Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت‌وگو با تسنیم مهمترین اقدامات مورد انتظار از مردم در مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد. ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

سیدمحمد هاشمی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: در شرایط فعلی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس مهمترین و آخرین توصیه‌های کلی شامل رعایت کامل اصول بهداشت فردی، رعایت کامل اصول بهداشت جمعی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در زمینه رعایت کامل اصول بهداشت فردی مهمترین اقدامات شامل شستشوی مرتب و صحیح دست با آب و صابون مایع و در صورت عدم دسترسی به آب استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده پوست و رعایت آداب تنفسی از قبیل عدم دست دادن، روبوسی کردن، استفاده از وسایل شخصی همانند حوله، استفاده از دستمال یک بار مصرف و یا ماسک تنفسی ساده نه فیلتردار در زمان عطسه و سرفه و یا در زمان وجود علائم تنفسی است.

وی اضافه کرد: در همین راستا انتظار ما از مردم ورود به سامانه ایتنترنتی salamat.gov.ir و ثبت اطلاعات سلامتی همه اعضای خانوار در این سامانه و یا تماس با شماره تلفن 4030 و یا مراجعه مراکز غربالگری و یا کلینک‌های ویزیت سرپائی در صورت بروز علائم همانند سرفه خشک، گلودرد، تب و مهمتر از همه تنگی نفس است.

دور دوم غربالگری کرونا در سیستان و بلوچستان آغاز می‌شودآخرین اخبار کرونا در سیستان و بلوچستان| ساماندهی ظرفیت‌های مردمی / غربالگری 225 هزار نفرکمبود ذخایر خونی سیستان و بلوچستان در بحران کرونا / کمبود خون در استان به مرز خطر رسید

هاشمی شهری گفت: در زمینه رعایت کامل اصول بهداشت جمعی مهمترین اقدامات مورد نظر شامل رعایت اصل خود قرنطینگی و ماندن در منزل برای همه افراد جامعه و اعضا خانواده و رعایت اصل جداسازی توسط افرادی که دچار علائم بیماری هستند، بیمارانی که پس از طی شدن دوره درمان در بیمارستان‌ها در مرحله نقاهت بیماری به سر می‌برند و بیمارانی که با تشخیص پزشک معالج به صورت سرپائی تحت درمان قرار دارند؛ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: برای بیمارانی که در دوره نقاهت بوده و یا به صورت سرپایی تحت درمان هستند اقامتگاه‌های مناسب غیربیمارستانی پیش‌بینی شده تا در مدت 14 روزی که قابلیت انتقال بیماری را دارند از محیط خانواده و اجتماع فاصله داشته باشند.

وی اظهار داشت: در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز ماندن در منزل، عدم شروع مسافرت جدید، اجتناب از راه‌اندازی و یا شرکت در تجمعات انسانی، رعایت فاصله یک متر و نیم تا دو متر با سایر افراد در صورت حضور اجتناب‌ناپذیر در امکانی همچون مراکز خرید، نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و یا ادارات مهمترین درخواست ما از هم استانی‌ها برای در امان ماندن از عواقب تلخ شیوع و وقوع مرگ و میرهای گسترده است.

هاشمی شهری گفت: همچنین بر اساس آخرین دستورالعمل‌های بهداشتی در صورت اجبار فرد برای حضور در امکان پرازدحام و یا در شرایطی که فرد مجبور است تا با سایر افراد فاصله‌ای کمتر از یک و نیم تا دو متر داشته باشد، استفاده از ماسک‌های تنفسی یک بار مصرف و یا ماسک‌های پارچه‌ای قابل تهیه در منزل توصیه شده هر چند انتخاب نخست اجتناب از حضور در این گونه شرایط است.

انتهای پیام/392/ح

R7843/P1357/S6,65/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا سیستان و بلوچستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا سیستان و بلوچستان ویروس کرونا سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان مهمترین اقدامات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اقدامات انجام شده پروژه سایت نهضت ملی مسکن اشکذر

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، شهردار اشکذر به تشریح مهمترین اقدامات انجام شده توسط این شهرداری در پروژه سایت ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر در شش ماهه گذشته پرداخت.

 

دهقان منشادی با بیان اینکه عملیات خاک برداری پروژه نهضت ملی مسکن اشکذر از ابتدای آبان ماه ۱۴۰۲ آغاز شده است، گفت: خاک برداری و آماده سازی پروژه در قالب دو فاز تعریف شده که در فاز اول تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار متر مکعب خاک برداری شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر خاک ریزی، بستر سازی و مخلوط ریزی فاز یک در حال انجام است اظهار داشت: ۸ هزار متر مکعب خاک ریزی، ۸۰ هزار متر مربع بستر سازی و ۱۵ هزار متر مکعب مخلوط ریزی پروژه انجام شده و روند اجرای پروژه نیز به خوبی در حال دنبال شدن است.

 

شهردار اشکذر ادامه داد: با توجه به طراحی اولیه صورت گرفته از پروژه نهضت ملی مسکن اشکذر تعداد ۱۷۵۶ قطعه زمین در نظر گرفته شده که با آماده سازی فاز اول پروژه ۸۶۲ قطعه زمین جهت تحویل به متقاضیان واجدشرایط آماده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • اقدامات آتش‌نشانی تهران در سیل سیستان و بلوچستان
  • سردار شفائی: تمرکز دشمن مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است
  • مهمترین اقدامات انجام شده پروژه سایت نهضت ملی مسکن اشکذر