Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل باشگاه گل‌گهر سیرجان گفت: اگر بخواهیم لیگ نوزدهم را فشرده تمام کنیم، لیگ بعد هم فشرده برگزار می‌شود و به این ترتیب دو لیگ را از دست می‌دهیم.

محمد جواهری در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص اقدامات باشگاه گل گهر در سال جدید اظهار داشت: به خاطر موضوع کرونا همه چیز تحت الشعاع قرار گرفته و لیگ برتر فوتبال هم تعطیل شده، با این حال در این بازه زمانی چون فصل‌کاشت چمن بود سعی کردیم روی زیرساخت‌های خودمان وقت بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر کاشت چمن مجموعه ورزشی شهید سلیمانی با همکاری دکتر کافی که از اساتید برجسته کشور در بحث کاشت چمن است دقیقا روز اول فروردین 99شروع شد و بعد از چند روز به پایان رسید. در کنار آن یکی دو چمن تمرینی دیگر را هم در دست تهیه داریم که در ماه فروردین برای آماده کردن زیر ساخت ها آنها را انجام می دهیم.

سالنی کامل‌تر از پک داریم

جواهری ادامه داد: در ابتدای امسال اسکوربورد استادیوم شهیدسلیمانی خریداری و نصب شد، چمن آن زیر کشت است و چهار ماه دیگر قابلیت بهره برداری دارد که یکی از بهترین چمن های کشت شده در ایران است. ضمن اینکه در حال افزایش گنجایش ظرفیت ورزشگاه هستیم تا آن را به ۶ هزار نفر برسانیم. سکوهای این ورزشگاه تا یک ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شوند. سعی کردید در کنار استادیوم امام‌علی که آماده برگزاری بازی‌های لیگ برتر است استادیوم شهید سلیمانی را هم با همان استانداردهای سازمان لیگ آماده کنیم و این شهر طی ماه‌های آینده یک استادیوم دیگر را هم برای برگزاری بازی‌های لیگ برتر خواهد داشت.

مدیرعامل باشگاه گل‌گهر در توضیح دیگر اقدامات این باشگاه تصریح کرد: قبل از شروع ایام تعطیلات نوروز یک سالن بدنسازی که تمام تجهیزات آن با یک برند مشهور ایتالیایی فراهم شده را افتتاح کردیم. این سالن جز سالن‌های خیلی خوب کشور ما است. از سالن بدنسازی که کی‌روش در کمپ تیم‌های ملی راه‌اندازی کرد، الگوبرداری کردیم و تجهیزات آن را با همان برندی که آنجا بود و حتی کامل تر از آن را تهیه کردیم و الان یکی از بهترین سالن های بدنسازی حرفه ای را در سطح کشور داریم که آماده بهره‌برداری است.

شرکت اروپایی از همکاری با ما انصراف داد

وی در خصوص برگزاری تمرینات تیم گل گهر در تهران عنوان کرد: اتفاقی که سال گذشته ما را اذیت کرد و شاید بخشی از عملکرد بدمان در نیم فصل اول هم به همین خاطر بود؛ عدم تمرکز برای برگزاری تمرینات بود. وقتی به لیگ برتر صعود کردیم قراردادی را با یک شرکت اروپایی برای نصب نوعی از بهترین چمن های مصنوعی دنیا در مجموعه ورزشی گل گهر منعقد کردیم. به خاطر تحریم ها و علیرغم اینکه قرارداد خرید چمن منعقد شده بود شرکت اروپایی اعلام انصراف و عذرخواهی کرد.البته ما در این موضوع پرداختی نداشتیم. این اتفاق کارما را سخت کرد چون تنها زمین چمن خوب سیرجان زمین ورزشگاه امام علی بود که ما در حال بازسازی آن بودیم و مجبور شدیم در تهران تمرین کنیم. البته برای این مسئله نظر سرمربی و کادر فنی هم مهم بود.

نقل و انتقالات انرژی مضاعفی از ما گرفت

مدیرعامل گل گهر در مورد اینکه ابقای این تیم در لیگ برتر، گفت: در تعطیلات نیم فصل سعی کردیم تیم را تقویت کنیم. بازیکنان با کیفیتی را جذب کردیم ۲۴ ساعت بعد از آخرین بازی نیم فصل اول، در تهران یک کمیته نقل و انتقالات را تشکیل دادیم و برای پیگیری موضوع نقل و انتقالات وقت زیادی گذاشتیم تا بازیکنان مد نظر کادر فنی را جلب کنیم. این کار انرژی مضاعفی از ما گرفت. از باشگاه‌های مختلف بازیکن جذب کردیم که کار راحتی نبود. مذاکرات طولانی و بعضا حضوری زیادی با مدیران باشگاه ها داشتیم. منشا را به عنوان یک بازیکن خارجی جذب کردیم و این به خاطر ارتباط خوب مجیدجلالی با این بازیکن از زمان پیکان بود.

وی افزود: به این ترتیب توانستیم انتظارات کادرفنی را برآورده کنیم. احساسم این است که در نقل و انتقالات موفق بودیم. روند تیم خوب شده، بازیکنان جذب شده بازیکنانی هستند که انگیزه و تجربه بالایی دارند و روی عملکرد سایر بازیکنان هم تاثیر مثبت داشته اند. امروز تیم یکدست، جوان و پرانگیزه ‌ای داریم. از عملکرد آن‌ها و همچنین کادر فنی رضایت کامل دارم. از بازیکنان خوبم و کادر فنی تیم تشکر می‌کنم. قطعاً با پتانسیل فنی خوبی که دارند می‌توانیم جایگاه خوبی را در لیگ برتر بدست بیاوریم. فوق العاده امید داریم که تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم و انشالله از سال‌های بعد ما هم بتوانیم گام های محکم تر و رو به جلو برداریم. صمیمانه از بازیکنان و کادر فنی تیم بابت زحماتی که می‌کشند تشکر می کنم.

بهتر است پرونده این لیگ را ببندیم تا لیگ بعدی را از دست ندهیم

جواهری در مورد تعطیلی مسابقات لیگ برتر و تعیین تکلیف این فصل اظهار داشت: فوتبال یکی از مواردی که باعث افزایش شادابی جامعه می شود. اگر قرار باشد بازی ها را بدون حضور هواداران و به صورت فشرده،به هر قیمتی و به صرف اینکه کار را تمام کرده باشیم برگزار کنیم کار خوبی نیست. نباید کیفیت را نادیده بگیریم. آنطور که فدراسیون به ما اعلام کرده تا پایان فروردین تیم‌ها اجازه تمرین ندارد. اگر در ابتدای اردیبهشت آن‌هم با اجاره ستاد کرونا تمریناتشان را آغاز کنند، حداقل بین سه تا چهار هفته وقت لازم است تا بازیکنان از لحاظ بدنی و شکل گروهی به شرایط ایده آل برگزاری مسابقات برسند. به این ترتیب ما در حالت خوشبینانه از اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد مسابقات را شروع می‌کنیم.

وی ادامه داد: 9هفته باقی مانده و حدود یک ماه و نیم وقت می‌گیرد. یعنی تازه در اواسط تیر، لیگ تمام می‌شود. این لیگ را فشرده و بدون تماشاگر برگزار می‌کنیم، لیگ سال بعد را چه زمانی می خواهیم شروع کنیم؟ حدود 75روز باید بین دو لیگ فاصله باشد. بازیکنان ماشین نیستند. آنها یک بار پیش از فصل و یک بار هم در نیم فصل بدنسازی می‌کنند، با شرایط امسال و در تعطیلات نوروز این کار سه بار شد. قطعاً این مسئله روی کیفیت بازیکنان برای سال بعد تاثیر می گذارد و حتی افزایش درصد مصدومیت آنها را هم در پی خواهد داشت. اگر لیگ را به صورت فشرده تا اواسطه تیر تمام کنیم و فصل بعد را هم از اواسط شهریور شروع کنیم، کیفیت بازی‌های سال بعد هم پایین می آید.

جواهری افزود:  قطعا افراد زبده و کارشناس در فدراسیون، سازمان لیگ و ستاد کرونا تصمیم خوبی خواهند گرفت اما به اعتقاد من اتفاقی نمی افتاد اگر لیگ را تعطیل می کردند، بازی‌های لیگ‌های پایین‌تر پیگیری می‌شد و فصل جدید لیگ برتر را با 18تیم برگزار می‌کردیم که کیفیت بازیکنان و تیم‌ها در آن حفظ می‌شد. ما لیگ 99-98 از دست دادیم باید کاری کنیم که لیگ 00-99 را از دست ندهیم. این فصل را می‌خواهیم فشرده تمام کنیم، فصل بعد را هم باید فشرده شروع کنیم. چون اگر مثلا از 15شهریور فصل جدید را شروع کنیم که احتمالاً در ابتدای مهر خواهد بود، فصل جدید هم فشرده می‌شود و به این ترتیب هر دو لیگ را از دست می‌دهیم. پس بهتر است که پرونده این لیگ را ببندیم و به فکر لیگ سال بعد باشیم. 

در مورد تعیین قهرمان باید با خرد جمعی تصمیم بگیریم

مدیرعامل گل‌گهر در تشریح خطرات برگزار مسابقات در روزهای پیش رو گفت: موضوع سلامت جامعه باید از همه چیز مهمتر باشد. آیا برگزاری مسابقات مهمتر است یا سلامت افرادی که در این موضوع دخیل هستند؟ هنوز روند شیوع کرونا روندی افزایشی است و نمی‌توان تاریخ را برای بازگشت کشور به حالت عادی اعلام کرد. اگر یک نفر از جامعه فوتبال عمرش را از دست بدهد آیا مسئولین تصمیم گیرنده خودشان را می بخشند؟ حتی ممکن است یک بازیکن به خاطر شرایط ایمنی بدنش خودش مشکل پیدا نکند اما ناقل باشد و خانواده اش را دچار مشکل کند و به این صورت یک مصیبت به وجود می آید.

وی در مورد تعیین قهرمان لیگ نوزدهم و اینکه عده‌ای معتقدند باید جام قهرمانی به پرسپولیس اهدا شود تصریح کرد: بالاخره تجربه دوستان در سازمان لیگ و فدراسیون بالاست آن‌ها کارشناسانی دارند و حتی می توانیم در این زمینه از الگوهای جهانی استفاده کنیم اما نباید به هر شکل ممکن بخواهیم سر و ته قضیه را هم بیاوریم. در مورد تعیین قهرمان باید بنشینند و با حضور تمام مدیران عامل لیگ برتری هم اندیشی کنند و با خرد جمعی و تصمیم بگیرند که کسی متضرر نشود.

هیچ کمک مالی به فدراسیون نداشتیم

جواهری در مورد موضوع حضور ویلموتس در سیرجان و کمک مالی باشگاه گل‌گهر به فدراسیون فوتبال همچنان مطرح است، عنوان کرد: پس از حضور ویلموتس در تیم ملی، آقایان ساکت و علوی با ما تماس گرفتند و اعلام کردند از برنامه‌های او حضور در شهرستان‌هایی که در لیگ برتر تیم دارند، است. آن‌ها قصد داشتند برای تماشای بازی پارس جنوبی و گل گهر به سیرجان بیایند. چون روز قبل از بازی آمدند به ما گفتند زمان خالی داریم و اگر برنامه‌ای مد نظرتان هست اعلام کنید. حضور سرمربی تیم ملی در سیرجان را فرصتی برای گل‌گهر دانستیم. شب قبل از بازی به منزل یک بانوی فرهیخته سیرجانی که شاعر توانمندی هم هست و خانه او به موزه مردم‌شناسی و شناخت فرهنگ آداب و رسوم سیرجان تبدیل شده رفتیم. 

وی افزود: ویلموتس از موزه سیرجان شناسی سرکارخانم موید محسنی استقبال کرد و او نیز فرهنگ و تمدن ایران را به سرمربی تیم ملی توضیح داد. بعد از آن یک شام کاملا سیرجانی را در خدمت سرمربی تیم‌ملی بودیم و تاریخچه  و گذاری هم از فرهنگ این شهر به او گفته شد. روزبعد چون جمعه و تعطیل بود به دلیل اهمیت دادن به نقش کارگرانی که روز تعطیل در محل کار حضور دارند و به خاطر زحمات آن‌ها است که ما امروز در فوتبال و لیگ برتر تیمداری می‌کنیم و هزینه می‌کنیم به کارخانه گل‌گهر رفتیم. حتی با مقامات شرکت گل گهر هم هماهنگ نکردیم که حضور داشته باشند. از حضور و استقبال خوبی شد کارگران بسیار خوشحال شدند و تا دو ماه انرژی مثبتی در شرکت وجود داشت.

مدیرعامل گل‌گهر در خصوص هدایایی که به ویلموتس اهدا شد و اینکه گفته می‌شود پول زیادی از طریق این باشگاه دراختیار فدراسیون و سرمربی وقت تیم‌ملی قرار گرفته، گفت: تنها هدایایی که به او تقدیم شد؛ گلیم سیرجان که ثبت جهانی شده، به همراه پسته، مسقطی و قوتو که سوغات سیرجان هستند، بود.او به سیرجان آمد تا بازی را ببیند و بازیکنان دو تیم را زیر نظر داشته باشد. هیچ پرداختی از طرف باشگاه گل‌گهر انجام نشده و گل گهر اصلاً به این قضیه ورود نکرده و نخواهد کرد. ما تا الان کمک مالی به فدراسیون فوتبال نکرده‌ایم. اصلاً چنین موضوعی هم مطرح نشده و خود فدراسیون هم درخواستی نداشته است.

امضای لیست آذری را تکذیب نکردم

جواهری در خصوص لیست منتشر شده از سوی سعید آذری برای اصلاح اساسنامه فدراسیون و اینکه برای او دلخوری به وجود آمد، اظهار داشت: سعید آذری از مدیران خوب فوتبال کشور است که توانمندی او بر کسی پوشیده نیست. قبل از بازی با استقلال با من تماس گرفت و گفت چنین لیستی وجود دارد و ما به دنبال مواردی برای اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال هستیم تا نقش باشگاه ها پررنگ‌تر و از نخبگان فوتبالی استفاده شود. وقتی نامه را برای من فرستاد آن را امضا کردم اما اینطور مطرح شد که من گفتم امضا نکرده‌ام. این طور نیست و نامه را امضا کردم اما بعد از اینکه متوجه شدم خود فدراسیون به دنبال اصلاح اساسنامه است گفتم اقدام فدراسیون کفایت می‌کند. من نخواستم که امضای خودم را تکذیب کنم ویا آن را پس بگیرم، فقط بعد از اینکه در جریان اقدام فدراسیون قرار گرفتم گفتم همان کافی است.

برای اصلاح اساسنامه می‌توان از فدراسیون‌های پیشرفته‌تر استفاده کرد

مدیرعامل گل‌گهر در مورد انتخاب مهدی محمد‌نبی به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: انتخاب جناب نبی را به فال نیک می‌گیرم. با توجه به اینکه تجربه خوبی دارد قطعاً می‌تواند به فوتبال ایران کمک کند. ضمن اینکه باید از زحمات ابراهیم‌شکوری هم تشکر کرد. مطمئن باشید با موضوع اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال روزهای خوبی را پیش رو خواهد داشت اگر در این قضیه از نظر کارشناسان و افراد صاحب تجربه و حتی فدراسیون‌های پیشرفته‌تر که تجربه خیلی خوبی دارند استفاده کنند.

وی در مورد اینکه آیا برای انتخابات فدراسیون فوتبال تاریخ باشگاه گل گهر اعلام شده است، اظهار داشت: تا این لحظه تاریخی را به ما اعلام نکرده اند. فکر می کنند در ابتدا موضوع اصلاح اساسنامه در دستور کار قرار دارد و بعد موضوع برگزاری انتخابات فدراسیون مطرح می‌شود.

می‌خواهیم قطب پرورش استعدادهای فوتبالی باشیم

جواهری در اشاره به حمایت مدیران شرکت گل‌گهر، عنوان کرد: مدیران ارشد شرکت گل گهر، مدیرعامل محترم و هیات مدیره باشگاه، حمایت بی شائبه‌ای از من باشگاه و تیم دارند که باید از آن‌ها تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم. با وجود شرایط سخت اقتصادی کشور آن‌ها پای کار هستند تا ما، هم در حوزه زیرساخت و هم در تیمداری، کار را پیش ببریم. امروز این قول را به فوتبال ایران می‌دهم که یک باشگاه حرفه ای با زیرساخت، تشکیلات و چارت سازمانی حرفه‌ای و همچنین منابع مالی خوب به فوتبال ایران اضافه شده و انشاالله بتوانیم به فوتبال ایران کمک کنیم. همچنین باید از هواداران عزیزمان که بی شائبه کمک می‌کنند و در سرما و گرما حامی تیم هستند تشکر کنم.

وی در خصوص فعالیت باشگاه گل‌گهر در رده‌های پایه عنوان کرد: تیم‌های نوجوانان و جوانان ما در لیگ برتر هستند، امیدهای ما هم در لیگ دسته اول حضور دارند و الان جزو چهار تیم هستند و انشاءالله به لیگ برتر صعود می‌کنند. امیدواریم در رده پایه چرخه کاملی را به عنوان یک تیم شهرستانی داشته باشیم. در فوتبال پایه چارت تشکیلاتی منظمی داریم تا بتوانیم قطب پرورش استعدادهای فوتبالی باشیم و امیدواریم بتوانیم در رشد و پرورش استعدادهای بومی، استانی و کشوری حرکت‌های خیلی خوبی را انجام بدهیم. فوتبال نباید فقط به تیم بزرگسالان خلاصه شود. با نگاه مثبت مدیران شرکت و هیات مدیره باشگاه، در توسعه زیرساخت‌ها و فوتبال پایه کار می‌کنیم که ان شاالله اثراتش را خواهید دید.

تلاش کردیم به مدافعان سلامت کمک کنیم

مدیرعامل باشگاه گل‌گهر در مورد کمک مالی این باشگاه برای مبارزه با ویروس کرونا، گفت: در این مبحث با توجه به اینکه جامعه پزشکی و درمانی در خط مقدم این مبارزه هستند تلاش کردیم با همکاری اعضای تیم به آن‌ها کمک کنیم. با شیوع کرونا متوجه شدیم که در یکسری قسمت‌ها کمبودها و نواقصی وجود دارد. با همکاری بازیکنان و کادر فنی تیم مبلغی برای خرید تجهیزات پزشکی و درمانی جمع آوری شد که به زودی بین بیمارستان‌های سیرجان توزیع می‌شود و در اختیار مدافعان سلامت و عزیزان از خود گذشته قرار خواهد گرفت تا بتوانیم قدمی هر چند کوچک در این راه برداریم. همیشه سعیمان این است که کارهای فرهنگی را به موازات تیمداری در فوتبال پیش ببریم و ان‌شاءالله حرکات فرهنگی در فوتبال ما بیشتر دیده شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال سیرجان گل گهر مدیرعامل گل گهر فدراسیون فوتبال باشگاه گل گهر فوتبال ایران اصلاح اساسنامه نقل و انتقالات لیگ برتر کادر فنی شروع کنیم کمک مالی نیم فصل تیم ملی بازی ها سال بعد تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای کمک ۲۰۰ هزار دلاری فدراسیون به استقلال

به گزارش همشهری آنلاین در روزهای اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال ۲۰۰ هزار یورو به باشگاه استقلال کمک مالی کرده که حالا جزئیات این موضوع مشخص شده است.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی یک مقام آگاه در فدراسیون فوتبال در اختیار ایسنا قرار گرفته است، فدراسیون فوتبال معادل ۲۰۰ هزار یورو از محل مطالبات دلاری خود نزد فیفا، به حساب باشگاه سانتاکلارا پرتغال پرداخت کرده تا به این ترتیب بخشی از بدهی باشگاه استقلال به این باشگاه پرتغالی تسویه شود. در قبال این کار، باشگاه استقلال هم با ارسال نامه‌ای به AFC، از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته که معادل ۲۰۰ هزار یورو از محل مطالبات دلاری این باشگاه نزد AFC، به حساب فدراسیون فوتبال منتقل شود.

باشگاه استقلال معادل ۳۰۰ هزار یورو هم از فیفا بابت حضور بازیکنانش در جام‌جهانی طلبکار است و می‌خواهد با احتساب این پول و پرداختی ۲۰۰ هزار یورویی فدراسیون فوتبال، بدهی خود به باشگاه سانتاکلارای پرتغال را بابت انتقال محمد محبی پرداخت کند.

کد خبر 840867 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال فدراسیون فوتبال

دیگر خبرها

  • سرمربی سابق چین: برای این شغل رشوه دادم!
  • منشور اخلاقی؟ کار تاج و عزیز محمدی بود! / اگر بودم، کاری می‌کردم پول ویلموتس را از جیب‌شان بدهند
  • ۲ سال و ۶ ماه حبس برای رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به خاطر شادی جنجالی
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ فروردین
  • چرا لباس تیم ملی آلمان این قدر جنجالی شد؟
  • جلالی: فدراسیون فوتبال برای بخش فنی اهمیتی قایل نبود
  • بازیکن آلمانی اردوی سوریه را ترک‌ کرد
  • ماجرای کمک ۲۰۰ هزار دلاری فدراسیون به استقلال
  • حبس ابد برای رئیس فدراسیون فوتبال چین
  • فدراسیون فوتبال به AFC: بازی روی چمن مصنوعی را ممنوع کنید!