Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمال بعدازظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره میراث فرهنگی سمنان ضمن بیان اینکه پروژه‌های جهش تولید با محوریت توسعه گردشگری تدوین شد، اظهار داشت: با توجه به شعار سال جدید پروژه‌های راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی و سفره‌خانه‌های سنتی که تأثیر بسزایی در رونق اقتصاد استان دارد در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه این پروژه‌ها بااعتباری بالغ‌بر ۹۱ میلیارد ریال انجام شدند، افزود: برای به بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۷۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه با افتتاح این پروژه‌ها ۹۲ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می‌شود، تأکید کرد: اقامتگاه‌های بوم گردی و سفره‌خانه‌های سنتی باهدف ایجاد اشتغال، توزیع عادلانه درآمد، پویایی اقتصاد ایجاد می‌شوند.

جمال با اشاره به اهمیت اقامتگاه‌های بوم گردی در رشد گردشگری یک منطقه بیان کرد: ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی نقطه عطفی در صنعت رو به رشد گردشگری استان سمنان محسوب می‌شود.

کد خبر 4894708

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی جمال میراث فرهنگی سمنان بوم گردی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر فاصله گذاری اجتماعی ایلام گرگان شهرکرد طرح غربالگری بیرجند بارش باران روز طبیعت ماسک طبی ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید غفوری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: در شرکت عمران شهرهای جدید و کلیه شهرهای جدید تابعه، مطابق با دستور وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهوری باید مساکن مهر باقیمانده به ویژه پروژه‌هایی که در گذشته مشکل معارض نداشتند را تا قبل از پایان سال ۱۴۰۳، به اتمام برسانیم.

وی افزود: حدود ۳۲ هزار واحد از مسکن مهر باقیمانده کشور مربوط به شهرهای جدید است که عمده این مسکن‌ها یعنی ۱۳۸۰۰ واحد مربوط به شهر جدید پردیس است که علت آن هم شرایط خاص توپوگرافی و زمان کلید خوردن پروژه است. ما همت را بر این گذاشتیم پروژه‌ها را در سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانیم.

رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه خاطر نشان کرد: بعضی از پیمانکاران به ویژه در فازهای ۸ و ۱۱ از همین روزهای ابتدایی پای کار هستند اما برخی کم‌کار هستند که با توجه به تذکرات قبلی، همچنان فعال نشدند. ما اخطارهای لازم را صادر کردیم و هفته آینده مجدداً از این پروژه‌ها بازدید خواهیم کرد. همین‌طور در سایر شهرها بازدیدهایمان ادامه خواهد یافت.

غفوری افزود: در پردیس شاهد شتاب کارها هستیم و در آستانه اتمام پروژه‌ها قرار داریم و به همین دلیل در ابتدای سال از تیم اجرایی شرکت عمران پردیس انتظار داریم پروژه‌های باقیمانده به ویژه آن دسته از پروژه‌هایی که معارض نداشتند را تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانند و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز باید همت کنند و به ویژه دستگاه‌های مرتبط با وزارت نیرو و وزارت نفت، پابه‌پای افتتاح‌ها و تحویل واحدها باشند تا ما بتوانیم این پروژه ملی و پروژه‌ای که برای مردم است را تحویل دهیم.

غفوری در خصوص تأمین مالی پروژه نیز گفت: از نظر تأمین منابع مالی، با همتی که وزیر راه و شهرسازی در این موضوع داشتند و منابع خوبی که از صندوق ملی مسکن در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته، ما تقریباً مشکل خاصی را در بخش مالی نخواهیم داشت. بر این امر واقف هستیم که از آورده متقاضی و تسهیلات بانکی به ویژه در پردیس هیچ منابعی نداریم چرا که به اتمام رسیده و مطابق همین موضوع، ما منابع مالی مورد نیاز را از صندوق ملی مسکن تأمین خواهیم کرد.

کد خبر 6062794

دیگر خبرها

  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • خدمات رسانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی خراسان رضوی در ایام نوروز
  • میزبانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم‌گردی خراسان رضوی از گردشگران
  • اقامتگاه‌های بوم‌گردی محلی برای ارائه فرهنگ اصیل میزبانی به گردشگران
  • پایگاه امداد و نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • پایگاه امداد نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • تکمیل ظرفیت واحد‌های بوم‌گردی مازندران تا ۲۴ فروردین
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است
  • شکوفایی اقتصاد روستاهای خدابنده با ایجاد خانه های بوم گردی
  • موانع سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان باید حذف شود