Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا حزبه‌ای معاون تولید و سرمایه‌گذاری شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: ذخیره سازی کالاهای استراتژیک به صورتی است که شرایط بهداشتی باید به درستی مدنظر قرار گیرد و به صراحت می توان اعلام داشت شرایط بهداشتی کشور ما از سایر کشورها سخت‌گیرانه‌تر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمدرضا حزبه‌ای در مراسم معارفه مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه هدف از تشکیل این شرکت ذخیره سازی کالاهای اساسی و استراتژیک شامل جو، ذرت، سویا، گوشت سفید و قرمز است، اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام برای شرایط بحرانی کالاهای اساسی در کشور تشکیل شد تا کمتر از 10 درصد کالاها را در کشور ذخیره سازی کنیم اما شرایط تحریمی که چند سال اخیر شاهد هستیم وظیفه ما را سنگین تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
معاون تولید و سرمایه‌گذاری شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادامه داد: ذخیره سازی کالاها در تجارت جهانی کار بسیار سختی است چراکه باید به مقدار لازم انبار، سردخانه و سیلو که از استانداردهای لازم برخوردار باشند در اختیار داشته باشیم اما این امکانات به اندازه کافی در کشور وجود ندارد.
 
حزبه‌ای افزود: ذخیره سازی کالاهای استراتژیک به صورتی است که شرایط بهداشتی باید به درستی مدنظر قرار گیرد و به صراحت می توان اعلام داشت شرایط بهداشتی کشور ما از سایر کشورها سخت‌گیرانه‌تر است.
 
وی بیان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام در زمان تحریم توانست به خوبی عمل کند و مشکلی در خرید و تامین و توزیع کالاهای استراتژیک نداشتیم.
 
معاون تولید و سرمایه‌گذاری شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: مازندران و گلستان به عنوان استان های مهم در تامین گوشت سفید کشور و تهران هستند و تولیدکنندگان این دو استان نقش اساسی در تامین گوشت سفید دارند.
 
مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران نیز در این مراسم گفت: گوشت سفید و قرمز جزو اقلامی هستند که در سبد اولویت‌دار ستاد تنظیم بازار کشور قرار دارند که باید به موقع و بهترین شکل تامین و توزیع شوند.
 
گلچوب ادامه داد: با توجه به شرایطی که اکنون داریم و با حجم بالای تولید گوشت سفید مواجه هستیم نشان از میزان جوجه ریزی بالا در ماه های بهمن و اسفند سال گذشته دارد که با شیوع ویروس کرونا و لغو تمامی مراسمات و تعطیلی هتل ها، تالارها و کاهش مصرف قیمت آن کاهش پیدا کرد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این مراسم گریزی به صنعت طیور در استان مازندران زد و گفت: مازندران به عنوان قطب کشاورزی، صنعت طیور و تامین کننده پروتیئن کشور شناخته شده است و همین امر مسؤولیت شرکت پشتیبانی امور دام مازندران را دوچندان می‌کند.
 
عزیزاله شهیدی‌فر ادامه داد: سالانه 250 هزار تن مرغ در مازندران تولید می‌شود که سهم این استان از تولید کل کشور 11 درصد است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه زمانیکه تهران با بحران تامین گوشت سفید مواجه می شود مازندران به عنوان تامین کننده پروتئین در کشور بویژه تهران نقش اساسی و ویژه ای دارد، گفت: به همین منظور باید نهاده‌های مورد نیاز مربوط به صنعت طیور در استان مازندران تامین شود و مشکلی در این بخش احساس نشود.
 
شهیدی‌فر اضافه کرد: سال گذشته 2.5 میلیون تن نقل و انتقال نهاده های کشاورزی شامل ذرت و کنجاله سویا در کشور تامین و در اختیار مرغداران قرار گرفت.
 
وی اظهار کرد: تاکنون 50 هزار تن مرغ تنظیم بازاری در مازندران خریداری شد و این میزان خرید اهمیت فراوان شرکت پشتیبانی امور دام را نشان می دهد.
 
مدیرکل جدید شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی مازندران نیز در مراسم خواستار تکمیل زنجیره همکاری تمامی واحدها شد.
 
سید محمد جعفری اظهار کرد: در شرکت پشتیبانی امور دام به دلیل حجم بالای کار باید نیروسازی صورت گیرد و افرادی که توانایی دارند در پشتیبانی امور دام بکارگیری شوند.
 
وی در پایان گفت: تامین و توزیع نهاده های دامی و خرید گوشت مرغ دو موضوع مهمی است که باید برای تقویت آن در حوزه اقتصادی توجه فراوانی صورت گیرد.

با حکم مدیرعامل پشتیبانی امور دام کشور، سید محمد جعفری به عنوان مدیرکل پیشتیبانی امور دام مازندران منصوب شد و سید مصطفی ابراهیمی که پیش از این عهده‌دار این مسؤولیت بود بعد از 35 سال فعالیت در این بخش به افتخار بازنشستگی نایل آمد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پشتیبانی امور دام کشور شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی مازندران ذخیره سازی کالاهای کالاهای استراتژیک شرایط بهداشتی گوشت سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند

به گزارش قدس آنلاین مسعود امرالهی در مراسم آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و بسته‌بندی کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی که با حضور نمایندگان وزارت کشور، اتاق اصناف، پلیس امنیت اقتصادی و مشارکت وبیناری رییس جهادکشاورزی استان‌ها و مدیران شهرستانی صبح امروز در وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، گفت: نظارت مستمر با تمام توان در بازار ادامه دارد و با هرگونه افزایش قیمت غیر قانونی برخورد می‌شود.
 
وی با تاکید بر اهمیت بحث امنیت غذایی و سفره مردم، افزود: ما به عنوان افسران امنیت غذایی در حوزه غذایی مردم دخیل هستیم.
 
امرالهی با اشاره به وضعیت تامین کالای اساسی در ماه مبارک رضمان و عید نوروز یادآور شد: خوشبختانه در سراسر کشور برای تامین ارزاق مشکلی وجود نداشت.
 
وی با بیان اینکه از امروز تشدید  نظارت بر انبارها و سردخانه ها با توجه به شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری عملیاتی می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر بهترین  شرایط در حوزه تامین کالاهای اساسی در کشور وجود دارد.
 
امرالهی هم‌چنین خواستار  ایجاد سامانه پیامکی و یا تلفنی برای اتحادیه ها در راستای گزارش تخلفات مردمی شد.
 
وی با تاکید بر اینکه تغییر گروه کالایی ارزی صورت نگرفته است، یادآور شد: ارزش افزوده کالاهای اساسی همان یک درصد است.

فرزانه غلامی

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست
  • بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند