Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:11:21 GMT

وظیفه مردم در زمان غیبت تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۴۱۹۶

وظیفه مردم در زمان غیبت تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه است

حجت الاسلام منصور صابری در گفت و گو با خبرنگار مهر، به مناسبت نیمه شعبان اظهار داشت: در دوران غیبت امام زمان (عج) چندین وظیفه مهم برعهده شیعیان است که در کنار سایر وظایف باید نسبت به آنها اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی افزود: مهمترین وظیفه ما معرفت نسبت به امام است، در روایات آمده است که «هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت می میرد»؛ بر این اساس معرفت امام باعث ثبات قدم و وفاداری نسبت به حضرت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بنیاد مهدویت اردستان با بیان اینکه باید یقین حاصل کنیم که تنها راه نجات بشریت ظهور حضرت مهدی (عج) است و اهل بیت (ع) بهترین پناهگاه انسانها هستند و چه زیبا حضرت سیدالساجدین در صلوات شعبانیه معرفی می فرماید که «ائمه پناهگاه محکم و استوار و فریادرس مضطرشدگان و آنهایی که از همه فرار کرده ودنبال پناهگاهی هستند به دنبال آغوشی مهربان هستند.»

با اجتماع قلوب از شرایط کرونایی عبور کنیم

وی با اشاره به اینکه بخشی از معرفت به امام زمان همین است که مردم به اضطرار برسند و بدانند به غیرامام نباید امیدی داشته باشند، ابراز داشت: در همین اوضاع به اصطلاح کرونایی در کشور که همه مردم دغدغه رفع مشکل را دارند همه باید یکدل ویک صدا شوند که خود حضرت فرمود «یک دل شدن مردم حول محور ولایت امام باعث نزدیک شدن ظهور است و در واقع اجتماع قلوب باید ایجاد شود.»

حجت الاسلام صابری بیان داشت: وظیفه دیگر در زمان غیبت تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه است که در این دوران کشتیبان کشتی اسلام و انقلاب است ودر دریای مواج دوران که دشمنان اسلام قصد ریشه کن کردن اسلام را دارند این کشتی را ناخدایی می کند.

مسئول بنیاد مهدویت اردستان تاکید کرد: امید است به زودی شاهد اتصال انقلاب اسلامی به نظام جهانی مهدوی باشیم و ما نیز سربازی پا به رکاب برای ایشان بتوانیم خدمت کنیم.

وی تصریح کرد: بنیاد مهدویت اردستان در ایام نیمه شعبان سال ۹۷ آغاز به فعالیت کرده و مهمترین هدف آن ترویج معارف مهدوی ومعرفی حضرت مهدی (عج) است.

برگزاری دوره های مهدویت با حضور ۷۰ نفر در اردستان

حجت الاسلام صابری با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی در کنار ترویج معارف مهدوی ادامه خواهد داشت، افزود: به همین منظو برگزاری دوره های حضوری مهدویت با استفاده از اساتید مجرب وبا حضور بیش از ۷۰ نفر از علاقمندان در سه سطح در شهرستان اردستان برگزار شده است.

مسئول بنیاد مهدویت اردستان افزود: راه اندازی کتابخانه مهدوی با بیش از یک هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب افتتاح و به ۲۰۰ نفر عضو ثابت در این کتابخانه کتاب به صورت امانی در اختیار اعضا قرار گرفته می شود.

وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، حجاب، کتاب و برگزاری مراسم احیاء شب نیمه شعبان و همچنین برگزاری برنامه های سه شنبه های مهدوی و برپایی ایستگاه صلواتی در مناسبتها به خصوص موالید از جمله برنامه های این بنیاد بوده است.

تهیه وتوزیع بسته های معیشتی میان نیازمندان

حجت الاسلام صابری همچنین افزود: برگزاری مسابقات متعدد کتابخوانی با موضوع مهدویت، تهیه وتوزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان در چندین مرحله، توزیع بروشور در فواصل مختلف در نماز جمعه ها ومناسبتها، توزیع محصولات فرهنگی در پیاده روی اربعین و جمع آوری کمک های مردمی برای مناطق زلزله زده وسیل زده از دیگر فعالیت های این بنیاد در اردستان بوده است.

حجت الاسلام صابری گفت: کارگاه نقد عرفانهای نوظهور، اردوهای فرهنگی مراسم جشن آغاز امامت و بیعت با حضرت مهدی (عج) برگزاری مراسم قرائت خطبه غدیر همراه با اطعام، برگزاری جشن های روز ازدواج ویژه زوج های جوان و کارگاه شناخت آسیب های اجتماعی با حضور استاد های مجرب با همکاری بسیج و همچنین حضوردر مدارس آموزش وپرورش اردستان ونشست های تخصصی برای دانش آموزان از دیگر برنامه های این بنیاد بوده است.

کد خبر 4894613

منبع: مهر

کلیدواژه: امام زمان حضرت مهدی عج فرهنگ مهدویت ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر فاصله گذاری اجتماعی ایلام گرگان شهرکرد طرح غربالگری بیرجند بارش باران روز طبیعت ماسک طبی ضدعفونی حجت الاسلام صابری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران

مهدی وکیلی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان تهران در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه  تمام ۹ بانک عامل همکاری خوبی در پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی داشته اند گفت:   از ۴ هزار سهمیه  مسکن روستایی استان تهران تا به امروز هزار و ۲۱۶ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده اند ولی تا به امروز قرارداد ۳۰۱ نفر منعقد شده است.

وی با بیان اینکه همواره این پتانسیل در بنیاد مسکن استان تهران وجود داشته است که وام مسکن روستایی را به تمامی متقاضیان معرفی کنیم افزود: در صورتی که استقبال متقاضیان مسکن روستایی از روند نوسازی افزایش یابد این ظرفیت وجود دارد که سهمیه تسهیلات  سایر استان‌ها را برای نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکن روستایی تهران استفاده کنیم.

حاجی  مدیر حساب ١٠٠ امام در بنیاد مسکن استان تهران هم در این نشست گفت: حساب ۱۰۰ امام یک حساب یکتا و متمرکز است و در سال گذشته به لطف الهی و با مشارکت مردم ۳۰۰ درصد به صورت نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی افزود: ۵ ونیم میلیارد تومان کمک نقدی و ۳ هزار متر مربع که معاد ۳۰ میلیارد تومان می‌شود به حساب ۱۰۰ امام  هبه شد همچنین به کمک مردم وانجمن خیرین مسکن ساز برای محرومان مسکن احداث کردیم  به طوری که در سال گذشته به کمک همین منابع مالی ۲۳۹ سرپناه احداث شد.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • امسال در قم هر ماه ۳۵۰ واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود
  • اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است
  • دشمن از نیرومندی سپاه پاسداران ترس دارد
  • «کم‌آبی» ابرچالش استان سمنان است
  • بررسی موضوع حاکمیت اسلامی در عصر غیبت در یک کتاب جدید
  • فرمانده کل ارتش: جز حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب، کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود/ در راستای بیانیه گام دوم وظیفه‌ ارتش این است که هم منتظر باشد، هم مستحق ظهور؛ یعنی ارتشی که آرمانش نابودی رژیم صهیونیستی و فروکشیدن استکبار از اریکه‌ قدرت
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • اتحاد «میدان و دیپلماسی» و « سپاه و ارتش» در سایه ولایت
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران