Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:13:07 GMT

۲۴۲ هزار ورامینی در طرح غربالگری کرونا شرکت کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۴۶۳۶

۲۴۲ هزار ورامینی در طرح غربالگری کرونا شرکت کرده‌اند

حسین کاغذلو روز سه‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت غربالگری ویروس کرونا که با حضور معاون امنیتی استانداری تهران در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: از مجموع ۲۶۱ نفری که اطلاعات آنان در سامانه سیب وزارت بهداشت ثبت شده، ۲۴۲ هزار نفر معادل ۹۹ درصد جامعه هدف در طرح غربالگری شرکت کرده و به سئوالات کارشناسان پاسخ داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در حال حاضر ۱۶۰ کاربر و کارشناس شبکه بهداشت به صورت روزانه ۵ تا ۶ هزار تماس با شهروندان برقرار کرده و به طور مستمر، سلامتی آنان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

فرماندار ورامین تصریح کرد: اختلاف موجود بین تعداد اطلاعات ثبت شده در سامانه سیب و افرادی که در طرح غربالگری شرکت کرده‌اند مربوط به افرادی است که شماره تماس آنان خاموش شده، واگذار شده و یا جابجا شده‌اند که تلاش می‌شود با استفاده از امکانات مخابرات، این افراد نیز شناسایی و وضعیت سلامتی آنان بررسی شود.


۹۹.۵ درصد از جمعیت شهرستان پیشوا در غربالگری شرکت کرده‌اند

فرماندار شهرستان پیشوا نیز در این جلسه از ثبت اطلاعات ۹۹.۵ درصد از جمعیت این شهرستان در طرح غربالگری کرونا خبر داد.

حسین عباسی افزود: اطلاعات ۸۷ هزار و ۳۵۲ نفر از شهروندان ایرانی و اتباع خارجی ساکن در شهرستان پیشوا در سامانه یکپارچه بهداشت ثبت شده که کارشناسان شبکه بهداشت با تماس با این افراد، اطلاعات ۹۹.۵ درصد آنان را در خصوص احتمال ابتلا به بیماری کرونا دریافت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: در جلسات متعدد ستاد کرونا شهرستان پیشوا، بررسی وضعیت بهداشت اتباع افغانستان که تعداد زیادی از آنان در مناطق شهری و روستایی سکونت دارند مورد تأکید قرار گرفته و تا کنون توفیقات بسیاری در این زمینه به دست آمده است.

فرماندار پیشوا تصریح کرد: تا کنون بیش از ۳۰ هزار نفر از اتباع افغانستان مقیم شهرستان پیشوا در طرح غربالگری کرونا شرکت کرده  و اطلاعات آنان ثبت شده است.


بیش از ۸۷ درصد از مردم قرچک در غربالگری کرونا شرکت کردد

فرماندار شهرستان قرچک نیز گفت: بیش از ۸۷ درصد مردم این شهرستان با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت، در طرح غربالگری الکترونیک بیماری کرونا شرکت کرده‌اند.

بهمن خطیبی افزود: بیش از ۲۱۵ هزار نفر ازجمعیت ۲۷۰ هزار نفری شهرستان قرچک با مراجعه به سامانه www.salamat.gov.ir اطلاعات خود را در خصوص علائم مربوط به ابتلاء به بیماری کرونا ثبت و در این طرح ملی شرکت کرده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان به طور مستمر با استفاده از شماره تماس‌های ثبت شده در پرونده الکترونیک شهروندان در سامانه " سیب" (سامانه یکپارچه بهداشت) با مردم ارتباط گرفته و از وضعیت سلامتی آنان آگاهی پیدا می‌کنند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه اعلام کرد: تاکنون ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، فوت ناشی از این ویروس در کشور به سه هزار ۸۷۲ نفر رسید.

از دیروز تا امروز ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.  تاکنون سه هزار ۸۷۲ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند.

روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۲۷ هزار و ۳۹ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند.

سه هزار و ۹۸۷ نفر از بیماران در وضعیت شدید تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۲۱۱ هزار و ۱۳۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا حسین کاغذلو حسین عباسی بهمن خطیبی ورامین پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا حسین عباسی ورامین ویروس کرونا حسین عباسی ورامین طرح غربالگری غربالگری کرونا شهرستان پیشوا شرکت کرده اند کرونا شرکت هزار نفر ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش سلامتی را قدم بزن در زارچ

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر مرکز بهداشت شهرستان زارچ گفت: به مناسبت هفته سلامت کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به همراه جمعی از مسئولین زارچ باهدف افزایش تحرک بدنی و ارتقای وضعیت سلامت خود، مسیری را به‌صورت گروهی قدم زدند.
 
دایا ترویج سبک زندگی سالم و گسترش فرهنگ ورزش همگانی از اهداف این همایش عنوان کرد و افزود: شرکت‌کنندگان در این پویش، مسیر دو کیلومتری روستای محمدآباد از میدان شهید بهشتی تا پارک بهاران این روستا را پیاده‌روی کردند

دیگر خبرها

  • افتتاح خانه بهداشت روستای لوتک شهرستان هامون
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • همایش سلامتی را قدم بزن در زارچ