار بنیادی بوده که در هیئت دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است، گفت: مردم در صورت مشاهده تخلف و پذیرفته نشدن کودکان به سامانه ۱۹۰ زنگ بزنند چرا که همه موظف به اجرا هستند بچه ها اگر خوب درمان شوند تا ۷۰ سال عمر می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • وزیر بهداشت: برای سکوهای اینترنتی تحویل دارو کد رهگیری صادر می‌شود
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت