Web Analytics Made Easy - Statcounter

جان بابایی گفت: ۵۰ درصد تخت های ما در حال حاضر خالی است و با توجه به اینکه احتمال پیک کرونا وجود دارد ۱۵۰۰ تخت جدید ICU برای استفاده احتمالی در پیک کرونا راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «قاسم جان بابایی» در نشست خبری با خبرنگاران که امروز (سه شنبه ۱۹ فروردین) به صورت مجازی برگزار شد، گفت: امروز در شرایط خوبی هستیم و به خاطر اینکه مردم در حال رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستند، ۵۰ درصد تخت های بیمارستانی که برای کرونا اختصاص یافته بود، هم اکنون خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

، و در ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز مصوبه ای داریم که در صورت لزوم از امکانات بخش خصوصی برای درمان بیماری استفاده کنیم و با توجه به اینکه احتمال پیک کرونا وجود دارد ۱۵۰۰ تخت جدید ICU برای استفاده احتمالی در پیک کرونا راه اندازی می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: به سمت همار بیماری در حرکت هستیم، اما در صورت اشتباه این بیماری دوباره امکان اپیدمی شدن را دارد. و هم اکنون شهرهای شمالی شرایط آرامتری را دارندو در حال حاضر مراجعه برای بستری کمتر شده است ولی هنوز در بیمارستانها بیمار مبتلا به کرونا داریم.

 

وی با تاکید بر اینکه کرونا باعث شده تا شاهد یک بحران اقتصادی بزرگ در دنیا باشیم، گفت: هیچگونه مستندی در خصوص ورشکستگی بیمارستانهای خصوصی وجود ندارد.

 

جان بابایی خاطر نشان کرد: در نظر داریم تا در استانها ۳ تا ۴ بیمارستان را برای بیماران کرونا اختصاص دهیم و بقیه برای ارائه سایر خدمات به مردم فعال شوند و در حال حاضر فقط نیروی ICU کم داریم که سعی ما بر این است تا از محل ۵۰ درصد مصوبه سال قبل جذب نیرو داشته باشیم.

 

وی افزود: تاکنون روش هایی مانند تزریق خون، تعویض پلاسما و مصرف داروهای کورتون برای بیماران کرونابه صورت مطالعاتی و در حد ۲۰ نفر صورت گرفته است و هنوز مطالعات آنها تمام نشده است و در حال حاضر درمان استانداردی برای کرونا در کشور وجود ندارد.

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا حال حاضر پیک کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌ فرماندار جیرفت به کشاورزان و عشایر در پی وقوع سیلاب احتمالی

فرماندار جیرفت با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی برای سیلاب احتمالی در جنوب استان، جزییات اقدامات را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری، احمد بلندنظر با اشاره به اینکه مرخصی تمام مدیران ادارات در پی هشدار هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های سیل‌آسا در جنوب استان کرمان، لغو شده است، اظهار کرد: کوهنوردان تا پایان هفته به سمت کوه‌ها نروند.

وی به روستاییان و عشایر توصیه کرد: کشاورزان با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها، محصولات خود را برداشت کنند و عشایر دام‌ها را در مسیر رودخانه‌ها و سیلاب‌ها نبرند و پناهگاهی برای حفظ دام‌های خود داشته باشند.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه همراهی مردم و مسئولان می‌تواند منفعت باران را برای مردم به‌دنبال داشته باشد، ادامه داد: به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها آماده‌باش داده‌ایم تا در صورت نیاز برای خاک‌ریزی اطراف روستاها اقدام کنند.

وی با تشکر از بخش خصوصی که دارای ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری هستند، تصریح کرد: ضرورت دارد امکانات مربوطه با هماهنگی فرمانداری‌ها در مسیر جاده‌های مواصلاتی حضور پیدا کنند تا در صورت نیاز برای بازگشایی مسیر اقدام کنند.

بلندنظر خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش ۸۰ میلیمتری باران در جنوب استان، از شهروندان خواهشمندیم مراقبت کنند تا مشکلی برای خود و محصولات و خانواده پیش نیاید.

کد خبر 744999

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم
  • مدیریت بحران آبفای یزد در آماده باش کامل
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل است
  • توصیه‌ فرماندار جیرفت به کشاورزان و عشایر در پی وقوع سیلاب احتمالی
  • خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی بارندگی به زیرساخت‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • خطر تعطیلی مرکز دیالیز بیمارستان شهدای آبیک+ فیلم
  • راهداری استان بوشهر در حالت آماده‎باش قرار رفت
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری