Web Analytics Made Easy - Statcounter

گلرخ گفت: براساس آخرین نقشه های هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی تا چهارشنبه شب در استان تداوم دارد و با کاهش 10 تا 14 درجه ای دما، نسبت به سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی استان هشدار داده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا گلرخ، دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: براساس آخرین نقشه های هواشناسی سامانه جدیدی بارشی که از صبح امروز، سه شنبه وارد خراسان شمالی شده است تا چهارشنبه شب در استان تداوم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بارشها به صورت پراکنده در استان جریان دارد و رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و تگرگ پیش بینی شده است، گفت: براین اساس احتمال سیلاب و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نخواهد بود.

گلرخ اضافه کرد: از عصر سه شنبه تا صبح پنج شنبه در اکثر نقاط استان کاهش دمایی بین 10 تا 14 درجه سانتی گراد پیش بینی شده که با وجود تداوم سرمازدگی در دو شب پشت سرهم، سرمازدگی کشاورزی اعلام شده است.

این کارشناس مسئول یادآور شد: در بحث توصیه های هواشناسی کاربردی در بخش کشاورزی عدم کودپاشی در زمان بارش، ممانعت از ورود روان اب و سیلاب به مزارع، استفاده از پوشش پلاستیکی در مزارع آسیب پذیر در مقابله با تگرگ و سرما مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در توصیه های بخش باغبانی عدم انجام کود و محلول پاشی در زمان بارش باران به ویژه در باغات انگور، استفاده از لوازم گرما زا در باغات با ایجاد دود و گرم کردن سطح افقی باغات را داشته باشند.

وی گفت: در بحث دامداری و زنبورداری و پرورش ماهی باتوجه به پیش بینی بارش عدم چرای دام در ارتفاعات، مسیل ها و حاشیه رودخانه ها، پایین آوردن سریع دام ها از کوهپایه ها به نقاط امن، عدم استقرار کندوهای عسل درارتفاعات، عایق بندی کندوها، ترمیم محل نگه داری دام و طیور و جلوگیری از ورود شاخ و برگ و خاشاک و روان اب آلوده به داخل استخر های ماهی در نظر گرفته شود.

گلرخ با عنوان اینکه باتوجه به شیوع کرونا در کشور و تاکیدات وزرات بهداشت از  سفرهای غیرضروری خودداری شود، گفت: در صورت سفرهای اضطراری همراه داشتن تجهیزات، اطمینان از سالم بودن خودرو، روشن کردن چراغ های خودرو، اطلاع از وضعیت جاده ها با شماره 141 اداره راهداری استان مدنظر قرار گیرد.

این کارشناس مسئول گفت: باتوجه به وزش باد شدید در برخی از ساعات از استحکامات دودکش بخاری ها اطمینان داشته باشند.

انتهای پیام/ 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان

هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران هشدار داد.   به گزارش ایرنا؛ هواشناسی روز یکشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از عصر دوشنبه تا اواخر وقت روز سه‌شنبه هفته جاری اعلام و پیش بینی کرد که آسمان مازندران در طی این مدت با بارش باران، وزش باد به نسبت شدید، احتمال وقوع رعد و برق و در مناطق کوهستانی با بیش ۲ هزار و ۵۰۰ متر ارتفاع با بارش برف همراه خواهد بود که البته بارش ها در مناطق کوهستانی محسوس‌تر است.   هواشناسی منطقه اثر این سامانه را شامگاه دوشنبه در ارتفاعات و در روز سه‌شنبه نیز در مناطق مناطق مختلف استان اعلام کرد و نسبت به لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، ختلال در تردد محورهای کوهستانی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی و احتمال خسارت به پوشش خزانه برنج در طی این مدت هشدار داد.   هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی خود به شهروندان توصیه کرد که علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و خودداری از فعالیت ها کوهنوردی و جرای دام در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، از استقرار یافتن در مناطق مرتفع و اتراق و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها در طی این مدت خودداری کنند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سامانه بارشی در راه کشور / کدام استان ها بیشترین بارش را دارند؟ (فیلم) مردم استان تهران ۴ روز آینده از توقف در حاشیه رودها خودداری کنند پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • تداوم بارش‌ها تا چهارشنبه در ارتفاعات استان
  • ادامه بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در کردستان
  • هشدار هواشناسی در خراسان شمالی/ باران در راه است
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان همدان
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • این بخاری ها چطور ناجی باغ پسته می شوند؟ | از بخاری های باغی چه می‌ دانید؟
  • خسارت سرمای دیررس بهاره به محصولات زراعی اهر