Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@07:32:04 GMT

۲۳ هزار کیلوگرم مواد خام دامی غیر بهداشتی معدوم شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۴۴۸۲

۲۳ هزار کیلوگرم مواد خام دامی غیر بهداشتی معدوم شد

همدان- مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: ۲۳ هزار و ۴۳۷کیلوگرم مواد خام دامی غیر بهداشتی و غیرقابل مصرف در همدان ضبط و معدوم‌سازی شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان،دکتر محمودرضا رسولی مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اجرای طرح تشدید کنترل بهداشتی در حوزه تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی طی ایام نوروز سال ۹۹، اظهار کرد: این طرح از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی گفت : به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی هم استانی های عزیز اکیپ های ثابت و سیار نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی در مرکز استان و شهرستان های همدان همزمان با سراسر کشور ساماندهی، تجهیز و برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸ اکیپ نظارتی در سطح استان گفت: در مدت انجام این طرح ۴ هزار و ۷۳۱ مورد بازرسی از اماکن تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه مواد خام دامی صورت گرفته است.

 مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه در این طرح ۲۳ هزار و ۴۳۷ کیلوگرم مواد خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف از زنجیره غذایی مردم حذف و ضبط و معدوم‌سازی شد، گفت: ۵۳ واحد متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

رسولی در ادامه بیان کرد: در مدت اجرای این طرح ۹ واحد متخلف به علت عدم رعایت اصول بهداشتی پلمب، پنج واحد متخلف به دادگاه و ۴۷ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: غیربهداشتی همدان ضبط و معدوم سازی دامپزشکی استان همدان مواد خام دامی واحد متخلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم کردن ۲.۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بوشهر

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از معدوم کردن ۲.۲ تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف در طرح تشدید نظارت بر مواد غذایی پروتئینی خبر داد و گفت: در این راستا ۳.۸ تن مواد غذایی گوشتی غیربهداشتی ضبط شد. - اخبار استانها -

مهدی تنگستانی مکان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهرتولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با وجود اینکه سال قبل شاهد شیوع بیماری آبزیان بودیم با کنترل آن، تولید میگو پرورشی در استان بوشهر به 24 هزار تن رسید.

وی صادرات میگو پرورشی استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بیشتر میگو تولیدی استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه تولیدکنندگان آبزیان استان دارای کد اتحادیه اروپا، اورآسیا و چین هستند، گفت: میگو پرورشی استان بوشهر بدون هیچ مشکلی به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

تنگستانی با بیان اینکه سال قبل 53 هزار مورد بازدید از مراکز عرضه و تولید محصولات غذایی، دامی و پروتئینی انجام شد افزود: در این راستا 86 هزار مورد فرآورده گوشت و آبزیان معدوم و 9 هزار مورد نیز ضبط شد.

وی از معدوم کردن 2.2 تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف در طرح تشدید نظارت بر مواد غذایی پروتئینی خبر داد و گفت: در این راستا در طرح نوروزی و ماه مبارک رمضان 3.8 تن مواد غذایی گوشتی غیربهداشتی ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: در مجموع سال گذشته 53 هزار و 500 مورد بازدید از مرکز عرضه مواد غذایی انجام و 9 تن فرآورده غیربهداشتی معدوم و ضبط شد.

وی نظارت بر کشتار 17.5 میلیون قطعه مرغ و 24 هزار و 779 رأس دام را از دیگر فعالیت‌های دامپزشکی استان بوشهر در سال گذشته دانست و اضافه کرد: در این راستا بر 22 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از واکسیناسیون 83 میلیون طیور صنعتی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این عرصه 1.3 میلیون رأس دام علیه بیماری‌های گوناگون به‌صورت رایگان واکسینه شدند.

تنگستانی سم‌پاشی دامپروری‌ها را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: در قالب اردوهای جهادی خدمات دامپزشکی به دامداران و مرغداری‌ها در قالب مقابله با بیماری رایگان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم گفت: امسال عملیات تأیید مزارع پرورش آبزیان به اتحادیه‌های بخش خصوصی واگذار شده و خروج بچه میگو از مراکز تکثیر به مزارع پرورشی هم در اختیار بخش خصوصی است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد
  • معدوم کردن ۲.۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بوشهر