Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری سوریه (سانا) روز سه شنبه گزارش داد که نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران تروریستی آن‌ها  بامداد امروز با خمپاره و دیگر سلاح‌های سنگین روستاهای شهرهای " تل تمر " و " ابو راسین " را مورد هدف قرار دادند و خسارتهای مادی به اموال ساکنان آن وارد کردند.    

منابع محلی به خبرنگار سانا گفتند که مزدوران اشغالگر ترکیه که در روستاهای " عنیق الهوی " و " تل مندل " مستقر شده‌اند همچنین سحرگاه امروز پیش از حملات نیروهای ترکیه با خمپاره و توپخانه مناطقی از شهرهای " تل تمر " و " ابو راسین" را  هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نیروهای ترکیه و مزدوران آن‌ها از ابتدای تجاوز خود به سرزمینهای سوریه در نهم اکتبر گذشته با توپ و سلاح‌های سنگین مناطق مسکونی و تاسیسات حیاتی روستاها و شهرهای الحسکه، رقه و حلب را هدف قرار دادند و باعث ویران کردن خانه‌های مردم،  از بین بردن زیرساخت‌ها و آوارگی ساکنان این مناطق شدند. 

پایگاه اطلاع رسانی "ارم نیوز" امارات روز یکشنبه به نقل از دیده‌بان موسوم به حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد، نوشت:  شلیک توپخانه و بمباران شدید نیروهای ترکیه و گروه‌های وابسته به آن‌ها در روستاهای "کوبرلک"، "عبدی کوی" و " حریة " در حومه شمال " رقه "، ده‌ها خانواده ساکن در این روستاها را مجبور به فرار به منظور پناه گرفتن در مناطق امن کرد.    

ترکیه و مزدوران سوری وفادار به آن‌ها در اکتبر گذشته در چارچوب عملیات نظامی که «بهار صلح» نامیده و از غرب فرات آغاز شد، در دو عملیات به نام‌های سپر فرات و  زیتون خرد شده از شهر رأس العین تا تل ابیض در شرق فرات را به اشغال خود در آوردند.  

در همین حال خبرگزاری سوریه (سانا) گزارش داد که ترکیه کاروان نظامی را به شهر رأس العین در حسکه شمالی وارد کرده تا از بروز درگیری بین نیروهای وفادار به خود که به دلیل اختلاف نظر برای توزیع غنائم و اموال غارت شده از خانه‌های مردم پس از اجبار آن‌ها به رفتن از شهر بوجود آمده، جلوگیری کند.  

سانا به نقل از منابع محلی خبر داده که وضع هرج و مرج در شهر رأس العین در پی درگیری و رقابت بین نیروهای جناح موسوم به «سلطان مراد» که توسط ترکیه پشتیبانی می‌شود بر سر توزیع اموال دزدی و غارت شده، شدت یافته و آن‌ها خواستار مداخله فوری ترکیه برای حل اختلاف هستند.  

برچسب‌ها سوریه آسیای غربی ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه آسیای غربی ترکیه سوریه آسیای غربی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۴۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی

به گزارش جام جم آنلاین، حزب‌ الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌ های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌ الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۳۵ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در اطراف موضع العاصی با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگر حزب‌ الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ موضع الرادار در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا نیز از سوی حزب‌الله لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌های اشغالی «حرش رامیم» و «تله الکرنتینا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان با گلوله‌های توپخانه هدف قرار گرفتند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که ۵ موشک از سمت لبنان به سوی «مرگلیوت» شلیک شده و آژیر هشدار در این منطقه به صدا درآمده است.

از سوی دیگر حمله‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز ادامه دارد. خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی «وادی البیاض» و منطقه «الساقیه» در شهرک «حولا» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «بلیدا» و حمله توپخانه‌ای ارتش این رژیم به اطراف «حولا» و «وادی شبعا» در جنوب لبنان خبر داد.

دیگر خبرها

  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند