Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@06:33:49 GMT

پیشگیری ۱۰۰ درصدی از تعرض به زمین‌های دولت در ایام نوروز

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۴۸۸۰

پیشگیری ۱۰۰ درصدی از تعرض به زمین‌های دولت در ایام نوروز

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، «جواد خردمند» بااشاره به موفقیت آمیز بودن اقدامات تشدیدی در حفاظت از اراضی دولتی در ایام نوروز  افزود: در این ایام برخی از افراد سودجو با سوء استفاده از شرایط حساس کشور در اعلام طرح فاصله گذاری اجتماعی در تعطیلات نوروز، با تصور اینکه در این ایام گشت های حفاظتی کمتر شده قصد تعرض به اراضی دولتی را داشتند که با حمایت و پشتیبانی خوب نیروی انتظامی و دستگاه قضایی توانستیم از هرگونه تصرف جدید در اراضی دولتی در این ایام پیشگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن بخشی از موفقیت یگان در مقابله با زمین خواری را به علت راه اندازی سامانه ۱۶۵۶ ارتباط مردمی با یگان حفاظت دانست و اضافه کرد: تنها در این بازه زمانی ۲۰ روزه ۳۱۹ گزارش دریافتی از تعرض به اراضی دولتی داشتیم که از این تعداد ۲۸۴ مورد آن واقعی بود و با هوشمندی پرسنل یگان حفاظت از تمامی این تعرضات جلوگیری شد.

وی در تشریح اقدامات ستادی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در برخورد قاطع با متعرضین به زمین های دولتی اظهار داشت: برای اولین بار مرخصی کلیه فرماندهان استان ها در این ایام  لغو و فرماندهان یگان حفاظت هر استان شخصاً مسئولیت هدایت و کنترل حفاظت اراضی و تشدید مراقبت را بر عهده گرفتند.

 خردمند با اشاره به اینکه حفاظت از اراضی دولتی یک اقدام چند بخشی و حاصل تعامل نهادهای مختلف است افزود:  انجام مکاتبه و اخذ دستور دادستان های محترم مراکز استان ها، شهرستان ها و دبیران شورای حفظ حقوق بیت المال در راستای تعامل و همکاری دستگاه های متولی در امر حفاظت به ویژه نیروی انتظامی و برگزاری جلسات تعاملی با یگان حفاظت ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، محیط زیست و شهرداری در استان ها، فرماندهی انتظامی استان ها، حراست ادارات کل استان ها و هماهنگی با صدا و سیمای مراکز استان ها از جمله نتایج این همکاری و مساعدت جمعی در حراست از اراضی دولتی است.

ایجاد قرارگاه فرعی نوروزی، طراحی جدول ویژه بازخوردگیری اقدامات ۲۴ ساعته، دریافت، بررسی و جمع بندی وقایع و عملکرد یگان های ۳۵ گانه سراسر کشور و بومی سازی ابلاغ دستورالعمل نوروزی توسط فرماندهان یگان های حفاظت استان های کشور از جمله اقداماتی است که در ایام نوروز برای افزایش حراست و حفاظت از زمین های دولتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد.

خردمند در تشریح اقدامات یگان حفاظت استان تهران اظهار داشت: نسبت به اجرای ۳۳ فقره حکم قطعی له دولت به میزان ۱۰۰، ۰۰۰ متر مربع و همچنین رفع فوری ۲۷ فقره تعرض به مساحت ۳۸، ۴۸۰ مترمربع در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه در حوزه استحفاظی یگان حفاظت استان تهران اقدام شد.

برچسب‌ها استانداری تهران سازمان ملی زمین و مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری تهران سازمان ملی زمین و مسکن استانداری تهران سازمان ملی زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن اراضی دولتی یگان حفاظت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۶هزار مترمربع از اراضی لرستان به چرخۀ تولید

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی لرستان از بازگشت ۶هزار مترمربع از اراضی خرم‌آباد به چرخۀ تولید خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سرهنگ مسلم مؤیدی، شامگاه یکشنبه، با اشاره به بازگشت 6هزار مترمربع از اراضی سراب نیلوفر به چرخۀ تولید گفت: این اراضی به‌صورت غیرقانونی قطعه‌بندی و دیوارکشی شده بود.

او اضافه کرد: سه مورد تغییر کاربری غیرمجاز توسط رصد و پایش واحدهای گشت کوهدشت در روز بیست‌وششم فروردین 1403 شناسایی شده‌ است.

652هکتار از اراضی لرستان رفع تصرف شد/ آزادی 147 زندانی بدهکار مالی

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی لرستان تأکید کرد: بهره‌برداران قبل از هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های این استان مراجعه کنند.

مؤیدی اعلام کرد: سامانۀ ارتباط مردمی 131 به‌صورت شبانه‌روزی آمادۀ دریافت گزارش‌های مردمی برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی در لرستان است.

او بیان کرد: حفاظت از اراضی کشاورزی تضمین‌کنندۀ امنیت غذایی کشور است و این اقدام جز با فعالیت گستردۀ ماموران یگان حفاظت و همراهی مردم امکان‌پذیر نیست.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی لرستان هشدار داد: بی‌توجهی به روند تغییرات شدید کاربری اراضی تهدیدهای ناشی از تغییرات آب‌وهوایی، جنگل‌زدایی، بیابان‌زایی و از دست‌دادن تنوع زیستی را به‌دنبال دارد.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • برنامه «محفل» و «سال‌نو» شبکه سه در صدر توجه مردم/ افزایش ۲۵-۲۰ درصدی کاربران تلوبیون در ایام نوروز و ماه رمضان + فیلم
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • افزایش ۲۷۰ درصدی شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در ایام نوروزی لرستان
  • دستگیری ۵هزار زمین‌خوار در کشور/ افزایش ۳۵۳ درصدی حریق
  • افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز
  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • بازگشت ۶هزار مترمربع از اراضی لرستان به چرخۀ تولید