Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@04:42:57 GMT

کاهش تولید نفت روسیه در ماه آوریل

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۴۶۹۷

کاهش تولید نفت روسیه در ماه آوریل

خبرگزاری آریا - مقدار تولید نفت روسیه در اوایل ماه آوریل با 0.4 درصد کاهش به 11 میلیون و 250 هزار بشکه در روز رسید.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، یک منبع صنعتی روز دوشنبه (18 فروردین‌ماه) اعلام کرد که روسیه در روزهای نخست آوریل با تولید 11 میلیون و 250 هزار بشکه در روز، 0.35 درصد کمتر از میانگین ماه مارس نفت تولید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقدار تولید نفت روسیه در ماه مارس به طور ثابت 11 میلیون و 290 هزار بشکه در روز بوده است.
روسیه و دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفت قرار است روز پنجشنبه (21 فروردین‌ماه) در کنفرانسی ویدئویی درباره راه‌های بازگرداندن تعادل به بازار نفت و افزایش قیمت نفت گفت‌وگو کنند.
به گزارش شانا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه (18 فروردین‌ماه) اعلام کرد مسکو آماده همکاری با دیگر تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ جهان برای بازگرداندن ثبات به بازارهای جهانی نفت خام است.
پسکوف تصریح کرد: برگزاری نشست فوق‌العاده کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در قالب توافقنامه همکاری کشورهای عضو و غیرعضو این سازمان موسوم به اوپک پلاس برای مذاکرات درباره بحران کنونی بازارهای جهانی نفت به دلایل فنی و آماده‌سازی مقدمات آن که در حال پیگیری است، تا روز پنجشنبه (21 فروردین‌ماه) به تعویق افتاد.
در همین حال، کریل دیمیتریوف، رئیس صندوق ثروت ملی روسیه نیز پیش‌تر به شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گفت: دیدگاه‌های عربستان و روسیه برای دستیابی به توافقی جامع با دیگر کشورهای تولیدکننده نفت برای کاهش عرضه این ماده در بازارهای جهانی، بسیار به یکدیگر نزدیک شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فروردین ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۴۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر نجومی ۲۷ فروردین (۱۵ آوریل)

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

***

تصویر روز ناسا

گاز و غبار قرمز درخشان از مرکز کهکشان سیگار که با نام M82 نیز شناخته می‌شود به بیرون پرتاب می‌شود. نمای این کهکشان احتمالاً توسط همسایه‌اش، کهکشان مارپیچی M81 تا حدودی مختل شده است، اما این مسئله به طور کامل منبع تابناکی آن را توضیح نمی‌دهد. شواهد حاکی از آن است که گاز و غبار قرمز درخشنده توسط بادهای ترکیبی بسیاری از ستارگان به بیرون رانده می‌شوند و یک ابرباد ایجاد می‌کنند. تلسکوپ فضایی هابل تصویری را در نور مرئی گرفت که در سمت چپ دیده می‌شود، در حالی که تصویر فروسرخ تلسکوپ فضایی جیمز وب از ناحیه مرکزی در سمت راست است. بررسی تصویر جدید وب نشان داد که غبار قرمز درخشان به پلاسمای داغ متصلی است که مسئله غیرمنتظره‌ای بود. تحقیقات در مورد این کهکشان عجیب و غریب ادامه خواهد داشت.

تصویر روز skyandtelescope

این عکس در پارک ایالتی خلیج کامبرلند در پلاتسبورگ، نیویورک در 14:10 تا 16:51 با تجهیزات Canon 400D Rebel XTi با لنز Canon EF-S 10-18mm، فیلتر SolarLite، iPhone 13 Pro ثبت شده است. عکس‌های گرفته‌شده از سیر خورشید گرفتگی کامل ۲۰۲۴ در پارک ایالتی خلیج کامبرلند است. ترکیبی از 31 تصویر از دوربین کانن و 1 تصویر از آیفون دیده می‌شود. اولین عکس در ساعت 2:10 بعد از ظهر، خورشیدگرفتگی کامل در ساعت 15:29 و آخرین عکس در ساعت 16:51 گرفته شده است. تصویر در لایت روم و فتوشاپ ادیت شد.

تصویر روز سازمان ملی تلسکوپ استرالیا

پورتال دسترسی به داده های CSIRO دارای مجموعه عظیمی از داده‌های تپ‌اختری موریانگ در تلسکوپ رادیویی پارکس است که در مجموع بیش از 4 پتابایت محتوا را شامل می‌شود. این داده‌ها را می‌توان از پورتال که با ابزارهای Virtual Observatory مانند TOPCAT سازگار است، دسترسی و دانلود کرد. تصویر نشان‌داده‌شده در TOPCAT نقشه‌ای با استفاده از طرح Hammer-Aitoff در مختصات کهکشانی است، که مشاهدات حاصل از تپ‌اختر MEDUSA Parkes را برای دوره بین 1 اکتبر 2023 تا 31 مارس 2024 نشان می‌دهد. هر روز حدود 2 تا 3 ترابایت داده تپ‌اختر جدید به آرشیو اضافه می‌شود. دسترسی به جدیدترین داده‌ها به مدت 18 ماه به تیم‌های پروژه محدود شده و پس از آن در دسترس عموم قرار می گیرد.

تصویر روز astronomy

دن کروسون عکسی از NGC 4274، یک کهکشان مارپیچی میله‌ای که در فاصله 45 میلیون سال نوری از ما در کما برنیس قرار دارد، گرفت. این کهکشان دارای خطوط گرد و غبار لخته‌شده و بازوهای مارپیچی بیرونی است که برای ایجاد یک حلقه روی هم قرار گرفته اند. این تصویر با ترکیب 13.6 ساعت نوردهی از طریق یک تلسکوپ 12 اینچی f/8 ساخته شده است. دن کروسون این عکس را از رانچو هیدالگو در آنیماس، نیومکزیکو گرفته است.

تصویر روز earthsky

عکاس رندی اشتراوس در 12 آوریل 2024 در ساعت 4:39 صبح به پارک ایالتی در شرق نبراسکا رفت. او از دوربین Canon 6D Mk II DSLR با لنز Tamron 19-35mm کاملا باز در F/3.5 استفاده کرد. رندی با استفاده از سه پایه Bogen هر 30 ثانیه، با ISO 6400 تصویربرداری کرد. برای عملیات پساپردازش، از برنامه‌های Sequator، Image Composite Editor و GIMP استفاده شد. او به رغم اینکه کهکشان راه شیری هنوز بسیار کم نور بود، توانست با دوختن چهار پانل که هر کدام دوازده نوردهی داشتند، یک پانورامای کوچک ایجاد کند. رندی در مورد ماه‌های آینده برای تماشای بهتر کهکشان راه شیری هیجان‌زده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۰ فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • تصاویر نجومی ۲۹ فروردین (۱۷ آوریل)
  • تقویم روز و اوقات شرعی چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ افق قم
  • ۲۹ فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • ریزش بی‌سابقه شِکِل واحد پول اسرائیل
  • تصاویر نجومی ۲۸ فروردین (۱۶ آوریل)
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • تصاویر نجومی ۲۷ فروردین (۱۵ آوریل)