Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@00:05:24 GMT

درگذشت بازیگر قدیمی در سن 85 سالگی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۳۸۸۵

جیمز دروری بازیگری که بیشتر از همه به خاطر نقش‌آفرینی در سریال وسترن قدیمی «ویرجینیایی» شناخته می‌شد، دوشنبه در ۸۵ سالگی به دلایل طبیعی از دنیا رفت.

اخبار چهره ها - دستیار او کرن لیندزی خبر را در پستی در فیس‌بوک اعلام کرد و گفت: «خیلی دلمان برای او تنگ خواهد شد. کلماتی برای توصیف کردنش ندارم. مراسم یادبود او بعداً اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دروری هجدهم آوریل ۱۹۳۴ در نیویورک سیتی به دنیا آمد. خانواده او در دوران کودکی وی چند سفر به مزرعه خانوادگی در اورگان داشت و آنجا بود که او عاشق اسب و زندگی در طبیعت شد.

وی نخستین بار در هشت سالگی روی صحنه تئاتر حاضر شد و در یک نمایش کودکان مخصوص کریسمس نقش شاه هرود را بازی کرد. او نخستین تجربه حرفه‌ای بازیگری خود را در ۱۲ سالگی با نمایش «زندگی با پدر» داشت.

دروری در دانشگاه نیویورک به عنوان بازیگر تعلیم دید و ۱۲ بار در نمایشنامه‌های شکسپیر نقش‌آفرینی کرد. او در سال ۱۹۵۴ به هالیوود رفت و در پروژه‌هایی از جمله «سیاره ممنوعه»، «تله ظریف» و «پولیانیا» حضور داشت. پیش از به دست آوردن نقش «ویرجینیایی» در سال ۱۹۶۲ او به عنوان ستاره مهمان در پروژه‌هایی از جمله «شاین» و «آلفرد هیچکاک تقدیم می‌کند» حضور پیدا کرد.

شخصیت ساکت دروری که همیشه کلاه سیاه کابویی به سر داشت، هرگز با نام دیگری غیر از «ویرجینیایی» صدا نمی‌شد. او نقش مرد سفت‌وسخت قانون را در مرزعه خیالی شایلو در سال‌های پایانی قرن نوزدهم در منطقه وایومینگ ایفا می‌کرد. در بسیاری از ۲۴۹ اپیزود این سریال که طی ۹ فصل تا سال ۱۹۷۱ روی آنتن رفت، شخصیت او با خلافکارها و سارقان مبارزه می‌کرد. هر اپیزود از این مجموعه ۹۰ دقیقه بود.

دروری در بیوگرافی خود که روی وبسایت رسمی‌اش قرار دارد می‌گوید: «بعضی مواقع در یک روز پنج اپیزود از سریال را فیلمبرداری می‌کردیم. از هر ست به ست بعدی را با اسب می‌رفتم تا دو خط دیالوگ اینجا بگویم و سه خط دیگر آنجا و بعد در ست بعدی ۱۰ صفحه فیلمنامه را اجرا کنم.»

او در سال‌های اخیر به بخش‌های مختلف کشور سفر می‌کرد تا در رخدادها، فستیوال‌ها و مراسم‌های وسترن شرکت کند و درباره کابوی‌ها و فرهنگ گذشته حرف بزند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وسترن تئاتر بازیگر بازیگر قدیمی بازیگر آمریکایی فیلم وسترن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سالگی جنگ داخلی سودان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از ابیجان، ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ صدای تیراندازی و دود ناشی از انفجار در خارطوم پایتخت سودان، بعد از چند هفته تنش میان دو ژنرال قدرتمند کشور، از شروع یک درگیری ویرانگر و فرسایشی خبر داد.
درگیری میان نیرو‌های واکنش سریع ژنرال حمیدتی و نیرو‌های ژنرال عبدالبرهان فرمانده ارتش در این روز آغاز شد یک سال بعد در غیاب اراده بین المللی، نتیجه‌ای جز ویرانی و بدبختی برای سودان حاصل نشده است و نخست وزیر سابق سودان، عبدالله حمدوک، خطاب به طرفین خصومت، از آنها می‌خواهد به درگیری‌ها پایان دهند.
به گزارش سازمان ملل حدود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ۲۵ میلیونی سودان آواره شده اند و کشور در آستانه قحطی قرار دارد. کریستین لیندمایر، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی، درباره بحران انسانی هشدار می‌دهد. وی گفت: در زمانه‌ای که جهان با بحران‌های متعدد روبروست، کمک به سودان به حداقل رسیده و تنها ۱۷ درصد کمک تصویب شده سازمان بهداشت جهانی به این کشور، تامین مالی شده است. 
برنامه جهانی غذا نیز از به زانو درآمدن مردم سودان می‌گوید. بنا بر اعلام سازمان ملل متحد، دستکم ۵ میلیون سودانی در ماه‌های آینده دچار بحران غذایی فاجعه بار می‌شوند. تد شعبان معاون مدیر کل یونیسف نیز از این وضعیت گلایه می‌کند. وی گفت: از جنگ سودان صحبتی نمی‌شود، سودان فراموش شده است. ۲۰ سال قبل در جریان جنگ دارفور، اینگونه نبود. اما الان فقط شاهد سکوت هستیم. 
یک سال بعد از شروع جنگ داخلی، هیچ تماس امیدبخشی میان ژنرال عبدالبرهان و ژنرال حمیدتی برقرار نیست و سودان همچنان رنج می‌برد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
۱. عبدالله حمدوک، نخست وزیر سابق سودان
۲. کریستین لیندمایر، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی
۳. تد شعبان، معاون مدیر کل یونیسف

دیگر خبرها

  • چهره واقعی بازیگر «پایتخت» در ۵۰ سالگی/ عکس
  • بازیگر سریال «ترش و شیرین» ۱۸ سال پیش چه شکلی بود؟ / عکس
  • حمایت بازیگران «جیغ» از بازیگر اخراجی برای اعتراض به اسراییل
  • بازیگر جومونگ در جلسه فیلمنامه‌خوانی سریال جدیدش/ عکس
  • نوجوان نخبه روشندل اردبیلی، مبلغ قرآن کریم در جهان اسلام
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • لحظه تلخ و دردناک از پایان زندگی یک زن تُرک
  • لوزه‌های بزرگ را به حال خود رها نکنید
  • جشن تولد سیامک با شیطنت تراکتوری‌ها (عکس)
  • همه چیز درباره فصل سوم سریال «سرزمین مادری»؛ زمان پخش و بازیگران جدید